Gå til innhold

Har du giftet deg på et tinghus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer giftermål i tinghuset og lurer på om noen vil fortelle om sitt?

Begge ønsker kirkebryllup, men vi har ikke penger til det tradisjonelle(bor i Oslo og her er alt dyyyrt)

Vi venter tvillinger til sommeren, så det er vel lite realistisk at det i det heletatt blir bryllup før om mange år..

Hva gjorde dere? Hvem ba dere og hva gjorde dere etter vielsen?

Anonym poster: bab14c364ea545d7cf52212d26e11903

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi :)

Det koster ingen ting å gifte seg.

Vi hadde kun den aller nærmeste familien og forlovere. Jeg hadde søsteren min som forlover.

Vi ble da totalt 13 gjester.

Grovt sett gjorde vi dette:

Etter vielsen dro vi i Frognerparken for alkoholfri champagne og jordbær( jeg var veldig gravid).

Tok bilder der.

Dro opp til Ekebergrestauranten for middag.

Til hotellet vi skulle ligge på.

Drinker i baren.

Vi hadde en super dag som vi ser tilbake på med glede :)

Skrevet

Vi giftet oss på politistasjonen :) Fint lite rom og koselig vielse :) Forloverne var med inn + eldstemann som da var baby :)

I venterommet på politistasjonen var nærmeste familie som tok oss imot og vi ble blåst såpebobler på utenfor :)

Vanlig middagsfest etterpå med ca. 65 gjester, serverte koldtbord og kaker/dessert. Åpen bar fra klokken 21.

Tok bilder mellom vielsen og middagen, en i familien som er flink med kamera :)

Men du får jo nok å styre med når tvillingene kommer :) Men artig å planlegge å drømme :)

Skrevet

Hadde med oss de som ville og kunne av søsken og foreldre på vielsen + ungene våre.

Etter vielsen gikk vi ut og spiste med forlovere, foreldre og ungene.

Hadde en vennefest noen mnd etterpå. Da uten noen barn tilstede siden vi hadde fri bar.

Vielsen på tinghuset tar bare 5 min.

Anonym poster: 70567ab71b985e9cf7a396159c5c028d

Skrevet

Ja. Ikke gjør det. Det var rett og slett bare kjipt og triste greier. Du skal forhåpentligvis bare gifte deg en gang i ditt liv, så gjør litt ut av det!

Anonym poster: cbfb975b8d6d3c12fd03ed2cc02cc240

Skrevet

Har også giftet meg på tinghuset og må få frem at det er en veldig fin seremoni! De prater om kjærlighet og det løfte man gir hverandre på samme måte som de gjør under en kristelig vielse men selvfølgelig uten å nevne noe om Gud/Jesus Osv. Det var en veldig rørende vielse selv om den er kort:) lykke til med valget :)

Anonym poster: be05e140bb1b37b67d059d79ec49060e

Skrevet

Det er opp til dere hva dere vil gjøre ut av vielsen. Har ikke selv giftet meg der, men venninnen min gjorde det. Da fikk de oppfordring om å gjøre noe mer hvis de ville, feks at noen leste et dikt, spilte en sang/ synge osv. Skjønner ikke hva som er trist med å gifte seg på tinghuset? Hadde jeg skulle giftet meg i en kirke og hørt på masse oppdiktet babbel om en oppdiktet figur, DA hadde jeg blitt trist da.

Anonym poster: 13f09682cd359a8da99260b664b2d934

Skrevet

Jeg giftet meg på tinghuset synes det var kjempe fint. Alle i nærmeste familien + forlovere var med. Giftet oss en fredags ettermiddag, så bar det avsted til fotograf og bryllupsfest i leid lokale etterpå. Kjempe kos. Var det perfekte bryllupet for oss. Hadde vært hos frisør på morgenen, så fikk gjort alt samme dag : )

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Syns det var en fin sermoni hadde middag med 2 retter og kakebuffet som desert 65 gjester.

Vielsen er gratis enten du gifter deg i kirke eller tinghus. Så hvis dere vil gifte dere i kirka gjør dere det.

Det er motakkelsen etterpå som koster penger.

Så der kan dere prøve å gjøre det enkelt

Skrevet

Takk for svar alle sammen :-)

Vi vil ikke bruke den kirken vi tilhører for den ser ut som en våt skoeske. Nabokirka er nydelig og det koster 2500kr i leie + 2500kr for leie av prest. Det blir jo litt det. Så er den kirka ganske stor, så da føler jeg vi må fylle den og deretter spandere mat på gjestene. Da har man det gående :-)

Vi er ganske sikre på at det blir tinghuset. Ser flere her har hatt fine opplevelser :-)

Anonym poster: bab14c364ea545d7cf52212d26e11903

Skrevet

Ja, følte at vi gikk på rullebånd...

Anonym poster: 4c5a078fcd19ff35b65d597acb29233b

Skrevet

Vi giftet oss på Tinghuset med kun vitner til stede. Seremonien tok vi i utlandet (kirkebryllup med norsk prest, men det er ikke gyldig i Italia, så vi måtte gjøre det "skikkelig" i Norge først).

Det var utrolig stusselig og over på 5 minutter. Dommeren (?) leste først et kort dikt før vi sa ja til hverandre og skrev under på papiret. Kirkebryllupet som vi senere hadde i utlandet var helt fantastisk, kan ikke sammenlignes på noen måte :) Tenk deg godt om, jeg vil si det er verdt å betale 5000,- for et kirkebryllup.

Anonym poster: 18e825763aec9cae4db95f8335393fcb

Skrevet

Gifta oss på tinghuset med fire gjestar tilstades. Ein fin tale frå fullmektigen og så sjølve seremonien. Angrar ikkje på nokon måte.

Etter vielsen åt vi middag med forloverane og overnatta på hotell. Nokre månader seinare heldt foreldra våre bryllupsfest for oss med nærslekta tilstades.

Skrevet

Vi gjorde det, og det var kort, søtt og perfekt for oss :) Det var fine lokaler, og vi var de eneste den dagen, så det var privat og fint også.

Anonym poster: 48b76e525e62b782ea8ad77298abcce6

Skrevet

Jeg har jobbet som dommerfullmektig og viet mange par på tibghuset. Noen kommer i olabukse og boblejakke, andre i brudekjole. Og alt i mellom :-) De som ønsker en fin romantisk seremoni får det, men må da bidra litt selv. De som bare vil ha papiret, er ferdig på 4 minutter. Så det er viktig å snakke med den som skal vie dere på forhånd, så det blir sånn som dere ønsker det.

Anonym poster: 462c3b686dddeaa79391c29b29d51323

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...