Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Lurer på hvor mye godteri som er vanlig å gi til 4 åring på lørdager? Min får ett kinderegg, en slikkepinne og noen jellybeans, er jeg kjip? Anonym poster: c8e8e12da3efb26539e4bea48e7be8db
Gjest Julia1984 Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Mine 3 barn (vel, bare 2,5 og 5 åringen) pleier å få en pose med smågodt. Får ganske mye sikkert i forhold til andre, men vi lever veldig sunt hele uka og helgen forøvrig. Synes ikke du er kjip, men mine får nok litt mer.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Her inne på dib er det så sukkerhysteri at noen synes vel fin mengde er enorm Anonym poster: b9f5a803812235e11ff051c575637001
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Nå har jeg fire barn da, på 4, 5, 9 og 11 år, og jeg setter en ganske stor bolle smågodt og en bolle potetgull på bordet på lørdagskvelden. De små spiser til de ikke gidder mer og resten koser vi to voksne oss med når barna er i seng. Vi opererer ikke med mitt og ditt godteri og det fungerer fint her. Anonym poster: 3836ac2e0339bb80555af7009f7a5cea
Kortslutning Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Vår på 3,5 år får gjerne ett kinderegg, noen potetskruer og noen nonstop Litt varierende hva hun får, men det er ca den mengden hver gang. Og det er mer enn nok for henne, hun er ikke så superivrig på godteri
Flutterby Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Jeg synes det er en helt passende mengde. Barn blir generelt sett fornøyde med det de er vant til, og om de er vant til en slikkepinne og et kinderegg er det flott. Jeg ser noen barn som får både chips, brus og en stor pose med TV-godt på lørdagen og skjønner aldri hvorfor. Fortsett med dem mengden, det er passelig.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Hun synes selv hun får for lite da.. Hun får ingenting godt i uka og vi spiser ellers Sundt; hun elsker grønnsaker:) HI Anonym poster: c8e8e12da3efb26539e4bea48e7be8db
BellaSuz Skrevet 27. februar 2013 #8 Skrevet 27. februar 2013 4 åringen (snart 5) får ett kinderegg, noen seigmenn eller annet smågodt (vingummi), noen saltstenger/Elias chips og en liten kjærlighet på pinne. Ofte er det igjen godteri, andre ganger går alt ned, noen ganger har vi glemt det (han selv også!). Så jeg tror dette er passe for vårt barn iallefall.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #9 Skrevet 27. februar 2013 Min gutt på 3,5 år får f.eks en melkesjokolade, en kjærlighet og en liten neve bokstavkjeks. Han spiser ikke alt dette opp. Bruker å være igjen det halve av sjokoladen, og halve kjærligheten. Han er mere en kjeks gutt, og der tror jeg han nesten kan spise til han sprekker. Så vi gir han en posjon med det. Anonym poster: 1b2cab91bf33a367dabddf04064af6a1
smurfis Skrevet 27. februar 2013 #10 Skrevet 27. februar 2013 Mine får så mye smågodt de vil også får de velge noe salt som potetgull, saltstikkere, popcorn osv. Det blir ikke så mye selv om de får bestemme mengden selv altså, de orker ikke så mye. De er 3 og 5
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #11 Skrevet 27. februar 2013 Synes det høres helt greit ut. Her hos oss får 5 og 8 åringen stort sett et kinderegg, en kjærlighet og eventuelt noen pops. Får også litt popcorn. 2 åringen får ikke godteri enda. Anonym poster: cbc04b1c10faf9e0c141a6d6ca85cca9
Sunnybeach4gull :) Skrevet 27. februar 2013 #12 Skrevet 27. februar 2013 Dem får plukke seg en relativt stor pose med smågodt og litt chips, så gir endel mer enn deg ja Men de spiser jo ikke opp 1/3 engang, så er ikke så mye de gomler i seg i grunnen Passer på at de har spist godt med middag før barnetimen
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #13 Skrevet 27. februar 2013 Min fireåring får for tiden en melkerull og en dumlekjærlighet.. Anonym poster: 5b4fe189a9746cda0ff690a38df24430
soleia Skrevet 27. februar 2013 #14 Skrevet 27. februar 2013 Snart 4 åringen min og han på 2,5 får ikkje laurdagsgodteri enno, men synes då det høyres nok ut det du gjev. Me har eit søtare kosthald i helgene enn ellers i veka, feks risgraut med rosiner, sukker og saft på laurdagen og gjerne dessert eller vafler på sundagen.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #15 Skrevet 27. februar 2013 Jeg har 2 barn på 2 og 4 år, og jeg posjonerer godteriet, dvs de få en boks hver med litt forksjellig. Ikke så mye, egentlig, kanskje litt mindre enn deg, men jeg pleier å poppe popcorn i tillegg, det er stor stas for begge..... Anonym poster: dfc3128ffbe64c4f7a9eb7b71a43c13b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #16 Skrevet 27. februar 2013 Kinderegg, eller smurfeske og de deler en pose popcorn på fredager..Lørdager er det "Kun felles" som settes frem. Også kan vi skei ut med en kjeks, eler bolle, eller en kjærlighet på pinne en mandag, eller torsdag Likevel føler jeg barna mine og vi, er sunnere enn mange andre "sukkerhysteri"-familier..Fordi sukker og godt ikke er noe "spesielt" eller noe man belønnes med. Det er godt, men spiser man det for ofte, blir det ikke like godt..Og det er fint og glede seg til helga og vite at da skal man spise godteri igjen:) ventinga er halve gleden og stor del av nytelsen:) Og er barna mette, eller de heller vil spille spill eller leke istedet for og sette seg ned med oss og spise snopet,- ja, da spiser de ikke noe... DA synes jeg vi har kommet langt jeg. Anonym poster: 6ae855f3b9dd1f6a31c2a296f55ceedc
*SommerFrisk* Skrevet 27. februar 2013 #17 Skrevet 27. februar 2013 Nå skal vel sikkert hu med rosiner og tørka aprikoser svare deg at det du gir er for mye ! Vet ikke om du husker henne... Det er ikke for mye. Vi kjøper mer, men gutten vår er ikke glad i godteri, aldri vært det. Så enn så lenge, er han mest fornøyd med litt popcorn og en pakke tyggis. hehe. Hadde han vært glad i det, hadde han fint fått lov til å spise mer. Vi lever sunt og godt hele uken, så når helgen kommer, koser vi oss som vi vil. Man er jo dessuten (vi er iallefall) veldig aktive i helgene, så det er ikke som at ungene våre vil få fedmeproblemer av helgekosen vi unner oss Hvis barnet ditt ikke klager, så er det vel greit?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #18 Skrevet 27. februar 2013 Her får barnet på 4,5 år en liten Skål med litt sjokolade i og litt potetgull. Hun liker ikke noe annet. Og er veldig fornuftig av seg, har hun to eventyrsjokolader, så spiser hun kun den ene, for den andre skal hun spare til neste lørdag. Anonym poster: a6e216be83a737fe70a77c987de239ba
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #19 Skrevet 27. februar 2013 Det er omtrent det våre på 3 og 7 får. De får en skål hver, sitter og koser seg og bruker ca en "kometkameratene" på å spise opp. De maser heller ikke om mer siden de aldri har fått mer (har spurt noen ganger før, men gidder ikke å spør mer). Men når det er besøk og godteskål på bordet e.l. kan hun eldste hive i seg ganske mye. Også av søndagskaffemat. Anonym poster: f5231e5d064f8d336a93ec9c8baa723c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #20 Skrevet 27. februar 2013 Vi setter frem en skål med godt til oss alle. Enten en litt stor bolle med smågodt eller flere små skåler med forskjellige ting. Kommer ann på hva vi har lyst på. Potetgull har vi også. For oss er det passende, sjeldemt det blir spist opp så da blir det spart til neste helg. Vi er mange i huset også. Og skåla står fremme til helga er over. Jeg er vant med fra jeg var liten at vi ofte kjøpte en pose fox til helga og den sto fremme til det ble tomt. Om det var samme dag eller nest uke. Slik hadde fungert her også, såfremt ikke ungene hadde hatt besøk av så mange. For har jeg glemt å ta inn godtet og det kommer noen på besøk er den tom før de kommer innenfor døra. Våre spiser litt, glemmer den og tar seg en bit om de får lyst på. Glemmer vi å kjøpe godt er det ingen som bryr seg stort heller. Anonym poster: c8c3277664865fac2122d5c72b9b8f01
Gjest sussie77 Skrevet 27. februar 2013 #21 Skrevet 27. februar 2013 Syntes det var akkurat passe jeg. Her hadde vi en periode som 3 åringen fikk plukke seg smågodt hver Lørdag, men det har vi sluttet med siden de tydelig ikke tåler estoffene så godt. Så nå får de litt ren sjokolade og kjeks og er veldig fornøyd med det. Syntes hun yngste her er for liten til å få Lørdagsgodt. Men nytter jo ikke å bare gi den eldste da så hun får hun også.
Suretær Skrevet 27. februar 2013 #22 Skrevet 27. februar 2013 Min får ingenting, så da er nok jeg kjipere enn deg.. Han har aldri vært så veldig interessert i godteri, så da kan jeg vel egentlig vente?? Han er snart 4. Han får tilbudt når vi skal ha noe, men får ikke noe fast.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #23 Skrevet 28. februar 2013 Når han ikke er interessert gjør det jo ikke noe.. Dattera mi gleder seg hele uka til lørdag pga godteri! HI Anonym poster: c8e8e12da3efb26539e4bea48e7be8db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå