Gå til innhold

Fordelen med å "bare" få 2 barn? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå 2 barn og er veldig frem og tilbake om vi (jeg) ønsker 1 barn til eller om det holder med 2...

Akkurat nå er jeg ganske sikker på att det ikke blir flere barn...

Jeg gleder meg sånn til de blir litt større og det blir lettere å finne på ting med de.

Jeg har alltid sagt att jeg vil ha mange barn, men ser nå att 2 barn faktisk er nok!:)

1 er som 1 og 2 er som 10..... ;-) Hehe;)

Flere her som har 2 barn og er fornøgd med det? :-)

Anonym poster: 8764a99b64c557d6dc23fbc733fc2bfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst på 3 barn. Nå har jeg 1 barn og tenker egentlig at 2 barn holder. Vil gi henne en søster eller bror en dag, Men det for holde :-)

Anonym poster: 09716b469bcc7e76d976de36973b484b

Skrevet

Vi har to og skal ikke ha flere. Jeg tenker som deg at jeg gleder meg til de blir større og vi kan gjøre mer sammen med dem.

Kan vel ikke egentlig sette opp noen liste over "fordeler ved å ha to", men jeg klarer ikke se fordelen av å ha flere.

Skrevet

Jeg har 2 barn, og er fornøyd med det. Syns det er deilig å vite at dette er siste babyen og siste babytiden.. Jeg syns helt ærlig ikke at barseltid og det første året er såå gøy. Veldig slitsomt. Mye gøyere og slitsom på en annen måte og det er godt.

Anonym poster: ed0aebd8fbd3bce904a8fb02bf509055

Skrevet

De fleste familiepakker til syden og attraksjoner inkluderer 2 voksne og 2 barn.

Eneste jeg kommer på :P Om det kan kalles fordel.

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg trodde også to var nok og har alltid tenkt meg 2 barn....men ne 3 kom, planlagt til og med. Jeg begynte å tenke at 2 barn er lite, vi ville ha en søskenflokk, ikke bare for nå men også i fremtiden. Godt å være 3 søsken når de blir voksne, sosialt, etc. Overgangen til 3 har hvertfall vært liten.

Skrevet

Fordelen er jo selvsagt at man får tid til seg selv og, og ikke bare barn. Man har kun 2 å dele seg mellom..

(Får man flere barn så kan man jo fortsatt få tid til seg selv selvsagt, men det er kanskje litt verre da?)

Anonym poster: ed0aebd8fbd3bce904a8fb02bf509055

Skrevet

Synes det er sårbart med kun 2, ser ikke så mange fordeler. Jeg har kun 1 søster og vi kommer ikke så godt overens nå i voksen alder. Kjempe sårt og jeg savner et søsken ekstra! Ingen garantier selvsagt, men da er det hvertfall litt flere å spille på

Anonym poster: 062b44d2f1dd51d027de0a8253d60de3

Skrevet

Hver eneste ettermidag og kveld når vi sitter med lekser i timesvis, så tenker jeg at 2 absolutt er nok!!

Skrevet

vi har to og er veldig fornøyde med det. jeg kan ha en unge i hver hånd, vi kan dele oss og ta med en unge hver på noe og enkelt gi dem alenetid med forelder.. jeg tror også at tre søsken kan ha en vanskelig dynamikk seg imellom. venninner med flere søsken forteller at det alltids er noen som går bedre overens og større det forekommer utestengning svar den tredje osv.. andre fordeler handler o.mer tid til å følge opp fritidsaktiviteter m.v. dersom man har tre eller flere barn og de skal på noe på samme dag må det alltids vurdere hvem som må gå uten forelder.. ofte greit men sikkert ikke alltid. .. økonomisk er det jo endel fordeler også.. ved huskjøp står du frister fordi det er langt flere hus med tre soverom enn med fire eller flere. tre barneseter bak i bilen stiller store krav til biltype, for å ikke snakke om garasjeplass - vi strever med å få plass til alt på ferier og har bare to barn.. hoteller o.l. er mye dyrere hvis du har flere en to barn.... veldig mye i samfunnet er egentlig innrettet for familier med to barn så rent praktisk og økonomisk er det en klar fordel...

