Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Hun åler seg.. Står i krabbestilling innimellom, men dersom hun skal bevege seg åler hun seg. Hun drar seg opp etter møbler, og har såvidt begynt å flytte bena litt bortover når hun f.eks holder seg i et lavt bord... Hun sitter mye på rompa med bena bakover, liksom sitter på leggene og rumpa, hvis dere skjønner hva jeg mener?.. men hun setter seg ikke skikkelig opp slik at hun blir sittende med bena forover.. Er dette veldig uvanlig og bekymringsfull sent? Hun er for øvrig veldig flink til å prate. Har mange ord og peker og fekter, leker borte-titt titt ved å dra genseren over ansiktet osv. Virker ikke "tilbakestående" sånn sett.. Men hun er jo sen motorisk ?! Anonym poster: 0781ddcfb5b465bf9b07a597b0926d3c
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Er hun tykk? Misforstå meg rett, jeg bare tenkte at det kan være vanskeligere å gjøre slikt da? har du snakket med hs om det? vet ikke om det er uvanlig eller ei, men trodde man kunne det i den alderen?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Min er litt stor gutt å han satt seg ikke opp før han var 13 mnder. Anonym poster: 6b5687f5e57a115027d7791c0fb10c38
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 Tja, hun er vel litt tykk, men ikke så voldsomt at jeg tror det er det som hemmer henne. Hun veier vel rundt 10 kg vil jeg tro. Storebror var tyngre og satt seg opp da han var sju måneder.. Men det er vel forskjell på styrke også .. Jeg bare lurer på om hun ikke "gidder" å sette seg opp fordi hun har funnet sin egen måte å sitte på... på leggene med rumpa i midten liksom... men det er jo en veldig mye mer ustø måte å sitte på, og hun klarer ikke å snu seg og ta opp leker bak seg osv, da må hun ned i ålestilling igjen.. Hun bruker denne sittestillingen mest i forbindelse med at hun drar seg opp og ned på møbler... blir sittende litt på høye knær også hvis dere skjønner... med lårene loddrett... Men.. hun er jo såklart sen... :-/ HI Anonym poster: 0781ddcfb5b465bf9b07a597b0926d3c
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. februar 2013 #5 Skrevet 26. februar 2013 Åja. men da er hun jo ikke så tykk... Kjenner til en som veide 17 kilo som ettåring og han klarte ikke å sette seg opp... Kan jo være som du sier og, at hun har funnet sin måte og da stresser hun ikke med noe annet...
Countess Skrevet 26. februar 2013 #6 Skrevet 26. februar 2013 Dette er nok en blanding av at jenta di har funnet sin måte, det som funker best for henne, og at du gjerne sammenligner med storebror som satt tidligere Jeg vil tro hun kommer seg etterhvert jeg, når hun føler for det, men om du er usikker på noe så snakker du med helsesøster. Så slipper du å bekymre deg over noe som sikkert er helt bortkastet å tenke på
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #7 Skrevet 26. februar 2013 Det er ikke noe unormalt at de sitter sånn i begynnelsen. Det er heller ikke ekstremt sent at hun ikke sitter. Jeg hadde ikke bekymret meg over det du beskriver. (Dvs antagelig hadde jeg bekymret meg, men det er helt innen normalen likevel ) Anonym poster: 5979f3b3e5376bb79fdd417b604de6d9
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #8 Skrevet 26. februar 2013 Hmm, dette var som å lese om min datter, men hun er akkurat blitt 7 mnd. Og sønnen min var slik da han var 6 mnd. De er tidlig ute begge to. Jeg vil si datteren din kanskje er litt sent ute, men samtidig har hun funnet en metode som funker for henne, og da er kanskje ikke interessen for å prøve ut noe nytt der enda? Jeg vil ikke si d er bekymringsfullt, for gjennomsnittet er jo fra en bred skala. Jeg ville uansett tatt en prat med helsesøster for å bli beroliget med hvor store forskjeller d er på barn Anonym poster: 4bcc59d3b3b070d55ebdd31bec4d449c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #9 Skrevet 27. februar 2013 De små utvikler ikke ting i samme rekkefølge. Min gutt var tidlig motorisk, men sen i språk. Jenta mi var annerledes. Så lenge du ser utvikling (selv om det for en periode ikke er innen det motoriske) hadde jeg ikke vært bekymret. Det kan være sosialt, språklig, motorisk eller andre ting jeg ikke kommer på. Alt kommer. Åle, sitte, krabbe, gå-rekkefølgen er jo heller ikke lik fra barn til barn. De finner sin måte, og det er jo ganske mange som aldri krabber f.eks. Du sier jo at jenta de er god språklig, så da er det sikkert der hun har lagt energien sin i det siste. Jeg tipper hun tar en pause med det snart for å utvikle det motoriske, men det går ikke an å fortelle dem når de skal gjøre hva. Anonym poster: bac249712df9526b9602ee7ff4e1a0fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå