Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Er det bare oss som har døren på gløtt? Husker fra da jeg var liten så hadde vi alltid døren på gløtt og lys i gangen.. Det var så trygt å godt. Men har sett på unge mødre, å nesten alle lukker døren. . Ene babyen skrek å skrek.. Fikk så vondt inni meg.. Gjør de fleste det ? Og evt hvorfor? Anonym poster: 8956b387a7f5dfc6f984ad65e115993c
*bolla pinnsvin* Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Jeg lukker døra fordi jeg alltid har gjort det og ungene bryr seg ikke om det. At en baby skriker når h*n skal legge seg er vel ikke helt unormalt, enten døra er på gløtt eller ei.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Min vil ha det sånn. Trives med mørke og at det er stille på rommet. Han er bare fem måneder. Blir det litt lys inn på rommet så sovner han ikke. Må også ha det helt mørkt på dagen når han sover. Anonym poster: 677abecf8aefc86c86f718256812aac6
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 Da vi hadde brannøvelse på jobb, fortalte en brannmann meg at han alltid lukket dørene inn til barna sine på natta. Dette fordi det gav han litt mer tid å komme seg til barna sine under en brann uten at de hadde blitt røyskadet/kvalt av røyk. Jeg lukker døra til 6 åringen når han har sovna,men dette er mest fordi lillebror ikke vekker han når han våkner ,samt jeg har det brannmannen sa i bakhodet. Minsten på 3 år lar jeg døra stå litt på gløtt hos,sånn at vi skal høre han og at han ikke skal blir redd når han våkner på natta. Anonym poster: 97de263240aee29f848d9bfa4b231358
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #5 Skrevet 26. februar 2013 Vi lukker døren fordi han er så var på lyder. Sov ikke en hel natt før han fikk eget rom og slapp å bli forstyrret av oss. Men jeg er inne hos han til han sovner om kvelden, og han har ikke gitt uttrykk for at han er redd. Anonym poster: 5cdf1eca24edcb5cef7cfb8142007ffe
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #6 Skrevet 26. februar 2013 Jeg lukker døren. Litt for at han ikke skal våkne av bråket. (Ikke at det er mye bråk, men det er jo tv, vaskemaskin osv) og for at katten ikke skal gå inn til han om natten. Har ikek tenkt på det som utrygt. Skulle han begynne å grine eller rope på meg, så hører jeg han, og har babycall. Anonym poster: 33ea6dbcd792027b286f7ead47ecd9f3
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 26. februar 2013 #7 Skrevet 26. februar 2013 Har døra åpen slik at det kommer inn litt lys og at hun hører lydene fra huset helt til hun har sovnet. Når hun har sovnet, lukker jeg døren forsiktig helt igjen slik at vi kan snakke og se på tv uten å vekke henne. Det fungerer helt fint. Kunne aldri lukket igjen døra for en hylende unge.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #8 Skrevet 26. februar 2013 Her er ingen dører lukket noen gang, bare dodøra når man har noe å gjøre der inne Anonym poster: 57ff0c1287b3b1d8a99b0285e4aabc4c
Serepta Skrevet 26. februar 2013 #9 Skrevet 26. februar 2013 Vi har alltid hatt døren helt åpen, fordi ungene trives med det. De sover uansett hvor mye vi bråker, så det er ikke noe problem. Sover selv med døren på gløtt ut til gangen. Føler jeg har bedre kontroll på både unger og evt inbruddstyver da. Kanskje hysterisk, men sånn er det.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 26. februar 2013 #10 Skrevet 26. februar 2013 Soveromsdøren er rett ut i stua så jeg lukker døren, men hun hører godt at jeg er her og at hun ikke er alene. Der jeg bodde før sto begge soveromsdørene alltid på gløtt. Nå sover vi på samme soverom.
Gjest Kira bjeffer Skrevet 26. februar 2013 #11 Skrevet 26. februar 2013 Vi lukker igjen døren hos begge ungene, og eldste gir oss klar beskjed hvis vi ikke gjør det. Tror nemlig at hun leker i smug etter at hun har lagt seg Grunnen til at vi lukket igjen dørene er fordi de ofte ble vekket av hunden (som blant annet bjeffer hvis det ringer på, tasser rundt på et knirkete gulv osv). Men nå har vi soverommene deres i samme etasjen som resten av huset, så de hører oss selv om dørene er lukket igjen.
MamaLadyBug Skrevet 26. februar 2013 #12 Skrevet 26. februar 2013 5åringen har lyset på og døra på gløtt. Jeg lukker og slukker når jeg legger meg. 3åringen har alt lukket og slukket, fordi hun vil ha det slik.
Honningmelon Skrevet 26. februar 2013 #13 Skrevet 26. februar 2013 De to eldste har døra på gløtt, mens minste har den helt igjen. Hun roer seg best da. Men, kan nok hende hun også vil ha døra på gløtt når hun blir større.