Anonym poster: 8130b582277e30e60b5a27560d6018af

Skrevet

Dere er to voksne, og hvis det er 2 barn er det enkelt å dele seg opp for å følge barna til fritidsaktiviteter.

Er det 3 barn som f.eks går på forskjellige aktiviteter til samme tid så er det ikke enkelt for foreldre å følge opp.

Skrevet

Jeg syns det er mange fordeler, men så ønsker jeg ikke flere heller.

- De fleste ferie/tur/hotell tilbud er beregnet på 2 voksne og 2 barn

- Vi kan ha en vanlig stasjonsvogn, plass til 2 seter og en ekstra person.

- Å være en voksen pr. barn gjør livet mye enklere i mange sammenhenger. Som f.eks når minste må trilles i vogn/bæres og største holder på å lære å sykle, man er i svømmehall med barn som ikke kan svømme osv.

- Det koster rett og slett mer.

-Man har mindre tid og overskudd til hvert enkelt barn, de skal jo følges opp enten man har 2 eller 4...Jeg er selv oppvokst i en stor søskenflokk, og fikk ikke akkurat mye oppfølging.

- Man kan klare seg med mindre bolig(om du som oss bor i en dyr by...)

Det er tingene jeg kommer på i farta;-)

Anonym poster: ebc2be18b1af1f58038f2934a66076ff

Skrevet

Hmm...jeg har 3 barn fra 3 år til 11 år (to skolebarn) og kjenner meg ikke igjen i det dere tror det innebærer med 3 barn. Det er faktisk ikke då mye annerledes enn 2 barn. Handler om gode rutiner, struktur og samarbeid

Anonym poster: 062b44d2f1dd51d027de0a8253d60de3

Skrevet

Jeg må vel som anonym over her også si at jeg ikke kjenner meg igjen i det dere kaller ulemper med å få flere enn to barn. Vi har tre barn, nr fire på vei, og vi har likevel ingen problemer med å følge opp barna, hverken som trenere eller som bare foreldre. Forskjellen mellom to og tre barn synes jeg slett ikke var stor. Og å få alenetid er heller ikke noe problem, selv om man ahr flere enn to barn ;)

Jeg ser bare fordeler med å ha en søskenflokk på tre kontra to :)

Anonym poster: d2d5f7a7c2f8f64ed2bfb6c7b4f1ce65

Skrevet

Kan ikke si fordelen da jeg kun har ett barn enda, men har nr. 2 på vei og tanken er å stoppe der. Jeg tenker som så at jeg har to armer og da passer det fint med to barn ;)

Anonym poster: 1021d911b857849647a404d63195a2d4

Skrevet

Har alltid hørt at en er en og to er ti. Resten merker du ikke! Hehe. Jeg venter nr 2 nå. Kunne godt tenke meg 3:))

Skrevet

Tenker det samme som deg, bare at jeg vurderer ikke nr 3 i det heletatt :)

1 er 1 og 2 er 10!!

Når man har to har man en voksen til hver :)

De skal følges opp og sikkert starte med aktiviteter etter hvert.

Jeg ser frem til de er store nok så jeg kan sove lengre enn til 05 om morgenen, slippe traseen om noen år, finne på mye morsomt uten å tenke på babyen som ikke kan bli med på ditten og datten!

Jeg er mer enn nok fornøyd med 2!! :D

Anonym poster: c183f7cb6126d58c25e12623d58684e2

Skrevet

Med 2 barn og 2 voksne: dere kan dele en kvikklunsj, en bollepose=2 boller til hver, dere kan alle sitte på samme rekke på bussen(2+2 seter), nok hender til å holde, osv:)

Med 3 barn og 2 voksne: hm, hm, aldri nok med 1 kvikklunsj, men søren heller, da kan jeg med "go samvittighet" kjøpe en 6pakning:)

2 barn er flott, men det er også 3 barn. Hver familie må kjenne på hva som føles riktig, hva en har tid, ressurser og krefter til.

