Gå til innhold

Barnehageansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ble det fyfy å si barnehagetante? I år, i fjor, i forfjor...?

Anonym poster: 20c4761df4d7ad580d9262ce7ba83f85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ble det fyfy å si barnehagetante? I år, i fjor, i forfjor...?

Anonym poster: 20c4761df4d7ad580d9262ce7ba83f85

Aldri. Jeg er pedagogisk leder og barnehagetante.

Anonym poster: c910c50473aacb89ab582c4461ea1058

Skrevet

Tror det gradvis har fadet vekk i takt med at barneparkene og kortidsbarnehagene forsvant. De godt voksne damene som jobbet i park for 30-40 år siden, de var "tante Randi", men dagens barnehager har lagt vekk disse tante-titlene og de ansatte kalles bare ved fornavn.

Jeg er utdannet førskolelærer selv og kjenner naturlig nok mange som jobber i barnehage, har enda ikke møtt på noen som blir fornærmet over å bli kalt tante av en forelder eller bestemor. Men siden vi ikke er tanten til barna er det ikke noe vi kaller oss selv, vi ber barna kalle oss ved fornavn og da blir etterhvert tante-tittelen borte. Dagens barn vil nok aldri kalle en ansatt i barnehagen tante når de blir voksne...

Anonym poster: ee8781884bab723a6b84dad79cbaab73

Skrevet

På slutten av åttitallet. Velkommen etter.

Anonym poster: 9a2bad9605b93a0a222381392af6cc97

Skrevet

Jeg holder på å utdanne meg til førskolelærer. Det er en pedagogisk utdanning som tar 3 år på universitetet å fullføre. Det å ta vare på barna både gjennom god omsorg og tilby et godt pedagogisk og lærerikt opplegg som tilferdstiller barnehageloven og rammeplanen, er ikke bare bare. Jeg har stor respekt og stolt over den profesjonen som førskolelærerutdanningen gir!

Så over til saken: Barnehagetante synes jeg er et kallenavn som nedverdiger yrket som førskolelærer/pedagogisk leder.. Rett og slett!

Skrevet

Barn kaller oss jo ikke for tante, så hvorfor skal foreldrene gjøre det. Barna kaller oss heller ikke for pedledern, de sier bare enkelt og greit navnet vårt. Hvorfor klarer ikke foreldre det?