HeltAnonym Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Er det vanlig å vente på at epiduralen skal virke før de presser? Har sett på den amerikanske versjonen, og det virker som det er om og gjøre å ikke kjenne noe.. Hun unge som ble vist på mandag hadde jo ingen smerter å satt med mobilen hele tiden, til og med rett før hun skulle begynne å presse. Er dette vanlig?
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Dette lurer jeg også på. De er så neddopet at de ikke kjenner noe som helst, likevel ligger de der og roper "I can't do this! I can't do this!" Ligger i fødesenga i flere døgn, virker som de drar inn til termin uten at det er noe tegn på fødsel, så ligger de der og trykker på telefonen og fniser med mannen og venter på at livmorhalsen skal begynne å åpne seg... Merkelig praksis dette.
HeltAnonym Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2013 Ja har reagert på dette selv.. Jeg kom inn nesten krypende med sterke rier.. Disse ligger jo bare og ler å har det koselig.. Jeg vil ha det de får:p
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Har forstått det som at det er veldig vanlig å bli satt igang i USA, der er jo alle redd for søksmål så man tar ingen sjanser ved å la barnet være i magen til over termin. Om man ikke går i fødsel av seg selv før termin blir man satt igang... Anonym poster: e88b036b8de295177c358e4532a60724
DotM Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Eller hun nå som fikk ks fordi hun var sliten, er dette vanlig?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Vel, ser både på den amerikanske og britiske versjonen at de gir epidural lettere enn her i Norge, til og med når det ikke er sikkert de får tid til å sette den inn før de må presse. Nå vet jeg ikke hvor representative disse programmene er for hvordan det faktisk er, men det virker også som om det blir flere keisersnitt og at de må hjelpe med tang eller vakum enn det er her hjemme, og det må vel nesten ha noe med at nesten alle blir neddopet å gjøre? Det må da være mye mer slitsomt å presse med full epidural når man ikke kjenner riene enn om kroppen får jobbe av seg selv... Anonym poster: 9447722a99d779fb9c3b346f785e1993
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Man får ikke så sterk epidural i norge. Og man skal kjenne det når man presser i norge. Beste for mor og barn eller noe sånt. Anonym poster: 5d2f8ea63d8d75652679ccbfe1386b02
<3 TeseMor! <3 Skrevet 27. februar 2013 #8 Skrevet 27. februar 2013 synst da er rart at di får pressa i mange tima og eg.. ( sikker på at jordmor sa at ein kun får pressa i 5 kvarter altså 1 time og 15 min, før di bestemme seg for andre tiltak. no er ditta øve 1 år si så huske ikkje heilt. + at når di er 10 cm så skal di venta lenge med å pressa? trur eg såg ein gong at da va 1 så venta i hvertfall 1 time før hu fekk begynna å pressa.. synst da er rare greier eg... Og så virke da nesten som å føda ein stjernekikker er ein av dei værste tingene så kan skje...
HeltAnonym Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2013 Ja jeg måtte selv få hjelp av vakuum, men hjalp veldig på for meg uansett å kjenne pressriene.. Ville ikke vært foruten egentlig. Synes det blir så urealistisk å se på når de bare koser seg frem til de skal presse, så kommer barnet på et par press med eller uten hjelp. Og ja, hun som fikk keisersnitt fordi hun var sliten.. Det var litt spesielt.. Tror nok ikke det er så lett i Norge
LilleBamBam+EnTil Skrevet 27. februar 2013 #10 Skrevet 27. februar 2013 Epidural skal jo ikke gies når man skal presse, med mindre det er særskilte grunner. De pleier å ta den bort eller skru av så pressriene kan komme godt i gang
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #11 Skrevet 27. februar 2013 Nei, en venter ikke på at epiduralen virker før en begynner å presse. Anonym poster: 19f050beda6ee37212a8d6748b5769c8
Himmel og hav Skrevet 27. februar 2013 #12 Skrevet 27. februar 2013 synst da er rart at di får pressa i mange tima og eg.. ( sikker på at jordmor sa at ein kun får pressa i 5 kvarter altså 1 time og 15 min, før di bestemme seg for andre tiltak. no er ditta øve 1 år si så huske ikkje heilt. + at når di er 10 cm så skal di venta lenge med å pressa? trur eg såg ein gong at da va 1 så venta i hvertfall 1 time før hu fekk begynna å pressa.. synst da er rare greier eg... Og så virke da nesten som å føda ein stjernekikker er ein av dei værste tingene så kan skje... Jeg hadde full åpning, men måtte vente med å presse fordi ungen lå litt høyt. Jeg fikk ikke pressveer før han hadde kommet lengre ned heller, men jeg lå sikkert en time med full åpning og ingen action. På et punkt spurte jeg til og med om det gikk an å hoppe krapylet ned noen cm
<3 TeseMor! <3 Skrevet 27. februar 2013 #13 Skrevet 27. februar 2013 synst da er rart at di får pressa i mange tima og eg.. ( sikker på at jordmor sa at ein kun får pressa i 5 kvarter altså 1 time og 15 min, før di bestemme seg for andre tiltak. no er ditta øve 1 år si så huske ikkje heilt. + at når di er 10 cm så skal di venta lenge med å pressa? trur eg såg ein gong at da va 1 så venta i hvertfall 1 time før hu fekk begynna å pressa.. synst da er rare greier eg... Og så virke da nesten som å føda ein stjernekikker er ein av dei værste tingene så kan skje... Jeg hadde full åpning, men måtte vente med å presse fordi ungen lå litt høyt. Jeg fikk ikke pressveer før han hadde kommet lengre ned heller, men jeg lå sikkert en time med full åpning og ingen action. På et punkt spurte jeg til og med om det gikk an å hoppe krapylet ned noen cm Okei, har liksom aldri høyrt om da, eg hadde trykkefølelse frå ca 6 cm som var vel 2-3 tima før full åpning og frå 7 - 10 cm tok ca 3 min så har ikkje måtta venta med å pressa, 40 min å han var ute
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #14 Skrevet 27. februar 2013 Jeg fikk beskjed om at vi presser kun i 45 min. Etter det vurderes andre tiltak. Slapp å ligge så lenge heldigvis Har sett i flere episoder at den fødende får morfin?? Anonym poster: 262eaff308c4159be8996a7d68302c1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå