Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Jeg har ett spørsmål til deg. Var hos fvk for ikke så lenge siden angående trøblete samvær med bf. Han har ikke så mye tid til å bli kjent med barnet sitt, kun 3 timer i mnd. Nå ønsker han å ha han på overnatting (han har møtt sønnen sin 7 ganger og han er kun 19 mnd) eller at han skal være på samvær hos far alene som bor 5 timer unna med bil. Jeg ville ikke gå med på det. Men familieterapeuten var enig med far her og sa at jeg måtte tenke på far. Spurte da denne terapeuten om hun mente dette var til barnets beste...hun sa nei, men det er far som ønsker det og da burde far få lov for barn kan tilpasse seg. Er det noe som er vanlig å si, eller bør jeg kanskje spør om ny terapeut? Anonym poster: dbfdd912480cd0071b36354daa318d14
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Du bør se deg om etter en ny terapeut. Samvær skal skje på barnets premisser og det som er best for barnet. Ikke det som nødvendigvis er best for mor eller far. Kjenner barnet far? Er barnet trygg på far? Er barnet trygg på å være lenge borte fra deg? Det er mange spørsmål og det er ulike svar fra barn til barn. Det som anbefales er tilvenning når far og barn har møttes så få ganger. Denne tilvenningen skal også skje på barnets premisser. Barnets beste og barnets trygget skal ALLTID være hovedfokus. Mitt råd er: Ny terapeut og stå på ditt ang. tilvenning, men du kan vinne på å være litt raus med feks. å åpne hjemmet ditt for far slik at far og barn kan møtes i barnets hjem med deg tilstede de første gangene. Hilsen familieterapeuten Anonym poster: afd03e8af0ce2345c34839fbade5dc17
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Jeg hadde bedt om uttalelse fra en annen fagperson. Barnet skal stå i fokus og alle avgjørelser skal være til det beste for barnet. Endret 27. februar 2013 av FruHottentott
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 samværet skjer nå hos min mor da jeg ikke ønsker å være alene med han pga da blir han veldig manipulerende og stygg. Men samværet skjer 3 timer en gang i mnd og syns ikke det er nok. Barnet i seg selv er en trygg gutt som overnatter borte vel og merke da hos min mor eller far som ser gutten nesten daglig og har gjort det siden fødselen. Tusen takk skal du ha. Da skal jeg spørre om ny terapeut før neste møte. Anonym poster: dbfdd912480cd0071b36354daa318d14
<3 mine søte små<3 Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Ville nok også forhørt meg hos en fagperson. evt for å møte Bf påmidten, så kan du evt gå med på at han kan få en time ekstra, som en begynnelse. eller far kan ta seg inn på et hotell i nærheten av der du bor, så kan han få bli med dere en dag. slik at barnet ikke er helt alene med far, men at du/ din mor er med. Jeg hadde heller ikke gått med på en så brå opptrapping. Endret 27. februar 2013 av <3 mine søte små<3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå