Gå til innhold

Prevansjon uten hormoner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det spiral uten hormoner ?

Jeg trenger noe, men ikke noe hormongreier da jeg ikke tåler det.

Kondom er ikke noe å bruke på sikt, og sånn temperaturgreier (Ladycomp) er ikke så sikker har jeg hørt. Jeg har også svært ustabile sykluser, så ikke lette å vite når eller om jeg har el.

Noen tips ?

Anonym poster: 8922d9a4cd575d4128eaa8258be63d4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lurt selv... Mener at kobberspiral er hormonfri. Ellers vet jeg ikke om annet enn kondom eller monitor. Si fra om du finner noe annet :)

Skrevet

Kobberspiral er uten hormoner, men anbefales ikke dersom det er sannsynlig at du vil ha flere barn.

Anonym poster: f24a370bfef91a30be1e99b501fd85d6

Skrevet

Kobberspiral er uten hormoner, men anbefales ikke dersom det er sannsynlig at du vil ha flere barn.

Hvorfor ikke det?

Kjenner flere som har kobberspiral jeg, og også flere som har tatt den ut og fått flere barn...

Selv har jeg valgt å få barna jeg ville ha på rappen og så sterilisere meg.

Anonym poster: 202c8398e370902efafbba9215a47426

Skrevet

Dette stemmer ikke, jeg har vært almennpraktiserende lege i mange år og har aldri hørt dette før. Det som derimot er et aber med kobberspiral er at den kan forårsake ganske store mens blødninger som mange synes er plagsomt.

Anonym poster: 886bce5dfac6bb6d479cb4c91e030fea

Skrevet

Her i huset praktiseres "naturmetoden",dvs hopp av i svingen. Gjort det i snart 2 år nå,og funker fint for oss. Men det er jo bare fordi vi vet vi skal ha en til og takler fint om jeg blir gravid ved et uhell.

Skal også sies at jeg har blitt gravid innen 2 mnd prøving med begge barna,så er ikke fertiliteten det går på.

Har også en søster som ikke går på prevensjon ,hu og mann er på 4. året uten "uhell"

Anonym poster: f282285e8d5d546508a0fec2e4046795

Skrevet

Vi skal kutte livlinjen :). Men nå kan ikke jeg bruke spiral heller så da er det ikke mange valg igjen gitt

Skrevet

Jeg har hele tiden brukt clearblue fertilitetsmonitor. Men da har det ikke vært noen krise om det skulle skjære seg. Nå er det krise for meg, men ikke for mannen. Men har hatt kontrollen til nå, så satser på det går bra. Viss ikke overlever jeg vel et svangerskap til.

Skrevet

Tror jeg prøver kobberspiral jeg da. Skal ikke ha flere barn , føler meg fullstendig ferdig.

Men jeg er "bare" 35 år og vet aldri hva som skjer i fremtiden. Har ikke så lyst å kutte tråden helt.

Og mannen nekter å kutte noe som helst, selv om han er HELT sikker på at han ikke skal ha flere what so ever. (Litt lege/sprøyteskrekk)

HI

Anonym poster: 5546af48d2b79e916a04a69320d9b7b8

Skrevet

ladycomp er da veldig sikker så sant den brukes riktig, sikrere enn p-piller... Men ville nok satset på noe annet uansett om du har veldig ustabile sykluser.

Kobberspiral er hormonfritt, og kan være et godt alternativ dersom du ikek allerede blør mye eller er mye plaget med menssmerter.

Anonym poster: ad563e6cb610554bbced09bc59a55664

Skrevet

Enig med forrige, ladycomp er sikrere enn det meste andre. Ulempen er at det er røde dager der du ikke har noen beskyttelse. Da må du avstå eller bruke andre prevensjonsmidler. Med ustabil syklus blir det mange røde dager, med stabil syklus blir det ca en uke.

Anonym poster: a108fe609a56a8ad24966f4d2c5ca057

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...