Gå til innhold

SF-mål/estimert vekt i forhold til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemte det for deg? Jeg var på ultralyd 1 gang i mnd grunnet diabetes og SF-målene var alltid på gjennomsnittet. På ultralyd dagen før igangsettelse fikk jeg beskjed om at barnet var ca 3300. Ut kom en "liten" sumobryter på 4300. Er det normalt å bomme med 1 kg? Ble litt overrasket over at det ikke kan måles mer nøyaktig..

Anonym poster: ac2c1fcc57e9a1ff67e70b327dd4a0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg svett, skal på vekstestimering i morgen og det er 3 uker siden sist. SF målet i dag var plutselig ganske godt over snittet. Så nå blir jeg spent på hvor stor han egentlig er....

Har dessverre hørt om fler som opplever det å få større barn enn estimert.

Skrevet

Nope! Stemte overhodet ikke. Men jordmødrene som har tippet vekt ved å kjenne på magen min har truffet ganske bra :)

En venninne av meg ble satt i gang fordi de mistenkte at baby var over 5 kg, estimert på UL. Ut kom et lite knøtt på rett over 3 kg :)

Skrevet

Stemte bra på meg, men søsteren min fikk beskjed om rundt 4 kg og ut kom en på 5,5 kg, så de bommer noen ganger grovt desverre...

Skrevet

Har stemt veldig godt på meg.

Høye sf mål og babyen estimert til 4,9 kg, ut kom en baby på 4858g.

Anonym poster: 3afc31a7b39613a5f6b57fde8f9fbf4e

Skrevet

Hyyyl!*

Her var det ikke mye å holde seg i... :(

Anonym poster: d1da63e63c08b3bfbfcd9f4880233581

Skrevet

Ifølge jm jeg hadde så var det feilmargin på 10%.. Kunne slå begge veier.

Her stemte det utrolig nok ganske godt. De trodde han var 3200 i uke 38, han kom ut i uke 40 og var 3500.

Sf målet mitt var lite, og magen hadde vokst lite, men gjevnt og trutt hele veien.

Anonym poster: aed4eb14024afb76a713d775e038959c

Skrevet

Har de siste ukene vært på 3 forskjellige estimeringer.

Fått beskjed om 3,7ved termin. ca 4 kilo nå, så regn med ihvertfall 4,2-4,3 ved termin. Og den siste nå på ca 3,5 ved termin. Så det er ikke en eksakt vitenskap ihvertfall...

Anonym poster: a2dc2aae469fd66b39e6efe513f66308

Skrevet

Har stemt ganske bra her. Har ligger rett under midtstreken på skjemaet hele veien med begge barna. Siste ukene hadde jeg ingen oppgang og ble derfor sendt på sykehus for kontroll.

Første gangen ble jeg sent på sykehuskontroll i uke 38, Baby estimert til 2,5kg. Satt i gang og fødte dagen etter. 2,6kg

Andre gangen hadde jeg jevnlig oppfølging fra uke 34 og ved siste kontroll, dagen for termin, ble baby estimert til 2,8kg. Hun kom på termin og veide 2,9kg.

Skrevet

Dere som blir sendt til estimering; er det kun på bakgrunn av SF-mål eller også vektendring hos mor (for mye eller for lite?)

Skrevet

Dere som blir sendt til estimering; er det kun på bakgrunn av SF-mål eller også vektendring hos mor (for mye eller for lite?)

For meg var det grunnet diabetes, men vet ikke med andre??

Anonym poster: ac2c1fcc57e9a1ff67e70b327dd4a0eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...