Skrevet

Jeg er enig i noen av argumentene for å ha to, men mener det ikke er så stor forskjell med tre. De har hverandre og blir da mindre avhengig av å henge på en voksen. Det går fint med vanlig bil hvis du godtar å velge smalt barnesete. Og det er ikke mange år de er små. Det er mange flere år de er store, og jeg liker store familier. Men jeg har selv vært der at jeg vurderte om det holdt med to så jeg skjønner og de som gir seg.

Anonym poster: bbc5438cd23fcb810bd2e1be12076e9c

Skrevet

Jeg ser ingen fordeler med å få flere enn 2 barn. Det er det perfekte for meg.

Bedre plass i bilen

Mindre utgifter

Alltid en foreldrer på hver, vi kan enkelt dele oss

skulle vi gå fra hverandre ville jeg ikke orket å reise alene med 3 barn på ferie, men to går fint

Alle "pakketilbud" er lagt opp til 2 voksen og 2 barn

Lettere å få barnevakt

Min erfaring er at søsken som bare er to samarbeider bedre enn i større søskenflokker

Anonym poster: 7b4b373215ab1931bfd2537c9593c49f

Skrevet

Vi har tre funker helt supert..

Skrevet

Helt optimalt med to tette.

Anonym poster: 09b38135c4c140e4e78b181b5aebe3b6

Skrevet

Jeg har 2 og er fornøyd med det :) God plass i bilen, de har søsken(og dermed blir de ikke alene den dagen foreldrene går bort), bare 2 barnebursdager hvert år, mer penger å legge i hver gave man kjøper til dem, kun to barn å vaske klær for, mindre varmtvann enn om jeg hadde tre tenåringer. Jeg kunne holdt på i det uendelige her :D

Tja..... MYE er bra med å ha 2. De har søsken, men samtidig er de bare to som trenger oppmerksomhet fra foreldrene, noe som gjør at de får mer av det:)

Jeg hørte et meget godt utsagn her om dagen, selv om det ikke passer helt her. Men jeg tar det med: "Ingen blir helt voksen før de mister sine forelde". Altså selv om du har liksom vært voksen i alder i mange år før foreldrene går bort, så er du ungen deres helt til de ikke er mer likevel.

Anonym poster: 985f07ae2590afbd95738050a0e3e9a9

Skrevet

Synes det er mange gode afgumenter over her. Har selv to og vurderer ikke en tredje en gang - synes to er helt perfekt:)

Jeg tenker litt sånn at to kan jeg fint håndtere alene, jeg klarer to barn i svømmehallen, på tur osv, men tre hadde jeg ikke håndtert alene. Og jeg orker ikke ha det slik at jeg skal være avhengig av mannen til en hver tid! Og å få en attpåklatt er også uaktuelt, orker ikke tanken på ny babytid når barna endelig har begynt å sove litt lenger om morgenen, ikke henger i beina mine hele tiden osv:)

Så to tette er perfekt for oss! Da er barna såpass nært i alder at ferier og helger er lett å legge opp ettersom barna på en måte er på samme nivå.

Er selv vokst opp med fire søsken og brukte mye av min barndom/ungdom på å hjelpe til hjemme på alle mulige måter, og ble lite fulgt opp ifht fritidsaktiviteter og vi hadde ikke råd til ferier (jeg va ofte med familien til venninner på ferie). Nå som voksen har foreldrene mine altfor mange barnebarn og dele på, så får ikke hjelp nå heller...:(

Anonym poster: e5622d6ac38485911aeec8b1d9877084

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg 3-4. Men no som jeg er gravid med nr 2 kjenner jeg at det kanskje holder med to. Vil jo ha energi, tid og ressurser til å følge de opp 100%, og livet som mamma viste seg å være mye mer utmattende enn jeg trodde det skulle være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...