førskolelæreren Skrevet 27. februar 2013 #26 Skrevet 27. februar 2013 Denne dokumentaren gjorde virkelig inntrykk på meg. Har funnet mye lesestoff om disse to foreldrene- det har vært stor debatt i Danmark. Moren sitter og griner fordi hun har fått kritikk. Men hun og den tøffelen har enda hovedansvaret for denne jenta. Jenta er jo bare heeeelt nydelig. Tenk om de kunne se alt det positive i henne-jeg ser for meg ei blid og glad jente.. Ikke fokusere på den "tygginga" eller hva den mora nå mente, herregud.
Raych Skrevet 27. februar 2013 #27 Skrevet 27. februar 2013 Herregud, det er det verste jeg har sett! Så det på nett-tv nå, og synes det var helt forkastelig hvordan de to danske "foreldrene" oppførte seg. For ikke å snakke om de såkalte profesjonelle som skal ta vare på barna..... Helt tragisk å se hvordan denne jenta hungrer etter oppmerksomhet, og alt hun får er en kald skulder. Har ikke ord....
førskolelæreren Skrevet 27. februar 2013 #28 Skrevet 27. februar 2013 Helt enig med deg. Og kan ikke tro at dette skjer i Danmark? Og denne psykologen-ja dere skal ikke gi for mye oppmerksomhet for det er skadelig? Men herregud da-det de har gjort med henne frem til nå har jo ØDLAGT henne. Jeg er sint
Raych Skrevet 27. februar 2013 #29 Skrevet 27. februar 2013 Helt enig med deg. Og kan ikke tro at dette skjer i Danmark? Og denne psykologen-ja dere skal ikke gi for mye oppmerksomhet for det er skadelig? Men herregud da-det de har gjort med henne frem til nå har jo ØDLAGT henne. Jeg er sint Så enig, så enig. Sitter og tenker på hvordan det er med denne jenta nå, og med broren som tydeligvis ble igjen hos disse foreldrene.... Selv om han kanskje ikke viser det så mye, er han nok like mye preget som jenta. Tenker også på hvor mange andre skjebner det kan være der ute....
førskolelæreren Skrevet 27. februar 2013 #30 Skrevet 27. februar 2013 Ja-har tenkt på denne broren. Han er jo bare i skyggen her-fordi de har all fokus på jenta. han sitter jo bare der-men han får også med seg alt. Kanskje han utvikler lidelser senere i livet? Jeg er så kvalm av disse to menneskene-som er voksne og skal være forbilde for disse to nydelige barna. Den mora banner i hutt og pine, er så sykt frekk og ser rett og slett NED på jenta. Hun er kvalm!
Tabitha Skrevet 27. februar 2013 #31 Skrevet 27. februar 2013 Alle parter hadde "rett" her, foreldrene som savner barna sine, den lille jenta som bare ville hjem igjen til sin elskede mor og sitt elskede Etiopia, og adoptivforeldrene som ikke taklet en jente som bare ville hjem igjen. Men da burde det gått an å reversere adopsjonen, når den viste seg å være en feil avgjørelse. Nesten symbolsk at adoptivmora hadde grått hår, store øyenbryn og mørke partier på overleppen og haka (skjegg?).
HeltAnonym Skrevet 27. februar 2013 #32 Skrevet 27. februar 2013 Nå-midt på natta har jeg funnet frem gammle fagbøker fra studiet. Jeg kommer frem til at den adoptivmoren burde rettforfølges pågrunn av henne arrogante og systematiske omsorgssvikt. Jeg ser også emosjonell og verbal vold fra adoptivmor-og far som medskyldig. Dette er omsorgssvikt på det sterkeste! Jeg er veldig bekymret for dette adopsjons byrået-hvem har avgjort og godkjent disse to menneskene som adoptiv foreldre? Jeg har lyst til å undersøke mer i denne saken. Traff meg midt i hjertet denne fantastiske jenta. . jeg er HELT enig med deg! Stakkars jente!! For ei drittkjerring av ei adoptiv-mor for å si det rett ut! Liksom bare å sende henne avgårde igjen når hun ikke var som de forventet..
Pigalopp:-) Skrevet 27. februar 2013 #33 Skrevet 27. februar 2013 Fikk ikke med meg starten på dokumentaren, men jenta var jo gammel nok til å forstå når hun ble adoptert bort, og fikk aldri sagt adjø til foreldrene i Etiopia. Noen kom bare og tok med barna og sa de skulle bare handle litt... Har lest noen danske artikler om dokumentaren, og er helt enig med barnepsykologen(?) som sa at dette var rett og slett barnemishandling fra første stund. Altså ikke bare fra adoptivforeldre, men det ble helt feil håndtert fra starten og at det bare forplantet seg videre. Men å si "Det er som å ha kjøpt lodd uten å få noe gevinst" vitner bare om en helt horribel tankegang!!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #34 Skrevet 27. februar 2013 Leste nå en del av sakene fra debattene i Danmark. Det kom frem senere at jenta var SEKS år da hun ble adoptert bort! Foreldrene løy fordi det var lettere om hun var under 5, og de ville ikke at hun og broren skulle skilles... Seks år, det vil si at hun husker alt fra Etiopia antagelig.... Stakkars. Kilde: http://www.bt.dk/danmark/bombe-i-masho-sagen-familiens-store-hemmelighed Synes også adoptivforeldrene ga opp litt vel fort, det er jo barnet deres når hun er adoptert! Skal man sende bort sine egne barn hver gang det blir problemer da... Vet at vi ikke har sett alt, men likevel. Anonym poster: d3a3a0eadade757ca6ddd442e0da8584
geggistorm76 Skrevet 27. februar 2013 #35 Skrevet 27. februar 2013 jeg så dokumentaren i går...klarer ikke se noe av det i dag. Helt grsomt. Skulle ønske jeg kunne gjort noe for denne lille flotte jenta. Skulle virkelig ønske jeg kunne gjort noe. Tenk om vi kunne fått gitt henne et godt hjem. Hadde vært en ære..STAKKAR lille flotte jente
geggistorm76 Skrevet 27. februar 2013 #36 Skrevet 27. februar 2013 Fikk ikke med meg starten på dokumentaren, men jenta var jo gammel nok til å forstå når hun ble adoptert bort, og fikk aldri sagt adjø til foreldrene i Etiopia. Noen kom bare og tok med barna og sa de skulle bare handle litt... Har lest noen danske artikler om dokumentaren, og er helt enig med barnepsykologen(?) som sa at dette var rett og slett barnemishandling fra første stund. Altså ikke bare fra adoptivforeldre, men det ble helt feil håndtert fra starten og at det bare forplantet seg videre. Men å si "Det er som å ha kjøpt lodd uten å få noe gevinst" vitner bare om en helt horribel tankegang!! Så enig så enig...man skyver ikke barnet sitt unna pga oppførsel. Helt forferdelig. Er det ingen som kan gi denne jenta et godt hjem????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå