Gå til innhold

Lillebror i samme bhg som storesøster, lettere tilvenning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi håper å få plass til lillebror i samme bhg som storesøster(forskj. avdelinger). Dette fordi vi er fornøyd med bhg og selvfølgelig er det mest praktiske.

Jeg skal jobbe redusert når han begynner i bhg, men har kvaler på alderen hans, 15 mnd ved start.

Kan vi håpe på enklere tilvenning når storesøster går i samme bhg? Han er jo også med å henter/leverer, så er litt kjent der.

2 småbarnsavd med 9 barn på hver. Kommunal, ordentlig og grei bhg.

Men har plutselig blitt usikker på om vi heller bør søke en liten familiebarnehage med få barn. Er litt sketisk til fam.bhg, samtidig er det jo roligere for de minste.

Noen som har innspill og tanker?

Anonym poster: af2066c09fd71bdb79e507690c8cab8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ped.leder og når jeg hører at det er kun 9 barn på en småbarnsavdeling, så synes jeg det høres ut som rene luksusen. Det skulle ikke vært flere enn 9-12 barn på 3-4 voksne på småbarn. Da hadde vi personalet sett alle barna hver dag og kunne gått hjem med god samvittighet hver dag fordi vi hadde visst at vi hadde sett hvert enkelt barn ordentlig, og ikke bare ved bleieskift,mating, soving etc.

Jeg hadde valgt samme barnehage som storesøster. tror ikke det har mye innvirkning på innkjøringa til lillebror, men som du sier så har han vært der og kjenner til barnehagen gjennom søstra.

Samt at det er så utrolig mer praktisk å ha begge i samme barnehage (tro meg, jeg har i to forskjellige langt unna hverandre!)

Og at han er 15 mnd når han begynner er jo positivt, da er det enda større sjanse for at han går, kanskje snakker litt eller kan gi uttrykk for sine ønsker.

Om du allerede har et godt inntrykk av denne barnehagen så go for it, det kommer til å bli bra:)

Lykke til!

Anonym poster: 47d2cea8c1cbb1d5bb828e22b9c166a5

Skrevet

En avdeling med 9 barn er da ikke så mye. Og ofte så er de ikke alle samtidig heller.

Yngste her begynte i samme barnehage som broren. Og selv om hun begynte i en annen avdelingså var hun, som du sier, allerede litt kjent.

På hennes avdeling er det plass til 18 barn, men de har bare vært 15 på det meste og som oftest er de bare 10 -13 samtidig. De har god bemanning(5 voksne) og er flinke til å dele barna opp i mindre grupper.

Hun var 15 mnd når hun begynte, tilvenningen gikk kjempefint og hun har stortrivdes hele tiden. Utifra den typen hun er så hadde vi ikke trodd det skulle gå så bra.

Men ingen er like, så hvordan det vil bli vet man ikke før man har prøvd.

Det gjør det vel også enklere for dere i forhold til levering og henting om begge går i samme barnehage.

Anonym poster: 73710c4b736abe13b1fe373d65c35a94

Skrevet

Tusen takk!

Så gråtende 1 åring bli levert i bhg på tv i går, og ble så lei meg. Syns det var tøft når storesøster begynte i bhg og gruer meg nok litt.

Men ja, er vel egentlig bare fordeler, og vet det er stabilt personale også.

Får håpe at vi faktisk får plass i den samme bhg også...

HI

Anonym poster: af2066c09fd71bdb79e507690c8cab8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...