Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Mannen min er flink og grei og alt, men det er to ting han tydeligvis ikle får til; 1. Kaste klærne i skittentøyskurven. Han vet helt klart hvor den er, for skitne klær havner nemlig OPPÅ...! Kan noen fortelle meg hvorfor? 2. Han mener han har ryddet kjøkkenet hvis han har skylt tallerkener og stablet dem på kjøkkenbenken. Å faktisk sette dem inn i oppvaskemaskinen en halv meter lengre nede, er ikke et alternativ. I løpet av våre åtte år sammen, har han aldri (!) puttet en tallerken i oppvaskemaskinen. Noen bedre? :-) Anonym poster: 09946cffa95d443ca64cab06189c2e25
Himmel og hav Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 Mente du ikke "noen verre"? Problemet med skittentøysdunken hadde vi her også. Jeg fant en løsning som funker for alle parter: Jeg fjernet lokket Det med oppvaskmaskinen kan jeg ikke hjelpe deg med. Mannen her er flink, men mer enn 10 års øving og terping med barna i huset har så langt gitt stusslige resultater. Mannen her i huset har et "etterpåproblem". Det er veldig mye som skal gjøres etterpå. Enkelte ting så etterpå at fruen gir opp og gjør det selv. Den utetrappa han skulle lage bak huset...5 år etter er det fortsatt tre lecablokker stablet på hverandre, så nå har jeg tenkt å bestille en ferdigsnekret trapp. Men han er flink på andre ting da, heldigvis
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #4 Skrevet 28. februar 2013 Skyller han tallerkenen? Hahaha, ja! Men ikke alltid da, kun når han "rydder" på kjøkkenet;-) Men jeg må jo likevel ta alt inni. Sukk. Tror jeg må engasjere eldstemann i kjøkkentjeneste;-) hi Anonym poster: 09946cffa95d443ca64cab06189c2e25
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #5 Skrevet 28. februar 2013 Hadde de to tingene vært de eneste problemene så hadde jeg ikke klaget! Min vet overhodet ikke hvor skittentøyskurven er! Han veksler mellom å hive det på soverommet, stua, badet, vaskerommet (på gulvet), mellomgangen osv... Han kan riktignok sette inn i oppvaskmaskinen, men når han tømmer den blir alt av boller og kjeler stablet på bordet. Han vet hvor det skal, men klarer ikke å få det på plass. Tørrvarer etter handling blir pent stablet innerst på benken eller i vinduskarmen enda han vet hvor det skal! Før vi flyttet sammen skrøt han så av at han vasket gulvet flere ganger i uken. Det har han gjort 3 ganger iløpet av 3 år og støvsuging gjør han etter uendelig med mas fra meg. Spør jeg om han kan gjøre noe må jeg regne med at det tar minimum en uke. Har nå ventet i to uker på at han skulle henge opp en hylle. Jeg kunne fortsatt og fortsatt, men dette ble så langt at jeg stopper her at jeg er lei er å være litt vel forsiktig... Anonym poster: 9a45e50f8a4d46d59c9b1137be395af4
Catlady Skrevet 28. februar 2013 #6 Skrevet 28. februar 2013 Evnen å lete etter ting er fullstendig fraværende. Å spørre funker mye bedre.. -Saksen ligger fremdeles på høyere side i første skuff, kjære .. Samme sted som den har ligget siden vi flyttet inn ... Skittentøyskurven var vel mest til pynt ... ? Mesteparten av klærne som ligger ved sengen er jo faktisk ikke skitne, og kan jo brukes igjen. Hårstubber som ligger rundt på vasken og baderomshyllen ække hans feil ... Ligger/står tross alt flere krukker med kremer og såper der, vanskelig å vaske da ..... !!
Plutselig_gravid Skrevet 28. februar 2013 #7 Skrevet 28. februar 2013 - "Jeg tar det etterpå" og "Jeg skal bare..." er ikke ukjente uttrykk hos min samboer. Når min samboer sier etterpå så betyr det, om 4 år eller aldri - Hans måte å lete på er å se seg kjapt rundt i rommet. Er ikke snakk om å løfte på ting eller se bak ting. Han leter etter nøkler og lommebok hver eneste dag. Og hver dag ligger det på samme plass.... -Når jeg står opp om morgenen så ligger klærne han gikk med dagen før litt her og litt der. T-skjorten på badet, en sokk i mellomgangen, buksen ligger på kjøkkenet, den andre sokken ligger i sofaen osv. -Han går konsekvent inn med ytterjakke og henger den på nærmeste stol!
DotM Skrevet 28. februar 2013 #8 Skrevet 28. februar 2013 - Enda en med etterpå prolemet, etterpå betyr at han ikke gjør det - Klarer ikke lete etter ting - Å vaske leiligheten betyr visst å bruke tørr-mopp på stuegulvet - Han tror ikke han kan bli syk, og om han mot formodning blir det er han i allefall ikke smittefarlig...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #9 Skrevet 28. februar 2013 Hvorfor gidder dere ha det sånn? Samt framstille det som litt søtt? Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #10 Skrevet 28. februar 2013 Hvorfor gidder dere ha det sånn? Samt framstille det som litt søtt? Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5 Det de skriver om er småplukk og vi har alle småplukk ved oss. Jeg er iallfall ikke perfekt, er du? Godt mulig at ikke alle mine småplukk er like søte, men om man velger å se på det som litt søtt så er det levelig Anonym poster: 0a603b8bd4b96c0e78504d70bf5bb199
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #11 Skrevet 28. februar 2013 Hvorfor gidder dere ha det sånn? Samt framstille det som litt søtt? Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5 Det de skriver om er småplukk og vi har alle småplukk ved oss. Jeg er iallfall ikke perfekt, er du? Godt mulig at ikke alle mine småplukk er like søte, men om man velger å se på det som litt søtt så er det levelig Anonym poster: 0a603b8bd4b96c0e78504d70bf5bb199 Men det er jo som å bo med barn - eller ungdom. Forventer dere ikke mer fra den voksne mannen dere deler hus med, på helt normale ting som skittentøy og oppvask? Det synes jeg bare er trist. Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #12 Skrevet 28. februar 2013 Hvorfor gidder dere ha det sånn? Samt framstille det som litt søtt? Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5 Det de skriver om er småplukk og vi har alle småplukk ved oss. Jeg er iallfall ikke perfekt, er du? Godt mulig at ikke alle mine småplukk er like søte, men om man velger å se på det som litt søtt så er det levelig Anonym poster: 0a603b8bd4b96c0e78504d70bf5bb199 Men det er jo som å bo med barn - eller ungdom. Forventer dere ikke mer fra den voksne mannen dere deler hus med, på helt normale ting som skittentøy og oppvask? Det synes jeg bare er trist. Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5 Jeg forventer at man prøver og at man yter etter evne. Her i huset bidrar mannen masse selv om han ikke er perfekt på alle områder, akkurat som jeg heller ikke er perfekt. Så da gjør det ikke så mye at han bommer på skittentøyskurven eller at jeg satte opp en bokhylle bak frem (jeg er en KLØNE med flatpakker). Vi utfyller hverandre og da går det rundt (ofte med mye latter) Anonym poster: 0a603b8bd4b96c0e78504d70bf5bb199
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #13 Skrevet 28. februar 2013 Hvorfor gidder dere ha det sånn? Samt framstille det som litt søtt? Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5 Det de skriver om er småplukk og vi har alle småplukk ved oss. Jeg er iallfall ikke perfekt, er du? Godt mulig at ikke alle mine småplukk er like søte, men om man velger å se på det som litt søtt så er det levelig Anonym poster: 0a603b8bd4b96c0e78504d70bf5bb199 Men det er jo som å bo med barn - eller ungdom. Forventer dere ikke mer fra den voksne mannen dere deler hus med, på helt normale ting som skittentøy og oppvask? Det synes jeg bare er trist. Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5 Jeg forventer at man prøver og at man yter etter evne. Her i huset bidrar mannen masse selv om han ikke er perfekt på alle områder, akkurat som jeg heller ikke er perfekt. Så da gjør det ikke så mye at han bommer på skittentøyskurven eller at jeg satte opp en bokhylle bak frem (jeg er en KLØNE med flatpakker). Vi utfyller hverandre og da går det rundt (ofte med mye latter) Anonym poster: 0a603b8bd4b96c0e78504d70bf5bb199 Å legge klær utenfor kurven er innenfor "yte etter evne" om man ikke er direkte evneveik. Å la det være er bare egoistisk og passiv-aggressivt. Det er stor forskjell på å ikke være flink til å montere hyller og å konsekvent sabotere normalløsninger for skittentøy. Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #14 Skrevet 28. februar 2013 Hvorfor gidder dere ha det sånn? Samt framstille det som litt søtt? Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5 Det de skriver om er småplukk og vi har alle småplukk ved oss. Jeg er iallfall ikke perfekt, er du? Godt mulig at ikke alle mine småplukk er like søte, men om man velger å se på det som litt søtt så er det levelig Anonym poster: 0a603b8bd4b96c0e78504d70bf5bb199 Men det er jo som å bo med barn - eller ungdom. Forventer dere ikke mer fra den voksne mannen dere deler hus med, på helt normale ting som skittentøy og oppvask? Det synes jeg bare er trist. Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5 Jeg forventer at man prøver og at man yter etter evne. Her i huset bidrar mannen masse selv om han ikke er perfekt på alle områder, akkurat som jeg heller ikke er perfekt. Så da gjør det ikke så mye at han bommer på skittentøyskurven eller at jeg satte opp en bokhylle bak frem (jeg er en KLØNE med flatpakker). Vi utfyller hverandre og da går det rundt (ofte med mye latter) Anonym poster: 0a603b8bd4b96c0e78504d70bf5bb199 Å legge klær utenfor kurven er innenfor "yte etter evne" om man ikke er direkte evneveik. Å la det være er bare egoistisk og passiv-aggressivt. Det er stor forskjell på å ikke være flink til å montere hyller og å konsekvent sabotere normalløsninger for skittentøy. Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5 Du høres ut som en svært kjedelig og vanskelig person å leve med. Når du til og med pirker på hvordan andre lever, særlig når andre sier at de både har det fint og har det morsomt, så bunner det kanskje i at nettopp ditt liv er litt trist. Kanskje du kan gjøre noe med det? Jeg kan ikke endre mitt liv for at du skal få det bedre. Det må du gjøre noe med selv. Lykke til! Anonym poster: 0a603b8bd4b96c0e78504d70bf5bb199
klg,2 boys now:) Skrevet 28. februar 2013 #15 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har lært ungene og putte i oppvaskmaskinen etter seg og hvis mannen prøver og sette oppå benken kommer størstemann øhh du pappa du har glemt noe;-)hehe.jeg oppdrar ungene de oppdrar faren:-)
Virginia. Skrevet 28. februar 2013 #16 Skrevet 28. februar 2013 Hvorfor gidder dere ha det sånn? Samt framstille det som litt søtt? Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5 Det de skriver om er småplukk og vi har alle småplukk ved oss. Jeg er iallfall ikke perfekt, er du? Godt mulig at ikke alle mine småplukk er like søte, men om man velger å se på det som litt søtt så er det levelig Anonym poster: 0a603b8bd4b96c0e78504d70bf5bb199 Men det er jo som å bo med barn - eller ungdom. Forventer dere ikke mer fra den voksne mannen dere deler hus med, på helt normale ting som skittentøy og oppvask? Det synes jeg bare er trist. Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5 Jeg forventer at man prøver og at man yter etter evne. Her i huset bidrar mannen masse selv om han ikke er perfekt på alle områder, akkurat som jeg heller ikke er perfekt. Så da gjør det ikke så mye at han bommer på skittentøyskurven eller at jeg satte opp en bokhylle bak frem (jeg er en KLØNE med flatpakker). Vi utfyller hverandre og da går det rundt (ofte med mye latter) Anonym poster: 0a603b8bd4b96c0e78504d70bf5bb199 Å legge klær utenfor kurven er innenfor "yte etter evne" om man ikke er direkte evneveik. Å la det være er bare egoistisk og passiv-aggressivt. Det er stor forskjell på å ikke være flink til å montere hyller og å konsekvent sabotere normalløsninger for skittentøy. Anonym poster: 2ac08db4ad92f710da9d1241ce3f8bd5 Det var da voldsomt til konklusjoner ut fra bagateller da...! Dette er inngrodde uvaner som de fleste har på et område eller to, og ikke vondt ment. Og du har dessverre virkelig ikke forstått hva begrepene passiv- aggressiv og sabotasje betyr... .
Gjest AnneS Skrevet 28. februar 2013 #17 Skrevet 28. februar 2013 Skjeggstubber rundt hele vasken og på baderomshylla KAN rett og slett ikke å lete! "Gjør det senere", men det kan ta flere dager/uker Er nærmest i koma om morgenen, så vekkerklokka ringer av og på i en time før han står opp! Det er faktisk jævla irriterende nå når vi har nyfødt baby, for da våkner han igjen, og mor trenger søvnen sin for å si det sånn Vurderer å tvinge han på gjesterommet for en periode!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #18 Skrevet 28. februar 2013 Har funnet tånegler og andre ekle ting i sofaen når jeg har støvsuget.. Fy f så ekkelt. Skjønner ingenting når jeg kommenterer det, heller. Kan han ikke klippe neglene på badet og kaste avfallet i do/søppel? Men til deg TS, skjønner godt du blir irritert, jeg hadde latt være med å vaske klærne hans, heller samlet dem i en sekk og pælmet det i garasjen! Nok er nok Anonym poster: 8e844e69dd176782242b58a0b9942534
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #19 Skrevet 28. februar 2013 Skjeggstubber rundt hele vasken og på baderomshylla KAN rett og slett ikke å lete! "Gjør det senere", men det kan ta flere dager/uker Er nærmest i koma om morgenen, så vekkerklokka ringer av og på i en time før han står opp! Det er faktisk jævla irriterende nå når vi har nyfødt baby, for da våkner han igjen, og mor trenger søvnen sin for å si det sånn Vurderer å tvinge han på gjesterommet for en periode! Å nei, så kjedelig. Skal ikke si at jeg har det likt som deg, men om noen mnd til så bor det en baby her, og den vekkerklokka som klinger av og på i en time gjør meg gal! Gav han streng beskjed om at "Når ungen kommer, så vil ikke jeg våkne av den klokka, jeg kommer til å bli gal av søvnmangel, er du klar over hvor slitsomt det kan være med en baby?" Anonym poster: 8e844e69dd176782242b58a0b9942534
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 28. februar 2013 #20 Skrevet 28. februar 2013 Min mann lider av "skal bare syndromet". Det fører til at han går glipp av mange øyeblikk med barna eller noe gøy jeg har lyst å vise på tv. Når minsten ruller på magen for første gang, nytter det ikke å gå i vaskekjelleren før man kommer inn i stuen - da er på en måte øyeblikket over! En bagatell i det store bildet, men gud så irriterende når hele familien er klart til å dra, og han "skal bare" tusen ting først!
n74 Skrevet 28. februar 2013 #21 Skrevet 28. februar 2013 Min mann bretter sammen klær som kan brukes flere ganger og legger de på en stol til stabelen er så høy at de velter. Mine klær havner ofte på gulvet på soverommet. Min mann har aldri vasket badet. Jeg glemmer å lukke skapdører, uansett hvor jeg er i huset. Min mann tror han "rydder" når han legger alt rot i små pyntelige hauger rundt omkring. Jeg insiterer på å vaske alle klær, med det resultat at haugen vokser seg enorm innen det blir vasket. Min mann står opp med ungen 90 % av morgningene. Jeg kjøper stadig inn ting som skal hjelpe til med å organisere huset, men som ofte bare blir stående og blir til rot det også. Min mann setter også boller,vaser etc på benken når han rydder ut av oppvaskmaskinen. Når jeg rydder så gjør jeg det så nøye at det tar en hel dag. Jeg mener at man må rydde før en vasker gulvet. Mannen min synes det er viktigere å få vasket gulvet. Dette er vel noe av det som irriterende hos oss, og jeg er vel ikke så mye bedre eller verre en han til syvende og sist.