Gå til innhold

Flere gravide som synes synd på seg selv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi ikke lage en klagetråd? Ja, vi er heldige som er gravide og som kan gå rundt og lage liv, og ja jeg er utriólig glad for at jeg er gravid og at lille nurket kommer til oss i mai,MEN det er da så forbaska mange negativiteter med graviditet også!!!

Jeg synes ikke det er bare-bare å gå gravid jeg! Dette er tredje gang,og hver gang har vært forskjellig. Er forøvrig i min 28 uke...

Så, skal vi klage litt? Føler meg så mye bedre når jeg skriver det ned, for da kan jeg kanskje få ting i perspektiv...

- Jeg sover så DÅRLIG!! Jeg sover ikke spesielt mye på nettene, kanskje 3 timer. Resten av tida ligger jeg å ruller fra den ene siden til den andre og holder på å bli GAL

- Jeg KLØR!!! Ser ikke ut på armer, lår og legger. Røde prikker/nupper over alt som klør så mye på natta at dette er en av grunnene til at jeg ikke sover så godt.

- Jeg har en åreknute på kjønnsleppa!!!: FIINT, ikke rart jeg ikke føler meg spesielt lekker og ikke har lyst på sex..!

Flere som vil henge seg på?

Anonym poster: ab73e52beee9071ca8414948ccf1233c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 36+6 hatt migrene hele svangerskapet og nå som det begynte å bli bedre tror dere ikke jeg er blitt forkjøla!! Argh, hoster, snyter meg, puss i hodet, tett i pusten...

Ja jeg er full av selvmedlidenhet idag jeg også :-D

Skrevet

Jeg er med!!

Er i uke 36 nå og er dritthakkamøkkalei!

Har ikke hatt sånne kjempeplager med kvalme og invalidiserende bekkenløsning, men:

Jeg har har vært forkjøla med hoste og tette bihuler siden uke 15(?), nå har jeg fått det tilbake på nytt igjen med en god dæsj feber som har vart siden fredag.

Mannen var borte på jobbreise hele forrige uke og 4 åringen var hjemme fra bhg, med FEBER....

Mannen reiste i går på jobbreise og kommer i morgen, her ligger jeg med FEBER. Og har en 4 åring å ta meg av.

Har fått begynnende symfyseløsning og syyyyykt vondt i korsryggen.

Babyen sparker og ligger sånn til at et større område rundt navlen er numment, svir og klør (presser på nerve sikkert?).

Jeg er oppe og tisser 6-7 ganger på natta, våkner potte tett i nesa og hoster ut litt innvoller.

Sånn, da kom jeg ikke på mer, annet enn at jeg synes veldig synd på meg selv! Har gått sykemeldt hele svangerskapet og kjeder vettet av meg hjemme. Trøster meg med at på lørdag er jeg i uke 37 og forhåpentligvis kommer babyen snart:-)

All ære til oss gravide kvinner:-) og føler med deg HI! Klem

Skrevet

Henger meg på denne. Er i uke 33 og er fortsatt kvalm. Ingenting smaker godt, er sulten hele tiden, har vondt i bekken og symfysen, hodepine og vondt i magen. Orker ingenting og sover dårlig om nettene.

Har heldigvis verdens beste mann som virkelig stiller opp og ikke minst; det er verdt alt sammen når jeg får se dem lille i magen.

Skrevet

Oh, utløp, det liker jeg :)

Jeg er snart 27 uker og jeg kan nesten telle på fingrene de dagene jeg har vært frisk iløpet av svangerskapet. Har hatt omgangssyka 2-3 ganger, influensa, ørten forkjølelser, et brukket håndledd og nå sist 2 omganger med bronkitt umiddelbart etter hverandre. I tillegg er jeg plaget med gallegangskolikk, kramper i gallegangene som gjør VONDT. Så har vi de plagsomme kynnerene da og ganske ille bekkenløsning. Så har vi jo soppinfeksjonen som kom under antibiotikakuren da, som ikke helt vil slippe taket. Jeg savner det første svangerskapet mitt da jeg kun hadde bekkenløsning.... Var sykemeldt lenge pga bekkenløsning første gangen også, denne gangen har jeg vært sykemeldt i over 2,5 mnd, kun 2 uker pga svangerskapsrelaterte plager (kynnere og bekkenløsning).

