Gå til innhold

Gå inn på nrk2 på nett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og se dokumentaren: Adopsjonens pris

Alle burde å se den for jenta sin skyld..

Har ikke ord igjenn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og se dokumentaren: Adopsjonens pris

Alle burde å se den for jenta sin skyld..

Har ikke ord igjenn.

Hadde faktisk litt problemer med å sove i natt ... Hun jenta satt seg fullstendig fast på netthinnen min.

Skrevet

De fleste barn som adopteres fra Etiopia har foreldre i live. Mashos foreldre er hivsmittet men har fått medisiner og lever i beste velgående. De var redd for å dø av aids og etterlate de yngste barna alene. Virket som gode og kjærlige foreldre, men svært fattige.

Grusomt å tenke på at hun i dag sitter på et barnehjem i Danmark med kun profesjonelle omsorgsytere mens hennes biologiske foreldre er i live og savner datteren sin like mye som hun savner dem.

En fryktelig tragedie og overgrep mot et barn.

Anonym poster: 6243b1e0bf7d3686bbe11fa86554c416

Skrevet

Fikk heller ikke sove i natt.

Uansett hvilke ressurser som blir tatt i bruk nå vil den jenta være ødlagt..

Jeg håpte på at de kunne sende henne hjem igjenn..

Skrevet

Huff, jeg har kommet 10 min inn i filmen og tårene har trillet flere ganger allerede.. Jeg vet ikke om jeg klarer å se hele :(

Anonym poster: 9a9c2b007f63d4af734e31615ad1eb9d

Skrevet

De biologiske foreldrene har til og med tatt til seg et annet barn i etterkant....

Skrevet

Ja, de adoptivforeldrene virket jo varme og kjærlige...

Fy f...

En liten jente er ødelagt for å dekke to egoistiske voksnes behov for barn.

Hva om et biologisk barn hadde utviklet lignende adferd? Hadde de sendt det også på barnehjem? Tror aldri de foreldrene hadde ekte følelser for ungene.

Anonym poster: 021a1d181130bcf7e60603ec52d2666f

Skrevet

Ærlig talt! De adoptivforeldrene virket ekle. Moren var rene hurpa!

(Ja jeg klarte å se den ferdig - såvidt - mellom tårene)

Anonym poster: 9a9c2b007f63d4af734e31615ad1eb9d

Skrevet

Uff :( Fikk så vondt av jenta! Langt inn i hjerterota.

Jeg eier ikke ord med tanke på den ekstremt fæle adoptivmora!!! Hva feiler det henne?!

jeg får så lyst å gi den stakkars jenta verdens lengste klem...

Anonym poster: 0358c666de399d6b72e41bd9dc1ff2f6

Skrevet

For et utrolig svik mot denne jenta! Og også det å skille søsknene. Den adoptivmora var rett og slett KALD!

Tror ikke jenta hadde hatt noe problem med å finne seg til rette og trives der om mora hadde hatt litt mer varme og kjærlighet i seg.

Adoptivforeldrene var visst også psykoterapeuter begge to!

Skrevet

Den mora er jo psykopat!!

Og tenk: hun jobber liksom med barn som trenger hjelp?!?!

Gud gi meg styrke!

Skrevet

linK?

Anonym poster: c6a98079133b0af525189a1b0d6a0876

Skrevet

Vil jeg se dette?

Skrevet

Du virker litt besatt her, Førskolelæreren (HI)...

Anonym poster: 8901af890d8ceb9449409294de107900

Skrevet

Det er f...... meg det verste, mest urettferdige jeg har sett! En eller annen makt hadde vel bestemt at hu der kjærringa aldri skulle bli mor! og det med rette! jeg blir sinna... tenk å bare kaste barnet fra seg på den måten, fordi hun er "vrang" ? hva er det for noe!! å jeg hakke ord! og de stakkars, stakkars foreldrene som gjorde dette fordi de trodde de kunne holde kontakten....ååååå!

hi,hi:) dette er ikke gravidhormoner engang:)

Skrevet

Fikk vondt langt inn i hjerterota nå. Stakkars stakkars lille nydelige jente.

Adoptivmor virket kald og hjerteløs. Jenta var ikke perfekt, hva hadde de ventet? Hun var 4 år når hun ble tatt fra foreldre som var glade i henne. Tenk å si at de fikk et lodd uten gevinst.....er det mulig. Synes jenta virket engstelig og litt forknytt. Stakkars, i øynene var det ingen glede.

Sender hun til avlastnigsfamilie, men blir sint når de vasker tøyet hennes og lager kjøkkenhage med henne. For hun skal ikke ha noenting, virket som de ville hun skulle ha det fælt i avlastningen.

Tydelig en kald og kynisk bransje som utnytter fattige foreldre som er bekymret for deres barns fremtid.

Anonym poster: 3a7b617ef70e2934caab48e61b73cd89

Skrevet

Jeg er veldig besatt kjenner jeg.

Har lyst til å gjøre noe men hva liksom?

:)

Skrevet

Fikk ikke med noe tekst..? Har dere andre d? Litt vanskelig å forstå de forskjellige språkene.. Vet noen om en plass denne dokumentaren går, med teks?? Helt forferdelig forresten..(d jeg så/forsto) stakkars stakkars barn.. :(

Skrevet

Fikk ikke med noe tekst..? Har dere andre d? Litt vanskelig å forstå de forskjellige språkene.. Vet noen om en plass denne dokumentaren går, med teks?? Helt forferdelig forresten..(d jeg så/forsto) stakkars stakkars barn.. :(

http://tv.nrk.no/program/koid24009112/adopsjonens-pris Norsk tekst her

Anonym poster: 3a7b617ef70e2934caab48e61b73cd89

Skrevet

Jeg hadde også problemer med å sove i natt :(

Det MÅ jo være barnemishandling ? Sånn seriøst ment altså?

Det må jo være en idiot av en psykolog som ga de helt idiotiske råd!

Merker nå at jeg er så provosert så klarer ikke skrive/formulere meg en gang !!!

Ååååååå!!!!!! Er vel det beste jeg har å si!

Skrevet

Takk!;) fikk se tekst nå(på pc) fikk ikke tekst på iPad. Helt grusom historie..

Skrevet

huff, det var helt grusomt å se.. :( har lyst til å finne den jenta og bare holde rundt henne lenge, lenge.. huff, stakkars små barn, det der var ikke noen ålreite adoptivforeldre. jeg er sikker på at de kunne taklet dette på en helt annen måte enn hva som ble vist her.

Skrevet

Jeg gråter for jenta, helt knust her.. Fatter ikke at noe slikt kan skje.. Stakkars, stakkars liten nydelige jente!!! Lister meg inn til min stae og herlige 5 åring og kryper inntil ryggen hennes i kveld en stund før jeg legger meg.. Og stryker bustete hår fra nakken hennes og hvisker at jeg elsker henne over alt på denne jord.

Anonym poster: a7a247e65c44f67197e88e7c8079c480

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...