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #22 Skrevet 28. februar 2013 Hadde de to tingene vært de eneste problemene så hadde jeg ikke klaget! Min vet overhodet ikke hvor skittentøyskurven er! Han veksler mellom å hive det på soverommet, stua, badet, vaskerommet (på gulvet), mellomgangen osv... Hmmm, er vi gift med samme mann mon tro? Han kan riktignok sette inn i oppvaskmaskinen, men når han tømmer den blir alt av boller og kjeler stablet på bordet. Han vet hvor det skal, men klarer ikke å få det på plass. Tørrvarer etter handling blir pent stablet innerst på benken eller i vinduskarmen enda han vet hvor det skal! Før vi flyttet sammen skrøt han så av at han vasket gulvet flere ganger i uken. Det har han gjort 3 ganger iløpet av 3 år og støvsuging gjør han etter uendelig med mas fra meg. Spør jeg om han kan gjøre noe må jeg regne med at det tar minimum en uke. Har nå ventet i to uker på at han skulle henge opp en hylle. Jeg kunne fortsatt og fortsatt, men dette ble så langt at jeg stopper her at jeg er lei er å være litt vel forsiktig... Anonym poster: 9a45e50f8a4d46d59c9b1137be395af4 Anonym poster: 2c6a45e4a3320852cea9837a8b92d21e
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. februar 2013 #23 Skrevet 28. februar 2013 http://tegnehanne.no
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #24 Skrevet 28. februar 2013 Klarer IKKE å stå opp om morgenen om han ikke MÅ, vi må ha toåringen turnende oppi senga vår en halvtime først om det er han som skal stå opp med henne på en fridag. Kan ikke lete for alt i verden. Spesielt ikke i vesker og bager. Jeg må faktisk si at det han leter etter ligger på høyre siden av bagen, underst, sammen med det og det for at han i det hele tatt skal gidde å kikke. De gangene han skifter på senga så legger han aldri på senga igjen, og han gir ikke beskjed om det. For all del, hyggelig at han gjør det, men der er ikke så moro å tusle trøtt inn på soverommet for å legge seg for så å oppdage en helt tom seng. Han klarer ikke å skjønne at man bør skylle av tallerkner, han setter dem enten rett i oppvaskmaskinen eller (som oftest) på kjøkkenbenken. Resultat: det er fortsatt skittent når maskinen er ferdig. Og så blir han kjempeirritert på meg når jeg setter tingene i bløtt i vasken for å få det rent etterpå.... "Jeg sa jo at jeg skulle gjøre det" er en standardsetning. Han sier han skal gjøre noe, men det kan gå timer, dager før ting blir gjort, så blir han litt snurt (dårlig samvittighet?) når jeg gjør det selv fordi han hadde jo sagt han skulle gjøre det. Klarer ikke rydde og holde det rent uten meg... Er stort sett sofaliggende (gravid med diverse plager) for tiden og jo mindre jeg gjør, jo mindre gjør han. Det hjelper litt når jeg har gode dager og gjør det jeg orker da, han blir motivert av å se meg gjøre ting. Hadde jeg vært 100% senge/sofaliggende tør jeg ikke tenke på hvordan det hadde sett ut her. Man han er en god mann altså, og eg fantastisk pappa. Han lever med mine feil og jeg lever med hans Anonym poster: 9f5648bc458104214e720e64cd38fe43
TPK Skrevet 28. februar 2013 #25 Skrevet 28. februar 2013 Han kan ikke lete. Spør alltid hvor ting er, spesielt på kjøkkenet. Reiser seg konsekvent og går fra bordet i det han er ferdig å spise (alltid først ferdig). Ingen bordskikk der i gården... Og lar selvsagt fatet stå. Når han skal legge seg bare reiser han seg og går. TV og alle lys og varme lar han stå på. Klesvask er vanligvis mitt område, men hvis jeg en sjelden gang ber ham henge opp en maskin er alt i en krøll. Virker som han bare har tømt kurven over stativet og rettet litt på det. Ingenting tørker jo! Han setter tomme ting inn igjen i skapene/kjøleskapet. Han er veldig morgengretten, så jeg har dårlig samvittighet for at 2-åringen må stå opp med pappa en gang i uken Blir bare krangling...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå