Gå til innhold

Den usynlige smerten...

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har hatt en nær-smerten-opplevelse. På en fredelig introvert kveldsrundtur, på punktet lengst hjemmefra, kjente jeg at noe var i ferd med å skje, og ikke noe lite heller. Det kom brått og veldig. Og jeg måtte fortsatt fram over li og hei og brøytekanter, svettere og mer anstrengt enn på noen treningstur jeg kan huske - for dette var ikke slitne legger eller betong i låra - det var (sett gjerne til melodi) EN KJEMPEBÆSJ, EN ORNTLI KJEMPEBÆSJ - og det var kun den ensomme, sterke, tause men nå nærmest sønderslitte og skrikende lukkemuskelen som stod mellom meg og den... Herre, gi meg styrke. Det er de lengste tjue minuttene på en god stund, det holdt på å gå helt galt da jeg ikke fikk nøkkelen inn i låsen på bakdøra (hadde regnet ut i mitt frenetiske hode mens jeg skyndte meg langsomt hjem at det måtte være noen meter kortere dit enn til hoveddøra) - og trappa opp er bare et vagt minne... Og så stupte vi inn døra og med brodder og lue og vinterjakka inn på Det Aller Helligste og kunne ENDELIG la det stå til. Nå er jeg faktisk helt og holdent utkjørt, men jeg takker guden for denslags for at jeg klarte å holde igjen, selv om jeg gikk som en av de syv små dvergene på heroin mot slutten... I kveld skal jeg ikke gjøre noe mer, bare hvile en heroisk sfinkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha ha... Har selv en gang vært nødt til å bæsje i noen busker da jeg var på trilletur med baby. Gud, for noen ydmykende sekunder før jeg fikk tørket meg med mose(?) og dratt på meg buksen :o

Vell blåst ;)

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Herregud, jeg ler så jeg griner her!

Ser deg for meg stavende bortover gata i full marsj mens du holder igjen alt du kan :D

Har hatt samme opplevelsen selv, men det var i bilen på vei hjem fra en handletur. Jeg har aldri kjørt så fort over dumper, forbi fotobokser og i 50-sone tidligere. Det var nesten så jeg vurderte å stoppe og bruke en av hundeposene jeg hadde liggende i bilen!

Skrevet

Ikke kult å flire av andres nær-smerten-opplevelse, men veldig befriende. Etter tidenes møkkaonsdag så er det godt å få le litt.

Skrevet

føler med deg.. har desverre opplevd det flere ganger, spes mens jeg gikk gravid.. var en gang jeg ikke rakk frem til "Det Aller Helligste" ;)

Skrevet

Det som er kanskje hakket verre er når man tror man er ferdig med en runde omgangssjuke og skal slippe en fis for seg selv, men det er ikke en fis..... :)

ha fin kveld videre alle sammen uten smerte vel og merke :D

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Jeg er imponert. Bra jobbet luten.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Ha ha, fantastisk! :D

Kjenner til problemet, og din lyriske og flotte beskrivelse av hvordan det føles var perfekt!

Skrevet

Takk for en lattervekkende historie på en kjedelig onsdagskveld :D

Skrevet

Hahaha :)

Det kunne blitt et skikkelig bajskalas ;)

Kjenner følelsen så godt så godt ...

Skrevet

Ser dette for meg og ler så jeg gråter. Mine kolleger hysjer faktisk litt på meg hihi

Skrevet

Malerisk, og veldig gjenkjennelig. Har mang en gang takket bestefar for at han var norgesmester i kappgang og har sendt genene til meg.

Skrevet

Malerisk, og veldig gjenkjennelig. Har mang en gang takket bestefar for at han var norgesmester i kappgang og har sendt genene til meg.

Det var vel sånn kappgang ekt ble oppfunnet....

;)

Skrevet

Det var vel sånn kappgang ekt ble oppfunnet....

;)

Haha! Ja, fra tiden da man kun hadde én do, mange var trengende og det gjaldt å komme først fram.

Taperen fikk klesvasken. :D

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Tror terskelen for å skite ute i den tiden det alikavel var utedo var lavere.

Tipper Luten for etter tiden kommer til å ha en god neve papir i lommen. I tilfelle rotefelle. Ulempen med papir er jo at det vil gjøre det vanskeligere å skylde på nabobikja.

Gjest sug lut
Skrevet

Tror terskelen for å skite ute i den tiden det alikavel var utedo var lavere.

Tipper Luten for etter tiden kommer til å ha en god neve papir i lommen. I tilfelle rotefelle. Ulempen med papir er jo at det vil gjøre det vanskeligere å skylde på nabobikja.

Det er også vanskelig å forsvare fri-driting i bebygde områder, og den delen av veien hjem som gikk i skog hadde jeg fortsatt et håp om ikke å dævve før jeg kom fram. Da jeg kom inn i boligområdet sto valget liksom mellom å drite i postkassefeltet eller på lekeplassen eller bak en spirea i en hage...
Skrevet

Det er ved sånne tilfeller som dette at facebook har sine mangler. Man kan legge ut om både det ene og det andre der, men sånne statusoppdateringer som dette har jeg fremdeles ikke sett. Heldigvis? Men her inne, det er dette som hever Dib til et fantastisk erstatningsmiddel for annet normalt sosialt samvær, man kan slippe hemingene løs og skrive fritt om kombinasjoner som store kabler, lurefiser, kappgangens opprinnelse og gjødsling av naboens spirea.

I'm løving it!

Skrevet

Jeg hadde en kollega for noen år siden, som hadde en slik opplevelse, bare at lukkemuskelen kapitulerte tre meter fra badet.

Og akkurat den dagen var det ikke vann i springen, dette var i Spania og i Spania skjer ikke det reint skjelden. Vannet forsvinner, og kommer tilbake etter noen timer.

Og dette kom han altså stolt og fortalte oss andre neste dag.

Jeg erinderer fremdeles ord og setninger som:

"Dritt over alt", "Vegger", "Ikke vann til å vaske", "Tørke med avispapir", "Stank", "Drittlukt i hele huset".

Jeps..

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg hadde en kollega for noen år siden, som hadde en slik opplevelse, bare at lukkemuskelen kapitulerte tre meter fra badet.

Og akkurat den dagen var det ikke vann i springen, dette var i Spania og i Spania skjer ikke det reint skjelden. Vannet forsvinner, og kommer tilbake etter noen timer.

Og dette kom han altså stolt og fortalte oss andre neste dag.

Jeg erinderer fremdeles ord og setninger som:

"Dritt over alt", "Vegger", "Ikke vann til å vaske", "Tørke med avispapir", "Stank", "Drittlukt i hele huset".

Jeps..

Jeg klarte ikke helt å trykke "liker" på grunn av akkurat de ordene der. Det var nemlig omtrent sånn angsten i hodet kjentes ut - særlig "dritt over alt".
Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Uff etter Patricias bidrag sitter jeg nå og tenker på omgangssyker av den ordentlig artige sorten. Der man sitter på do med bøtte.

Har hørt om de som ikke har hatt bøtte og måttet velge.

Ikke at jeg skjønner at det er et valg vasker heller spy av dogulvet enn diare. Spy er marginalt mindre herslig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...