Mannen har igrunn vært litt skuffende oppi det hele, det er tydelig at han ikke tror plagene mine er såpass ille som de er. Han har ikke helt forståelse for at jeg kan klare å spasere en (liten) tur en dag mens neste dag så er jeg kanskje ikke brukendes til noe annet enn å ligge på sofaen. Han sier han kan stå opp og levere toåringen i barnehagen (jobber mye ettermiddag), men bruker så lang tid på å våkne skikkelig at hun enten blir ståendes og hyle i senga eller så turner hun i senga til han er klar og da er jo jeg våken og kan liksågodt stå opp... Han er i utgangspunktet flink i huset, men klarer ikke ta initiativ til det selv når han ser at jeg kun ligger på sofaen.

Første gang nøt jeg graviditeten fullt ut, nå gleder jeg meg bare til å få ungen ut så jeg kan begynne å leve litt igjen ;) Har skikkelig dårlig samvittighet ovenfor toåringen også siden jeg er i såpass dårlig form.

Anonym poster: c89c06f67e34ce8a420a180faed8c22b

Skrevet

I første trimester var jeg skikkelig dårlig og hadde fullstendig treningsforbud, superkvalm, svimmel og elendig. Så mistet alle musklene mine. Nå i andre semester er jeg for så vidt bedre, men nå har jeg jo ikke bevegd meg på 3 måneder, så er så ute av form som aldri før i mitt liv, og skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg i form igjen uten å overdrive. Bekkenet har blitt trøblete, og jeg har ikke sovet skikkelig siden jeg ble gravid. Må tisse hele tiden. Det eneste jeg egentlig får lov å gjøre er å gå tur, og jeg HATER å gå tur, jeg vil løpe eller trene styrke! Jeg får ikke ridd, og jeg får ikke spist noe god mat, og mannen er borte på forrestningsreise over halve svangerskapet og jeg er ensom og deperimert, og det er ikke lenger noe moro :(

Anonym poster: 585dc7e2cdb668e446f02cbc1e7cf857

Skrevet

oioioi, jeg er jammen meg ikke alene hører jeg! Og som jeg sa,ved å lese andres plager får jeg satt ting i perspektiv... I forhold til noen av dere er det ikke synd på meg i det hele tatt!!

Men åkke som,når klokka på soverommet viser 1, så 2, så 3...4...5 da synes jeg faktisk synd på meg selv...

takk for svar damer, det er jammen meg ikke bare-bare å være gravide, det er jammen meg sikkert!!

Flere som vil klage sammen med oss?

HI

Skrevet

Flere som har kommet til og trenger en utblåsning?:)

HI

Skrevet

Ja!!! Jeg er i uke 8 og vil gjerne klage!! Ingen matlyst, kvalm og trøtt hele j**** tida! Etter jobb er det bare å hente største i bhg og sette på barnetv og kollapse i sofaen! Jeg som aldri bruker tv som barnevakt vanligvis. Kort lunte overfor mann og barn og dårlig samvittighet for at jeg ikke spiser sunt nok. Tvang i meg en brokkolikvast i dag, og æsj! Alt smaker dritt :(

Anonym poster: b0a07d42275176040ea82c974c057c05

Skrevet

Haha, herlig tråd! Kom ut fra apoteket forleden dag med en pakke Paracet, en trolltube med AC3, duopakke (såklart) med Canesten og to pakker med syrenøytaliserende tabletter. Lykke!;-)

Anonym poster: b3bc3f706eb41fbe2e5b97770f0b0891

Skrevet

Har synes synd på megselv siden september. Kvalme, oppkast daglig i fire måneder, ingen energi, angst, sure oppstøt, vondt i ryggen. Mangler bare bekkenløsning gitt..

Tror imidlertid jeg skal hold ut ti uker til.

Anonym poster: eed4671e77012a2378d9728abe279172

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...