Gå til innhold

hvor gal er barnet ditt etter godteri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min liker ikke seigmenn og vingummi og slikt, men sjokolade, kjeks, is og potetgull er han helt fullstendig gal etter. Han får bare på lørdager og bare en tildelt mengde, og det fungerer greit det. Det er ikke noe særlig maling etter snop i ukedagene for vi holder hardt på regelen. Men jeg har feks ALDRI opplevd at han ikke spiser opp rubber og stubbav det han får... og glemmer vi å porsjonere forsvinner en hel stor sjokolade ned i gapet hans.. han spiser sjokolade som brødskiver... dytter innpå;)

Hvordan er deres?

Anonym poster: 7fd52730e641e0b56bc2d141c36d00f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene her er ikke så glade i godteri, men is derimot.... Der må vi passe på hvis ikke kan 5 og 8 åringen sikkert ha i seh en hel 2 liter med is ;)

Skrevet

Sånn passe, alle fire er glad i snop og har sine favoritter. Men ingen av dem spiser voldsomme mengder. Setter jeg en bolle med smågodt eller potetgull på bordet spiser de sjelden tomt. De spiser til de ikke gidder mer også går de å leker igjen (de gidder ikke sitte så lenge å se på tv)

Anonym poster: 7812bff7c82f5c37f21f9afcc4b03bf0

Skrevet

Han liker ikke mykt godteri eller godteri som ikke er sjokolade, vet ikke om han egentlig skjønner vitsen med det, eller at det er godteri liksom.. .p

Han elsker sjokolade, og kunne nok spist masse om han fikk bestemme selv.

Maser aldri om godteri i butikk, hender han får øye på smågodt og vil da se på det, men tror det er mer fordi at det er farger og nærme gulvet, ikke godteri.

Han er heller ikke så glad i kaker og desserter.

Anonym poster: ba8dc1585ed6a6d7f4f8526bfbbaa292

Gjest Julia1984
Skrevet

Tror barna mine har ganske normalt forhold til godteri. Stas å få lørdagsgodteriet, men hver lørdag spiser de halvparten og sparer godteriet til dagen etter....men ofte glemmer de godteriet de har spart. Men vi er ikke hysteriske og tror det er sunt at de får et normalt forhold til søtsaker siden det faktisk finnes i mange steder de ferdes

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Han er så liten enda at han bare får en sjokoladebit eller en seigmann på lørdag hvis det er igjen etter kveldsgodteret til meg og mannen, men hvis han ser vi tar godteet i fea en skål så klatrer han for å få tak i mer så her må det passes på.

Han gjennkjenner is i alle former og blir helt desperat når han ser det.

Han er overbevist om at alt vi har som ikke han har er godter. så brus, øl og te drikking kan ikke forekomme mens han er våken.

Han får avogtil utvannet brus eller saft kun en dråpe er nok.

Skrevet

Snuppa får litt lørdagsgodt, bare ren sjokolade, med fyll og nøtter liker hun ikke. Hun er veldig glad i is og kan spise opptil flere lollipop. Men deler gjerne ut sjokoladen sin, så grisk er hun ikke :)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Eldste er ikke noe særlig glad i godteri og spiser lite hvis hun får. Yngste derimot er helt vill. Han får plass til sjokkerende mye godteri hvis han får mulighet.

Skrevet

De er ikke spesielt gale i grunn.(2 og 4 år). Vi er ikke spesielt strikte på sukker og godteri. Ikke at det er fri flyt heller, de får lørdagsgodt og ellers får de litt hvis det er en anledning(som oftest i helgen)

De får en eventyrsjokolade(evt kindersjokolade) og noen nonstop/smarties eller noen drops til barne-tv på lørdag. Spiser som oftest hele sjokoladen/egget og noen av smartiesene/dropsene, men ca halvparten av de bruker å ligge igjen.

Vingummi og gelegodteri liker de ikke.

Ofte setter vi fram en skål med chips/popcorn/ostepop også, dette spiser de gjerne litt av.

Skrevet

Alt unntatt lakris. Hun er helt vill etter det!!! Så hun får en begrenset porsjon på lørdager til barne TV og det er stort sett greit. Men i selskap må jeg holde igjen på is, brus og kaker ellers spiser hun seg syk :)

Skrevet

7-åringen vår er vill etter godteri, må faktisk gjemme det bort om vi har noe liggende i skapet etter helga. Han elsker også alt av kaker og kjeks, men det blir selvsagt begrenset til litt i helga (hvis ikke kunne han nok levd på det!).

Anonym poster: 894723bb64ae5f6986b01211ff223dd5

Skrevet

Eldste på 5,5 år spiser kun Hello Kitty sukkertøyene :) Han på 2,5 spiser potetgull, Hello Kitty sukkertøy og Smurfedrops :) Han forøvrig nå fått øynene opp for is også. Det er litt opp og ned om de spiser til det er tomt eller ikke, og de maser heldigvis ikke om godteri hver dag, og de godtar et nei :)

Skrevet

Jeg har to gutter på 6 og 10 som ikke er spesiellt interessert i godteri. De foretrekker frukt. Men han på 6 er veldig glad i boller med syltetøy eller kroneis med jordbær hvis vi skal kose oss. Han på 10 liker best popcorn. Også er han fryktelig glad i Cola, så der må han begrenses litt.. ;)

Men så har de en lillesøster på 3 som er fullstendig godterigal. Spesielt sjokolade! (Mulig hun har det etter meg?) ;)

Vi har i utgangspunktet godteri kun på lørdager. Men det kan godt hende det vanker en is eller noe midt i uka også.. :)

Skrevet

Lite opptatt av det egentlig, spiser litt, men deler mye med andre og det meste ligger igjen. Is derimot, beste hun vet. 17. mai er årets beste dag, så mye is hun kan klare:)

Anonym poster: 24949f8e6f093f08cf4c6574bbed113c

Skrevet

Ikke særlig interessert, men kan fint spise to hele kurver jordbær alene... Brus stikker i munnen og er ekkelt, visstnok.

Anonym poster: f75c5d59841fcddfaccc5f0232f97ecd

Skrevet

Eldste på 8 er ikke spesielt opptatt av godteri. Han kan gjerne dele ut stort sett alt godteriet sitt med småsøsknene, og bytter gladelig ut alt lørdagsgodt mot et eple.

Mellomste er middels glad i godteri, fornøyd når han får lørdagsgodt, men kan også like gjerne ha frukt.

Minste er skikkelig godtegris. Elsker godteri og kaker, men maser heller ikke om godteri og kaker til hverdags da, er kun på lørdager de får godteri her i hus. (Og veldig liten mengde, vanligvis får de får rundt 7-10 kr hver i godteri. Og de får ikke lørdagsgodt før de har blitt tre år gamle) Ingen av de liker brus.

Anonym poster: 9bacef46e6e62df0d4640a8288b2073a

Skrevet

Hun er ikke så opptatt av godteri egentlig, men favoritten er sjokolade og kjærlighet på pinne.

Vi er ikke så strenge med kun godteri på lørdager, og kan like godt ta oss en sjokolade etter barnehagen på en onsdag, eller en iskrem etter vi har spist lunch på en tirsdag. Ofte har vi bare en skål med oppkuttet frukt som lørdagsgodis og det er hun kjempefornøyd med.

Så min 3.5 åring trenger ikke begrenses da hun klarer det fint selv (enn så lenge), mannen min derimot er en annen historie.. Han må begrenses eller så er hele 2l iskrem boksen oppspist på 10 minutter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...