Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Har dere tatt vaksiner først? Anonym poster: 09b477431a385ca029679a3261a6ab3c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Selvsagt. Det vil si, hele familien var vaksinert fra før av. Men det ville ikke falle meg inn å dra til Egypt uten. Anonym poster: 150a3c4e94d8f60974a1170a23f04cea
Møøø Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Har vært 2 ganger i Egypt, aldri mer... Korrupt, menn med maskingevær så fort man kommer litt utenfor byen, slitsomme egyptere som nærmest drar deg inn i butikkene... Nei takk, jeg er ferdig med Egypt! Og ja, tok twinrix (hep A+ før avreise.
Liljekonvall<3 Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Vi var i Egypt første uken i februar. Tok ikke vaksiner noen av oss. Og vi kommer til å dra tilbake dit til og med!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Vi var i Egypt første uken i februar. Tok ikke vaksiner noen av oss. Og vi kommer til å dra tilbake dit til og med! Nå vet du fremdeles ikke om noen av dere ender opp alvorlig syke etter den turen, så å skryte av det ville jeg ventet litt med..... Å reise til Egypt uten hepatittvaksine er galskap! Anonym poster: 4d2eb82fde142a52e4f310f43ce9e401
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Vil du virkelig støtte et slikt land??? Anonym poster: 3ce68d3ab7056a9f33d2a6bf0f7af56f
Katteskinnet Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Tok vaksiner, men hadde ærlig talt ikke dratt om jeg visste hvordan det var der. Halve følget ble matforgiftet (selv om vi var forsiktige) en ble forsøkt voldtatt og vi gjorde nesten ikke noe annet enn å vifte bort innpåslitne mannfolk og selgere. Nå som landet blir mer og mer ekstremt hadde jeg nok heller ikke lagt pengene mine der...
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 27. februar 2013 #8 Skrevet 27. februar 2013 Jeg har vært der uten vaksine
Clue Skrevet 27. februar 2013 #9 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Det er veldig mange superflotte hoteller der til en billig penge, og man kan feriere godt om man holder seg innenfor hotellets "murer". Men utenfor er man fritt vilt. Det mases i hytt og pine, og der en slutter, begynner en annen. Veldig slitsomt! Folk kritiserer Tyrkia for det samme maset, men i Egypt er det enda verre. Jeg hadde en fin ferie i Egypt, og hotellet var det beste jeg hadde vært på. Men for et mas utenfor! Og det var ikke trygt på hotellet heller. Vi (to damer) ble fulgt til rommet av en vakt om vi hadde vært ute etter at det ble mørkt. Jeg ble syk også. Hadde diare 20 ganger om dagen i en hel mnd etterpå. Red. Må legge til at jeg både hadde vaksine mot hepatitt, samt drikkevaksine som anbefales, før jeg reiste til Egypt. Likevel ble jeg altså såpass dårlig. Endret 27. februar 2013 av Clue
Pinnus Skrevet 27. februar 2013 #10 Skrevet 27. februar 2013 Hadde tatt både vaksiner og sånn drikke-vaksine mot turistmage hvis jeg var deg. Spesielt hvis du skal ha barn med. Veldig vanlig å bli matforgiftet, og jeg ville nødig havnet på sykehus der uten vaksiner mot hepatitt.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #11 Skrevet 27. februar 2013 Vi skal på all inclusive og har ikke tenkt å bevege oss særlig rundt. Får ringe legen imorra og høre. Anonym poster: 09b477431a385ca029679a3261a6ab3c
Hybelkanina Skrevet 27. februar 2013 #12 Skrevet 27. februar 2013 Vi har vært der mye, og vi har tatt vaksiner først. Når det gjelder magevirusvaksinen som Pinnus nevner så er den en falsk trygghetfordi den ikke tar mer enn ca 25 % av tilfellene, og mange er mindre flinke til å ta forholdsregler når de tror vaksinen vil holde dem friske. Ta hygienen på alvor, vask hender, ikke spis noe som er rått eller frukt og grønnsaker som ikke er stekt, kokt eller skrellet. Drikk flaskevann, og puss tennene også med flaskevann. Egyptiske penger er smittekilde de lux, pass på at ingen fingre som har håndtert sedlene havner i munnen. Klarer man å passe på dette er det liten risiko for at ferien bokstavelig talt ender i dass.
Mamma til tre gutter Skrevet 27. februar 2013 #13 Skrevet 27. februar 2013 Vi skal på all inclusive og har ikke tenkt å bevege oss særlig rundt. Får ringe legen imorra og høre. Anonym poster: 09b477431a385ca029679a3261a6ab3c vi tok hepatitt a.. Vi også var på et sted som er laga for turisme, med all inclusive.. Ingen blei dårlige, skal mykje til. Dei tørr ikkje at turister blir dårlige siden dem lever av det.. Og det er stor forskjell å reise sånn enn å bestille et hotell midt i byen i sharm... Vi var i hurgada og reiser mer en gjerne tilbake.. Fantastisk sted, service.. Eneste som var litt negativt var at maten var smakløs, lite krydder og smak men dettecer fordi dem er livredde for at folk skal bli dårlige....
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. februar 2013 #14 Skrevet 27. februar 2013 Vi har vært der et par ganger. i høst var vi med 2 andre. De hadde ikke tatt vaksine, hverken mot mage eller annet. Ingen av oss ble syke. Ikke var vi sånn veldig på å sprite hender heller. Det er masete på marked og plasser med dillbutikker, men ikke verre enn at de tar nei for et nei, syns jeg da.
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 27. februar 2013 #15 Skrevet 27. februar 2013 Vi har vært i Egypt to ganger, ikke tatt vaksine. Var der ei uke den ene gangen og to uker den andre. Gubben ble vel dårlig i magen en dag den første turen, ellers så var vi frisk og rask begge to.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 27. februar 2013 #16 Skrevet 27. februar 2013 Tok ikke vaksine, hadde det kjempefint Gubben var derimot uggen i magen, ja jeg også litt, men ikke som han Var i Sharm el Sheihk, storkosa oss, noen innpåslitne selgere, en helt annen handelskultur enn her, men jeg syntes på sett og vis det var sjarmerende også. Hadde mange fine dykkeropplevelser, men flott å snorkle også. Skulle ungene vært med hadde det blitt vaksine da
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #17 Skrevet 27. februar 2013 Ja tok hepatitt A og stivkrampe vaksinene. Og ingen blei sjuke og me stor kosa oss. Anonym poster: 346d582cd9d02c96d8fd5459527bc7a6
Pinnus Skrevet 27. februar 2013 #18 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Vi skal på all inclusive og har ikke tenkt å bevege oss særlig rundt. Får ringe legen imorra og høre. Anonym poster: 09b477431a385ca029679a3261a6ab3c vi tok hepatitt a.. Vi også var på et sted som er laga for turisme, med all inclusive.. Ingen blei dårlige, skal mykje til. Dei tørr ikkje at turister blir dårlige siden dem lever av det.. Og det er stor forskjell å reise sånn enn å bestille et hotell midt i byen i sharm... Vi var i hurgada og reiser mer en gjerne tilbake.. Fantastisk sted, service.. Eneste som var litt negativt var at maten var smakløs, lite krydder og smak men dettecer fordi dem er livredde for at folk skal bli dårlige.... All inclusive er ofte verst. Det er som regel bufféter og bufféter ofte fulle av bakterier da maten står fremme en stund.... Jeg var ikke klar over at drikkevaksinen for turistmage bare beskyttet 25%, men det er kanskje bedre enn ingenting? Uansett, ta forehåndsregler både ved mat og hygiene. Jeg har vært både i Sharm el Sheik og Hurghada, og det er ikke noen voldsom forskjell hva tursime angår der. Vil faktisk påstå at Sharm el Sheik er mer turistvennlig enn Hurghada. http://www.holiday-hotel-watch.com/2012/04/egypt-and-food-poisoning-travel-tips.html Endret 27. februar 2013 av Pinnus
Mamma til tre gutter Skrevet 27. februar 2013 #19 Skrevet 27. februar 2013 Vi skal på all inclusive og har ikke tenkt å bevege oss særlig rundt. Får ringe legen imorra og høre. Anonym poster: 09b477431a385ca029679a3261a6ab3c vi tok hepatitt a.. Vi også var på et sted som er laga for turisme, med all inclusive.. Ingen blei dårlige, skal mykje til. Dei tørr ikkje at turister blir dårlige siden dem lever av det.. Og det er stor forskjell å reise sånn enn å bestille et hotell midt i byen i sharm... Vi var i hurgada og reiser mer en gjerne tilbake.. Fantastisk sted, service.. Eneste som var litt negativt var at maten var smakløs, lite krydder og smak men dettecer fordi dem er livredde for at folk skal bli dårlige.... All inclusive er ofte verst. Det er som regel bufféter og bufféter ofte fulle av bakterier da maten står fremme en stund.... Jeg var ikke klar over at drikkevaksinen for turistmage bare beskyttet 25%, men det er kanskje bedre enn ingenting? Uansett, ta forehåndsregler både ved mat og hygiene. Jeg har vært både i Sharm el Sheik og Hurghada, og det er ikke noen voldsom forskjell hva tursime angår der. Vil faktisk påstå at Sharm el Sheik er mer turistvennlig enn Hurghada. http://www.holiday-hotel-watch.com/2012/04/egypt-and-food-poisoning-travel-tips.html de vi var er det 7-8 hotell inne på et stort område, langt ut i ørkenen, dette er laget for turisme.. Er ingenting utenfor dette område.. Er laget, handlegater, og restauranter inne på dette område.. Vi var 10 personer fra 6 måneder til 30 år der det har 6 barn... Ingen ble dårlige, og vi spiste alt. Eneste vi kjøpte vann... Var bare for turisme inne på dette område, så det var meget turistvennlig på alle mulige måter...
Pinnus Skrevet 27. februar 2013 #20 Skrevet 27. februar 2013 Vi skal på all inclusive og har ikke tenkt å bevege oss særlig rundt. Får ringe legen imorra og høre. Anonym poster: 09b477431a385ca029679a3261a6ab3c vi tok hepatitt a.. Vi også var på et sted som er laga for turisme, med all inclusive.. Ingen blei dårlige, skal mykje til. Dei tørr ikkje at turister blir dårlige siden dem lever av det.. Og det er stor forskjell å reise sånn enn å bestille et hotell midt i byen i sharm... Vi var i hurgada og reiser mer en gjerne tilbake.. Fantastisk sted, service.. Eneste som var litt negativt var at maten var smakløs, lite krydder og smak men dettecer fordi dem er livredde for at folk skal bli dårlige.... All inclusive er ofte verst. Det er som regel bufféter og bufféter ofte fulle av bakterier da maten står fremme en stund.... Jeg var ikke klar over at drikkevaksinen for turistmage bare beskyttet 25%, men det er kanskje bedre enn ingenting? Uansett, ta forehåndsregler både ved mat og hygiene. Jeg har vært både i Sharm el Sheik og Hurghada, og det er ikke noen voldsom forskjell hva tursime angår der. Vil faktisk påstå at Sharm el Sheik er mer turistvennlig enn Hurghada. http://www.holiday-h...ravel-tips.html de vi var er det 7-8 hotell inne på et stort område, langt ut i ørkenen, dette er laget for turisme.. Er ingenting utenfor dette område.. Er laget, handlegater, og restauranter inne på dette område.. Vi var 10 personer fra 6 måneder til 30 år der det har 6 barn... Ingen ble dårlige, og vi spiste alt. Eneste vi kjøpte vann... Var bare for turisme inne på dette område, så det var meget turistvennlig på alle mulige måter... Ok, men da har dere jo ikke akkurat vært i byen Hurghada, slik det leses utifra innlegget ditt. Hurghada er en kystby
Mamma til tre gutter Skrevet 27. februar 2013 #21 Skrevet 27. februar 2013 Nei vi har ikkje vert i hurghada, men en halvtime ca og kjøre. Et sted som helter makadi bay Saraya .. Er ved kysten, for havet ligger ved utkanten, men det som er utfor på andre siden er bare ørken... Og dette er supert viss man vil ha ferie og vil slappe av... Trygt og utrulig flott.. Beklager viss eg skriv slik at det kunne bli misforstått...
Mamma til tre gutter Skrevet 27. februar 2013 #22 Skrevet 27. februar 2013 http://www.startour.no/feriereiser/egypt/hurghadakysten/makadi-bay/blue-star-saraya-suites/. Her var vi
Pinnus Skrevet 27. februar 2013 #23 Skrevet 27. februar 2013 http://www.startour....ya-suites/.���� Her var vi Hehe, får opp at "siden er bortreist." Kreativt
Mamma til tre gutter Skrevet 27. februar 2013 #24 Skrevet 27. februar 2013 Hehe er i allefall hurghada.. Madinat makadi bay saraya suite.. Nydelig plass...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #25 Skrevet 27. februar 2013 Men hvordan kan dere gi penger til et slikt land? Følger dere ikke med politisk, eller hva? Anonym poster: 3ce68d3ab7056a9f33d2a6bf0f7af56f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå