Gå til innhold

På ettårskontrollen sa legen at..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. hun kunne se på ryggen til vesla når hun satt, at hun ikke enda var så sterk i ryggen. (korsryggen var litt krummet når hun satt..) Hun anbefalte at hun skulle sitte så lite som mulig, og at hun burde krabbe mye for å bli sterk i ryggen.

Hvordan i huleste skal jeg hindre at hun sitter lite i hverdagen? En ting er at hun ikke kun sitter i høystol når hun spiser, og ikke i timevis før og etter. Men når hun leker, så setter hun jo seg mye ned.. og hun liker godt å sitte og leke. man kan jo ikke hele tiden løfte henne i krabbestilling når hun setter seg??

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lar ettåringen din styre det helt selv! :-)

Det eneste du kan begrense er jo tiden hun sitter i stol, høystol eller bilstol.

Skrevet

Om jeg måtte plassere jentungen i krabbestilling hver gang hun satte seg på rumpa, da hadde jeg blitt en nokså upopulær mor, gitt!

Legen ga deg ikke noe tips til hvordan dette lot seg gjøre i praksis da? Evnt andre måter å styrke ryggen på? Leger et merkelige dyr. "Bare å gjøre sånn det" det ække det når det et snakk om småunger du!!

Skrevet

Jeg vil tro at legen mente at du skulle begrense sitting i stol, bilstol og vogn og i tillegg prøve å leke med barnet feks med en ball slik at det blir mer krabbing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...