Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Søkte på jobb som butikkmedarbeider i en klesbutikk, og skal på intervju i morgen. Skrev i søknaden at jeg har et barn. I utlysningen av stillingen sto det at de helst ønsket noen som kunne jobbe både dag, kveld og noen helger. Butikken åpner ikke (som alle andre klesbutikker..) før klokka 10.. Og der føler jeg at "drømmen" min ble knust Jeg kan jo ikke jo jobbe lenger enn til kl 4, pga datteren min og barnehage.. Har egentlig ikke noen jeg kan spørre som kan ha henne/hente henne fra barnehagen. Har kjæreste, men vet ikke om det blir riktig å spørre han, selv om vi har vært sammen en god stund og han alltid er her.. Men, siden det sto i søknaden min at jeg har barn, og de likevel innkaller meg, har jeg en rimelig sjans? Anonym poster: 4612a29cd6b9ce44752d86fb12e7881d
Serepta Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Siden du vet åpningstidene og likevel velger å søke, antar nok arbeidsgiver at du har en plan for henting av datteren de dagene du jobber etter kl 16. Dette må du nesten finne ut av og ha et svar på før intervjuet. Kan godt hende du kan få jobb, men du kan ikke forvente å ikke jobbe kveld eller helg.
Guttemamma75 Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Siden du vet åpningstidene og likevel velger å søke, antar nok arbeidsgiver at du har en plan for henting av datteren de dagene du jobber etter kl 16. Dette må du nesten finne ut av og ha et svar på før intervjuet. Kan godt hende du kan få jobb, men du kan ikke forvente å ikke jobbe kveld eller helg. Signerer denne, du har jo selv søkt etter å ha lest annonsen og hva de ønsker. Velger du å søke sier du jo indirekte at du kan oppfylle deres ønsker - det vil nok oppleves som rart at du dukker opp på intervju og sier du ikke kan jobbe ubekvemt når det er nettopp det de ønsker av en nyansatt... Har du overhodet ikke mulighet til å jobbe ubekvemt burde du ta en telefon til dem på forhånd og forklare situasjonen og høre om du pga dette vil være uaktuell for stillingen. Er du likevel aktuell så flott - men er du det ikke får arbeidsgiver mulighet til å heller bruke tiden sin på å intervjue noen andre som faktisk kan jobbe slik de ønsker...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Jeg er butikksjef og jeg hadde aldri ansatt deg. Ikke for å være slem, men de ubekvemme vaktene må vi jo dele på. Du mener vel ikke seriøst at en av de andre ansatte skal jobbe fire kvelden i uken fordi du ikke kan ta to? I min butikk jobber alle to kvelden i uken og annenhver lørdag, kan du ikke jobbe slike vakter kan du rett og slett ikke ha jobb i butikk. Du er nødt til å kunne jobbe i åpningstiden til butikken for å ha en slik jobb. De har søkt etter en person som kan jobbe kvelder og helger, har til og med presisert det i annonsen. Når du da søker tar de det som en selvfølge at du kan jobbe slike vakter. Denne jobben må du nok la gå fra deg, for du kan ikke jobbe vaktene de trenger folk til. Anonym poster: e5a446f4d1e4e83d6b82d6f6922c8591
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Her får du en gyllen mulighet til å se hvor seriøst forholdet ditt er. Du sier dere har vært sammen en stund og da syns jeg fint du kan spørre han om han kan stille opp. Hvertfall så lenge han kan. Anonym poster: 28708d588ae8a29c034c4cb16ea224d9
Sunnybeach4gull :) Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Enig med de som sier at de regner nok med at du kan jobbe lengre enn til klokken 16. Du må jo jobbe mer enn 5,5 timer per dag uansett? Ville heller satset på en matbutikk som åpner 7 Selv om du må ta en kveldsvakt der også + annenhver lørdag
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Jeg kan jo jobbe hvertfall 1 kveld den ene uka, og opptil tre kvelder neste uke, inkl helg.. Da er barnet hos faren sin. du som er butikksjef; virker jeg mer aktuell ut nå da? Ble bare redd for at de forventer at man kan jobbe kveld hver dag. Og jada, det sto i annonsen at de HELST ønsker (men ikke var et krav) at søker kunne jobbe kveld. Men jeg regner med at siden de vet at jeg har barn, så kan jeg ikke jobbe kveld HVER dag Anonym poster: 4612a29cd6b9ce44752d86fb12e7881d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #8 Skrevet 28. februar 2013 . Anonym poster: 4612a29cd6b9ce44752d86fb12e7881d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #9 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har aldri hørt om butikker som krever at du jobber kvelder hver dag, så om du kan jobbe en kveld den uken du har barnet og opptil 2-3 kvelder den andre uken kan det godt hende du er aktuell. Hvor mange kvelder i uken man må jobbe kommer litt an på hvor stor butikken er og hvor mange ansatte man er, det er jo 5 kvelder i uken og de fordeles gjerne på antall ansatte. I den butikken jeg driver er det ingen som jobber mer enn to kvelder, men i nabobutikken (på kjøpesenteret) jobber de ansatte annenhver kveld så de jobber to og tre kvelder annenhver uke. Anonym poster: e5a446f4d1e4e83d6b82d6f6922c8591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå