Gå til innhold

Barnet blir jo aldri sykt jo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en to-åring som sjelden blir syk. Og det er ikke alltid en fordel. Selfølgelig er det fint at hun ikke får omgangsyke og andre ting. Men nå har det siden hun begynte i barnehagen, vært to runder med vannkopper. Hun hun har ikke blitt smittet en eneste gang.

Og en gang må jo hun også smittes. Hadde vært greit før hun ble så stor at hun ble veldig dårlig. Andre med skikkelig motstandsdyktige barn?

Anonym poster: 28f324c938f628628e5ea25f06df3b7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn er ikke spesielt motstandsdyktig, så akkurat der har jeg ingen innspill (men så fantastisk at din har det sånn!), men blir ikke barn i Norge vaksinert mot vannkopper? (Det er et reelt spørsmål, jeg har bodd i utlandet siden før jeg fikk barn). Hvis du vaksinerer henne er det vel ikke slik at hun "må" få det i det hele tatt?

Anonym poster: 89c4e29036d27137af123db7a5d6dd46

Skrevet

Mitt barn er ikke spesielt motstandsdyktig, så akkurat der har jeg ingen innspill (men så fantastisk at din har det sånn!), men blir ikke barn i Norge vaksinert mot vannkopper? (Det er et reelt spørsmål, jeg har bodd i utlandet siden før jeg fikk barn). Hvis du vaksinerer henne er det vel ikke slik at hun "må" få det i det hele tatt?

Nei ikke når de er små. Har hørt diskusjoner rundt eldre og voksne, men vet ikke utviklingen der.

Skrevet

Du må gjerne si ifra visst du vil bytte en uke! :P

Bare på en måned har han hatt feber to ganger og oppkast en gang.

Å dette er en helt vanlig måned her i huset :S

Min gutt er 17 mnder da.

Anonym poster: 82a30be7df80b43732bd1b3394fc3277

Skrevet

Min gutt er 17 mnder da.

Hahaha, ja gjerne. Eller.....? Nei er jo glad til, misunner deg ikke i det hele tatt. :)

Skrevet

Eg har to gutter som har gått i barnehage den ene går der forsatt, har vert vannkopper ca tre ganger i året og ingen av dem har blitt smitta.. Og vi har reist på besøk til flere får å få det men nei da... Søstera mi er 14 år og aldri hatt det sjølv om foreldrene mine har besøkt Gud og hver mann...

Skrevet

Hva i alledager forer du ungen med?? Superkostilskudd?? :P

Skrevet

Min gutt er 17 mnder da.

Hahaha, ja gjerne. Eller.....? Nei er jo glad til, misunner deg ikke i det hele tatt. :)

Hehe nei regnet vel egentlig med det :P

Nyt det mens du kan sier bare jeg :)

Skrevet

I Norge blir man ikke vaksinert mot vannkopper.

Skrevet

Hva i alledager forer du ungen med?? Superkostilskudd?? tongue.png

Eh......tran og prim? Neida, kanskje bare litt merkelige gener?

Skrevet

Hva i alledager forer du ungen med?? Superkostilskudd?? tongue.png

Eh......tran og prim? Neida, kanskje bare litt merkelige gener?

Hehe, så heldig de er da :)

Skrevet

Jeg har tre syke hjemme på 4 dagen alene! En på 4 og to på 5 mnd..

Lucky you, dette er ikke lett ...

Skrevet

Lucky you! Har tre barn som har hatt hundre runder med oppkast i vinter. I tillegg kommer x antall runder med feber, hoste/snørr og halsbetennelser.

Skrevet

Mine er også sjelden syke, men klarte få seg vannkopper da de var 1,5 og 3 år gamle. Minste fikk bare en prikk, noe som vil si at hun kan få det igjen :S siden hun da ikke er immun.

Bra med barn som er sjelden syke da!!

Anonym poster: 21989aedd4b6e1159ac6e75f17edc137

Skrevet

Samme her.

Jeg har en på snart to år som ikke har vært syk en dag enda!. Han begynte i barnehage i fjor høst.

Anonym poster: a4283beb800376681c0fa3c69943bb09

Skrevet

Har en slik unge jeg også. Han er snart 4 år. Begynte i barnehage da han var 1 år.

I løpet av tiden han har vært i bhg så har det vært 6-7 runder med vannkopper. Men enda ikke blitt smittet.

Ellers så har han knapt nok vært syk.

Er heldig ja :)

Men når det gjelder vannkopper så hadde det vært fint om han ble ferdig med det mens han enda er liten.

Anonym poster: a520cf4f9a3aecac0f1e4bd08b806472

Skrevet

Jeg har en på 3.5år som har kommet seg gjennom 2 runder med vannkopper og 3 runder med omgangssjuke - og det er bare det siste halve året.

Foreldrene mine var av den typen som sendte meg til andre unger som hadde vannkopper slik at jeg skulle bli smittet. Det tok 12år før jeg "endelig" fikk vannkopper.

Jeg tror jenta mi har samme immunforsvar som meg, jeg er så og si aldri syk.

Skrevet

Jeg har også en to-åring som sjeldent er sykt. Veldig deilig (bank i bordet!) men første uka han hadde i bhg gikk det vannkopper.. Han fikk en prikk! Var jo ikke sikker på om det var vannkopper eller ikke, merket ingenting på formen hans. Nå har han gått gjennom mange runder vannkopper ubemerket så jeg regner med at vi har vært heldige og nå er ferdige. Kanskje dere også har vært veldige heldige og at det har gått ubemerket forbi? ;)

Anonym poster: e1f502e80ad1dbde42a1551349c618c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...