Gå til innhold

2-åring: våkner og er helt hysterisk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hysterisk i mangel av et bedre ord.. Sinna, lei seg, redd.. Vanskelig å vite! Hun gråter, sparker, slår og er helt umulig å roe..

Hun sovner uten problemer hver eneste kveld - har alltid vært lett å legge!

Men de siste kveldene har hun våknet etter et par-tre timer og hun HYLER! Er helt fra seg, og det tar lang tid å roe henne.. Hun sier hun ikke har vondt! Hun klarer hellere ikke å si hva det er hun vil/ikke vil osv.. Hun virker rett og slett sinna (hun kan få noen skikkelige raserianfall på dagen om noe går henne imot.. Og da er hun ganske lik.. Hyler, kaster seg ned, sparker med beina..)

Noen som vet hva dette kan skyldes.. Er vondt å se henne slik, og å ikke helt vite hva det gjelder!

Anonym poster: 742b4b56f0a59a2775631c285f80e3fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Natteskrekk (tror jeg det heter) min har og det samme,

Anonym poster: f95dae4e21823f6df2a78c394e9f1477

Skrevet

Nattskrekk.

Stryk rolig og snakk minst mulig, det var måten vår lille roet seg raskest på.

Ekkelt når det står på... Tror vi slet med det i et par år jeg, med varierende intensitet og hyppighet.

Skrevet (endret)

Det høres ut som nattskrekk, de er egentlig ikke våkne. Du finner sikkert masse om det hvis du googler. Prøv å bare legge henne forsiktig ned, jo mindre du styrer, jo fortere roer de seg som regel.

Endret av Wicked witch
Skrevet

Eneste som hjalp her var å gå å bære på han.

Anonym poster: b89f1376a37a9fda42a43eada65e7271

Skrevet

Signerer damene over her,min snart tre år gamle gutt hadde en periode for noen måneder siden med akkurat det samme. Eneste som funker her er lite prat,mye kos. Kanskje bære litt om det er helt ille.

Skrevet

Høres ut som nattskrekk, ja. Vi opplevd det m vår eldste frem til han var ca 2,5 år. Utrolig ekkelt. Han virket våken og HELT utrøstelig. Ikke til å snakke til. Syntes det kunne hjelpe å ta ham opp på fanget og gi ham noe å drikke i flaske. Virket som det ga ham trøst på ett eller annet vis. Gikk over av seg selv etterhvert.

Skrevet

Nattskrekk. Veldig ekkelt... Jeg føler med dere. Her må vi passe på at han ikke skader seg og ikke ta på ham, men snakke med rolig stemme. Har ikke opplevd det på lenge nå, men fy så redd jeg ble første gangen!

Skrevet

Takk for svar alle sammen..

Er jo helt grusomt å se på når det foregår.. :(

Noen som har en formening om hva som er årsaken? Eller utløsende faktorer hos sitt barn?

Jenta vår er en ekstremt aktiv krabat, men de siste dagene har hun vært hjemme fra barnehagen pga sykdom. Dvs hun hadde en dag med feber (søndag) og i går og i dag har vi holdt henne hjemme for å være sikre på at hun er helt frisk igjen (og hun hadde noen rare prikker, så vi ville ikke sende henne i Bhg før vi visste om det var noe smittsomt). Med aktivitetsnivået blir ganske mye lavere en sånn hjemmedag enn det hun er vant med i barnehagen - jeg er hjemme med en baby på 4 måneder,og dagen følger jo mye hans rytme..

Leste et sted at slike anfall kan skyldes at barnet ikke har brukt opp all energien i løpet av dagen - og dette kan jo forsåvidt stemme i et tilfelle! Noen andre med samme erfaring?

HI

Anonym poster: 742b4b56f0a59a2775631c285f80e3fe

Skrevet

Jeg syntes ikke vi så noe slikt mønster. Kunne til og med skje ved soving i barnehagen. Men kjenner jo dette bare fra vårt barn, så kan jo hende at forskning sier noe annet :) Du får trøste deg med at det går over. Lykke til!

Skrevet

Det du beskriver er klassiske anfall av natteskrekk. Les deg opp på emnet for å kunne takle disse anfallene på rett måte. Veldig vanlig i 2-3 års alder og det vanligste er at anfallene kommer på fornatta, noen timer etter at barnet har sovnet.

Anonym poster: dd007bcb92fc1372d5a1b2276a78a8c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...