Gå til innhold

Skal skrive en oppgave om en historisk person. Tips? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen krav til når og hvor, men personen har måttet hatt mye å si for tiden han/hun levde i. Må ikke ha vært en god person, men en spennende person som har hatt stor betydning :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket nivå? Hva kan du noe om og hva interesserer deg?

Anonym poster: 347d998de46cc33503826bb2d195ae7f

Skrevet

Hva med Henry Dunant? Grunnleggeren av røde kors?

Skrevet

Ingen betydning hva og hvem. Jeg vil gjerne lære noe om en person jeg ikke kjenner noe til. Trenger bare tips :)

Skrevet

Napoleon, Aleksander den store, julius cæsar, george washington, colombus, adolf hitler, mao, richard nixon, winston churchill, margaret thatcher.

:-) noen forslag.

Anonym poster: c393d39c600c5b67a617e9c40c3674fc

Skrevet (endret)

Sigmund Freud?

Henry Stanley?

Vladimir Lenin?

Endret av Avatar
Skrevet

Maud Wagner

Anonym poster: dfcd4a3a2988ba172e4575b9f19d4a00

Skrevet

Henry den 8.

Coco chanel (litt utradisjonell, men har hatt mye å si for moten både da og nå)

Jeg ville valgt Eva Peron (Evita)

Skrevet

Jeg underviser på mange ulike nivå. Hvilket nivå er dette? Høres ut som grunnskole?

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Kanskje en norsk person? Feks. Mons Somby fra Kautokeino-opprøret

Skrevet

Tusen takk for mange svar :D

Da skal jeg kaste meg over Google, og se hvem jeg kan skrive en bra oppgave rundt :)

Skrevet

Si ifra hvem du velger da :-D Alltid spennende!

Skrevet

Jeg underviser på mange ulike nivå. Hvilket nivå er dette? Høres ut som grunnskole?

Videregående :)

Skrevet

Si ifra hvem du velger da :-D Alltid spennende!

I will :D

Skrevet

Ok:)

Du har fått mange fine forslag! Du gjør det enkelt for deg selv ved å velge en person det er skrevet veldig mye om, som f.eks Freud, Mozart, Einstein etc. Husk å sitere kilder og å oppgi hvor du henter infoen fra:)

Lykke til!

Skrevet

Se litt utenfor den vestlige kultursfæren, så vil du få en original oppgave. Moctezuma eller Atahualpa Inka f.eks.

Skrevet

Martin Luther King nelson mandela

Anonym poster: 43bed74f75828afaa007aab9e7ac0393

Skrevet

Martin Luther King nelson mandela

Anonym poster: 43bed74f75828afaa007aab9e7ac0393

Skrevet

Se litt utenfor den vestlige kultursfæren, så vil du få en original oppgave. Moctezuma eller Atahualpa Inka f.eks.

Ja, har lyst å skrive en oppgave om noen som ikke "alle" skriver om allerede. Skal sjekke ut de du nevner :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Ja, har lyst å skrive en oppgave om noen som ikke "alle" skriver om allerede. Skal sjekke ut de du nevner :)

Det tror jeg at jeg også ville valgt. Det er mer spennende og fallhøyden er ikke så stor når det ikke finnes så mange andre oppgaver om personen. Tenker jeg :)

Skrevet

Florence Nightingale, Semmelweis (oppdaget nødvendighet av hygiene for å unngå dødelighet blant barselkvinner).

Skrevet

Ja, Semmelweis er en superkul ide! Har aldri sett/rettet en oppgave om ham, velger du ham blir det en original oppgave, samtidig som du finner masse sekundærlitteratur på norsk, så du slipper bare engelske kilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...