Gå til innhold

Jeg liker ikke mine tanteunger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt et vanskelig forhold med min eldre søster. Nå har vi ikke bodd sammen på 10-15 år, så vi krangler ikke men har heller ikke noe forhold.

For meg er min søster en fremmed som jeg i utgangspunktet føler lite for.

Nå er det slik at hun har noen barn som jeg har prøvd å ha kontakt med på tross av min søster og jegs forhold, men hun har alltid vært svært "egoistisk" med barna og vil helst bare være med dem selv.

Fair enough, for det er faktisk slik at jeg ikke tåler dem. De er bråkete, frekke, ødelegger ting med vilje og alt dette blir akseptert av min søster selv om de er på besøk.

Det er gått så langt at jeg unngår situasjoner hvor hun og barna er med, men nå som vi har fått en liten en skal familie selskapene ol. liksom være så barnefokuserte og de blir invitert hveeeer gaaang.

Noen andre som kjenner seg igjen?

Anonym poster: 00de18af3938470e0d63d52e5d5ce2ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun ikke liker barnet ditt heller

Anonym poster: 851e40188a26b5ae1ac0364e5de2bdb1

Skrevet

Jeg sliter også med søskenrelasjon, men vi har alltid hatt kontakt av hensyn til familien og det synes jeg personlig er viktig, spesielt for barna. De har fantatisk søskenbarnrelasjon og det motiverer på tross av at jeg og min bror ikke har noe annet til felles :) Det handler om å være voksen, ta hensyn og utvise folkeskikk. Hva med dine barn, hvordan opplever de dette? Jeg lurer på om du har gått inn for å bli kjent med tantabarna dine. Det er lett å se de dårlige egenskapene når man er negativ innstilt. Jeg hadde på samme måte, men så bestemte jeg meg for å bli nærmere kjent med min brors barn og det hjalp. Nå er vi mer intimt med hverandre (sitter på fanget, se hverandre i øynene, klemmekoser) og snakker om de nære tingene i hverdagene :) Men, det tok tid og jeg måtte være tålmodig for å kunne få til et tettere bånd). Nå har vi bedre forhold enn noensinne, men jeg og min bror kommer aldri til å få et fantatisk søskenforhold. Vi har bare lært å leve med det :)

Anonym poster: 8bc4dee75b61f621abf417cb5b43a5a3

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen, men hvis du har et dårlig forhold til din søster så er det jo ikke så rart at du ikke liker oppførselen til de barna so hun oppdrar...

Jeg ville snakket med foreldrene mine og sagt at det blir litt voldsomt at hun alltid er invitert når dere treffes. At du ville satt pris på litt mer ro rundt baby og besteforeldre slik at de får bygget opp en relasjon.

Fokuser på dine behov og ikke ta opp det dårlige forholdet til søsteren, det kommer det sjeldent noe godt ut av.

Skrevet

Kjenner meg heller ikke igjen. Jeg liker ikke svigerinnen min, men elsker tantebarnet mitt uansett og prøver å ha h*n så mye som mulig.

Skrevet

"På tross av min søster og jegs forhold...."

Jegs???

Anonym poster: 0919afd376eca090caaa00b45ba36711

Skrevet

Oi, var ikke klar over at setningspolitiet var på plass.

Om du ikke har noe konstruktivt å si om temaet kan du sikkert finne viktigere ting å bruke livet på enn å plukke på andres skrivemåter.

Skrevet

"På tross av min søster og jegs forhold...."

Jegs???

Anonym poster: 0919afd376eca090caaa00b45ba36711

Hahahahah!

Anonym poster: de428787ac3d4027f262c9437a4642ab

Skrevet

Kanskje hun ikke liker barnet ditt heller

Anonym poster: 851e40188a26b5ae1ac0364e5de2bdb1

Det kan godt være, men det er forskjell på en baby på 4 måneder som bare ligger der enn en 8-åring som skriver "DRITT" hjemme på veggen til folk.

Skrevet

Du virker veldig umoden og selvfokusert, HI. Minner meg veldig om min svigerinne som ikke tåler at andre har barn som er eldre enn hennes eget...

Anonym poster: 7e288abaaed236e229a9f8d059cd1ed2

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen, men føler med deg! Er ikke noe ok med drittunger som mangler oppdragelse.

Her er søsteren motsatt - skriker til ungen sin og er aaalt for streng synes jeg.

Anonym poster: 59b35a97965e7cb99cdc4d40097afab5

Skrevet

Minner meg om mine søsken og meg.

De bryr seg katta om mine barn, men vil at jeg skal bry meg veldig om deres barn for de er sååå viktige. For all del nisene og nevøene mine er helt nydelige, men hvorfor i alle verden skal jeg dra med mine barn til dem når de knapt nok enser de eksisterer.

Jeg er streng med mine barn og tanter og onkler skal være kule ved å la de få lov til alt mulig når vi er der. De kommer aldri på besøk til meg hvis de ikke er invitert og når de er her sitter de enten med telefonen eller å snakker med hverandre.

Lite givende fra alle kanter. Tror det ikke ligger så mye fiendskap bak våre søsken relasjoner, vi er bare ikke på samme plass i livet noen av oss.

Anonym poster: 40f9c9aa1c21664d75c598deb1747795

Skrevet

Har ikke noe godt forhold til broren min, og selv om jeg ser noe av han i niesen min så elsker jeg henne høyt. Jeg er tross alt tanten hennes. Din tankemåte syns jeg rett og slett er skammelig.

Anonym poster: 29c87ad7cae8c8973bdfa9643ccb0a0c

Skrevet

Kjenner meg igjen med å ikke like mine nevøer og nieser fra et søsken. De er så bortskjemte og kaotiske. Nå skal det sies at de begge to mest sannsynlig har ADHD. Og det blir vel bedre når de medisiner. Den ene blir kjempe sint bare man snakker til han og sutrer som bare den og begynner å irritere/sparke/slå. Hun andre bare må all oppmerksomhet til enhver tid og skal bestemme over alt og alle.......

Men jeg prøver å behandle de likt som mine andre nevøer og nieser, og ikke vise at jeg synes de "tar for mye plass".

Anonym poster: 52d5b82815c6990172ad520ddc7a76c7

Skrevet

Men det skal sies at jeg og begge brødrene mine har et veldig godt forhold så her handler det bare om forskjellig oppdragelsesmetoder og barn med diagnoser.

Anonym poster: 52d5b82815c6990172ad520ddc7a76c7

Gjest sug lut
Skrevet

Du trenger ikke like dem, ingen skam i å mislike drittunger, og du trenger heller ikke finne deg i at de ikke oppfører seg når de er hos deg. Unngå å ha dem rundt deg mer enn nødvendig, oppfør deg voksent og gi dem en sjanse - de kan endre seg, de kan bevise at de er bedre enn oppdragelsen sin - men vær også tydelig på reglene som gjelder hos deg. Lykke til.

Skrevet

Så utrolig trist at flere har dårlige forhold til sine søsken og deres barn! Håper uansett dere klarer å skille mellom barn og voksne, selv om barn som ikke kan oppføre seg er slitsomme...

Skrevet

Noen barn liker man, andre liker man ikke. Sånn er det, og du har selvfølgelig lov til å ikke like tantebarna dine. Det viktige er at de ikke oppfatter at du misliker dem, men det klarer du sikkert å skjule:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...