Plutselig_gravid Skrevet 26. februar 2013 #14 Skrevet 26. februar 2013 Her har barna foretrukket å ha det helt mørkt. I perioder har de ønsket å ha døren på gløtt og det er greit. Men lukker alltid døren etter dem har sovnet.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 26. februar 2013 #15 Skrevet 26. februar 2013 Vi har den igjen fordi vi alltid har hatt det.. og hun vil den skal være igjen. Noen ganger da jeg har vært usikker på om hun er inne i en periode hvor hun er mer usikker osv har jeg satt døra på gløtt.. da roper hun bare at jeg skal lukke døra får heller ikke ha på nattlys. så mi føler seg tydeligvis trygg.. Hadde jeg hatt den minste mistanke om at hun var mørkeredd hadde jeg såklart satt den på gløtt.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #16 Skrevet 26. februar 2013 Fordi ungene er vare på lyder og jeg vil kunne rydde og skramle med oppvask og prate i tlf uten å forstyrre dem. På samme måte som mannen og jeg lukker døra for å sove om en av oss legger seg tidligere. Anonym poster: 88d8f79b19f493475e87fab9cffd8fc3
Mamma til tre gutter Skrevet 26. februar 2013 #17 Skrevet 26. februar 2013 Dører har alltid stått opene... Sånn at dei blir vane med lyder.. Eg kan stå å skrike uten at dei våkner... Supert syns eg.. Dem er 4 og 6 år... Men lillemann på 8 måneder har eg to dører nesten igjen.. Han er mer var men driver å lære han opp
Miss Honey Skrevet 26. februar 2013 #18 Skrevet 26. februar 2013 Her bestemmer hun selv. "vil ha døren åpen mamma", "vil ha døren bare litt åpent" eller "eg vil ha det heilt mørkt mamma!" Før hun var stor nok til det hadde jeg den lukket når jeg var i stua og på gløtt når jeg la meg selv. Følte meg visst tryggere når den ikke var heeeelt igjen når vi sov på forskjellige rom:) Var redd jeg ikke skulle våkne av lyder hvis ikke. Selv om vi hadde rom rett ved siden av hverandre
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #19 Skrevet 26. februar 2013 Minste vil ha døren lukket, så da får hun det. Hun er fire år. Seksåringene vil ha den vidåpen, så da får hun det. De bestemmer selv. Anonym poster: 368efccba9e1be36ff40b7db22edb084
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #20 Skrevet 26. februar 2013 Min hadde døren igjen når han var liten. Da sovnet han lettest når det var stille å mørkt. Når han ble 3 år begynte han å ville ha døren opp så vi har gjort det i ettertid. Nå vil han ikke ha det mørkt på rommet og sover like godt selvom vi både prater og ser tv i stua. Anonym poster: 35081979207ceca7098fa588612a61fc
Cat_Woman Skrevet 26. februar 2013 #21 Skrevet 26. februar 2013 Vi lukker døren fordi døren går rett til stua der vi sitter om kveldene. Vil ikke at han skal våkne av TV-en eller oss som skravler.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #22 Skrevet 26. februar 2013 Jeg lukket alltid døren da mine var babyer. Først når de ble større stod den på gløtt. De har alltid hørt lyder og meg, og jeg har hørt dem. For vi har ikke noe stort slott De hadde sovelys på rommet, og lå faktisk på samme rom som meg til de var rundt skolealder, selv om de har hatt egen seng. Mine har aldri skreket av redsel pga egen soveplass, selv om jeg ikke har lagt meg samtidig som dem. Barn er ulike, og husk det at selv babyer kan skrike for å få viljen sin. De er ikke gamle skrottene før de vet hva som får strengene i gang hos mor med lettantennelig dårlig samvittighet Anonym poster: 93d5c30564b64d28fd12d2e200d7049f
mrsrogaland. Skrevet 26. februar 2013 #23 Skrevet 26. februar 2013 "unge mødre gjør det". Tåplig uttalelse, men kanskje det er sant? Vel, jeg er ung, mor og 20 år gammel. Jeg lukker alltid døren. Det er fordi han skal få det stille når han skal sove og så vi slipper å liste oss rundt i huset. Det er deilig å lukke døren og la han sove til neste morgen. Da er det kjærestetid, privat tid og en følelse av å kunne slappe av. Min gutt på 14 mnd skriker sjeldent og om han gjør det så går jeg ikke ut! Bærer han inn på soverommet, kysser han godnatt og klemmer kjempelenge før jeg legger han ned i sengen. Da snus han seg over på siden og jeg baller godt på han. Forteller han at jeg er veldig glad i han og sier godnatt. Går ut og lukker døren. Av og til protesterer han når jeg er på vei ut men det blir helt stille etter jeg går ut. Andre ganger lager han ikke en lyd. Jeg er veldig sikker på at mitt barn føler seg trygg uten lys og en dør på gløtt!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #24 Skrevet 26. februar 2013 Du som skrev om brannmannen som hadde døra lukket til barnerommet sa han noe om at han da hadde varsler på det rommet, det tenker nemlig jeg mest på hvis døra er lukker og det starter brann på barnerommet, hvor lang tid vil det ta før vi merker noe med lukket dør. Nei her er den åpen Anonym poster: c2eb8367e30d0b80614ce36aadcfcc25
soleia Skrevet 26. februar 2013 #25 Skrevet 26. februar 2013 Har alle soveromsdørene på gløtt. Dette har vore for at eg skulle kunne høyre dei om dei vakna på kvelden eller natta, og minste har dessutan vore litt mørkeredd. Dei plar aldri vakne av lydar me lagar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå