Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Jeg er en 3barnsmor i midten av 20årene. Fikk for 2 år siden påvist celleforandringer, og har vært til flere kontroller hos gyn.pol. (Grad 3) Har vært plaget med småblødninger i 2 år, og blør i snitt ca.20 dager i mnd. Har tatt biopsi, og ble konisiert på desember.. I går fikk jeg tlf fra sykehuset. Ble stresset, så fikk ikke med meg alt hun sa, men regner med at jeg får ett brev snart. Hun sa at de hadde funnet noe i vevet etter konisieringen. Jeg får time til samtale med lege før sommeren en gang. Hun anbefalte å fjerne livmoren. Dette måtte jeg tenke på, og snakke med min partner om i tiden frem mot timen på sykehuset. Da må vi ta en avgjørelse.. Har noen av dere opplevd lignende? Hvor alvorlig er dette? Bør jeg fjerne livmoren? Hvorfor? Stresser meg veldig dette, tenkt på det i hele natt:/ Hjelp? Huff, dette ble rotete, måtte bare få det ut!
<3 2G <3 Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Huff, hørtes ikke gøy ut å få den beskjeden. De vil vel fjerne for å være sikker på at det ikke sprer seg til andre deler. Fordelen er jo at du etter en slik operasjon slipper mensen. Sa de noe om å fjerne eggstokkene? For det er det hormonene blir utviklet så greit om de står igjen. Håper det ordner seg for deg.
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2013 Takk for svar:) Lite gøy å få den telefonen rett før jeg dro i bhg å hentet ungene ja.. Fikk ikke tid til å tenke å ta det innover meg før ungene var i seng.. De sa ingenting om eggstokkene, så regner med at jeg får beholde dem..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Min mor har fjernet livmoren. Det er for at det ikke skal spre og utvikle kreft.. Anonym poster: 045b605d654cf8de4449afb522d67c65
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Hva i h... Time mot sommeren? Ring dem tilbake og si det ikke er bra nok. Du skal ha samtal med en lege så snart som mulig! De skal ikke gi slike beskjeder pr telefon! Skal du gå i uker/mnd og lure og tenke på dette? Ring nå! Anonym poster: 5be0048b8a58aa66d2c54b290fae81cd
Bananahammock Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Det høres nå veldig rart ut at du har fått disse opplysningene på telefon??!? Hva i alle dager? Bestill time hos lege asap, du skal ikke gå rundt og gruble på dette uten å vite noe mer, og uten mulighet til å stille spørsmål og få svar. Jeg er i sjokk, og forbannet, herreminhatt så uprofesjonelt av sykehuset! God klem til deg HI! Lykke til!
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2013 Takk for mange svar:) Synes det er rart at de ringte om dette ja.. De burde vel heller sendt en innkalling til time, eller skrevet et forklarende brev, med info om videre utredning/behandling?.. Regner med at de har sendt mer informasjon til fastlegen min? Jeg får bestille en time til han, han kan sikkert hjelpe meg å finne ut litt mer.. Huff, som om man ikke har nok å tenke på å bekymre seg for med 3 barn..
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. februar 2013 #8 Skrevet 27. februar 2013 Huff, for en trist og vanskelig beskjed å få! Har selv vært gjennom ionisering med alt det det innebærer av ventetid og engstelse. Men, tenk så flaks du har! Du er jo rett og slett heldig, det har blitt oppdaget i tide, du har muligheten til å gjøre noe med det. Og du har allerede tre små skatter, enda så ung du er! Tenk om du ikke hadde noen. Hell i uhell, vil jeg kalle det. Nå får du heller ta tiden til hjelp, ta det inn over deg, gråt og ras om du vil. Og push på helsevesenet, du skal ikke måtte vente lengre enn høyst nødvendig, både på grunn av risiko og psykisk belastning. Klem!
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2013 UndrendeUllteppe: Takk for en positiv vinkling på saken! Ja, jeg har jo 3 små jenter, og vi ønsker i utgangspuktet ikke flere barn:) Psyken er ikke på topp i en slitsom småbarnstid, så det kan bli tøft.. Skal bestille en time til fastlegen i neste uke, så får han hjelpe meg med info, og få fortgang i prosessen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå