Gå til innhold

Noen fra Kolbotn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyinflyttet og kjenner ingen, har en på 2 og 4 mndr og en på to uker.

Lurer på:

- hvilke barnehager er bra hvor barna stort sett sokner til Vassbonnskole? Har to dager på å søke og aaaaner ikke forskjellen på ingierkollen sine to avdelinger, trollåsen avd Vassbonn og Mellomåsen... Hjelp?

- aktiviteter med baby: finnes det virkelig ikke andre tilbud enn babysang i sofiemyr kirke og åpen bhg på helsestasjonen? Noen som vet om det er hyggelig på åpen bhg og hvor gamle barna generelt er? (Ref kjedelig med baby om alle andre er 2:)

- aktiviteter med toåringer: svømmehallen, biblioteket og hurlumheihuset - andre tips?

takker for tips, ikke lett å være ny på et sted altså, satser på en bra barselgruppe men de setter veldig få i hver gruppe så man vet jo aldri :)

Anonym poster: f0d518642a3d01ecd67eb9c1865c7a17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

C

Skrevet

Jeg trenger også noen å henge med :)

Skrevet

Jeg bor på Kolbotn :-) Det er en svømmehalle på Sofiemyr og en som tilbyr svømming for små barn på Tårnåsen. Jeg har også to barn, på 4år og 2år. De har barnehageplass på Sofiemyr, så kan ikke hjelpe deg mye med det :-) Send gjerne en pm

Skrevet

Jeg bor ikke på Kolbotn, men har vokst opp der og har venninner som fortsatt bor der. Ingen av de har helt små barn nå, men jeg vet hun ene for noen år siden gikk på babysang på helsestasjonen, du kan jo undersøke om det fortsatt eksisterer. En annen venninne har brukt åpen barnehage og har likt seg der. Hun var der fra barnet var rundt ett år, men jeg er usikker på hvordan alderen var på de andre der.

Barnehagene aner jeg ikke noe om, men etter navnene høres det ut som alle "sogner" til Vassbonn, men at de ligger forskjellige steder og hvilken som er nærmest dere kommer jo an på hvor dere bor. Du kan kanskje finne dem på et kart å se hvilken som ligger nærmest dere?

Anonym poster: c3a1e5a7f45cd8c82d0260ccf4708116

Skrevet

Musikklek på kulturskolen for den minste,sjekk nettsidene til Oppegård kommune for info. Veldig hyggelig!

Åpen barnehage er også hyggelig! Tipper de fleste barna er ca 8-15 måneder, men er også yngre og eldre barn der.

vet dessverre ikke noe om de barnehagene du nevner.

Skrevet

De er i hvert fall svært lite fleksible med tanke på å endre barnehagesøknader etter at de er registrert, så det er viktig å bestemme seg før du søker.

Sånn befolkningsmessig så er det jo litt dyrere å kjøpe bolig på Ingieråsen enn på Trollåsen, så det er kanskje ørlite forskjell i hvem foreldrene er og dermed også i mulige problemer. Jeg har venner som har barn i den barnehagen som ligger rett ved Vassbonn skole og de er veldig fornøyde. Har også hørt at Ingieråsen barnehage skal være bra. Tror allikevel at forskjellene ikke er så store, så jeg ville nok valgt det som er nærmest eller evt det som befinner seg mellom huset og togstasjonen hvis dere har tenkt å jobbe i Oslo. Tungvint å måtte levere i motsatt retning.

Vi flyttet til Kolbotn i omtrent samme situasjon som dere - en på 6 uker, en på 2.5 år. Har i tillegg et eldre barn. Tiden strakk aldri til verken åpen barnehage eller babysang med de to små og behovet for å komme på plass i ny bolig. Det er babykino en gang pr måned i Kolben.

Anonym poster: fa90e099651b62381133a41cb3b6fc1a

Skrevet

Takker for tips,

Vi søkte i dag, var ikke enige, jeg vant, tok den nærmeste oss, ikke nærmest skolen som mannen ville, så ble ingieråsen på første. Men det virker jo stapp fullt overalt uansett så må vel bare ta det vi får.

Det blir nok travelt ja, men føler det kan bli ensomt i et stort hus på ingierodden om alle venner bor i Oslo nord...

Skal sjekke ut babysang på helsestasjonen. Var på det et par ganger i kirke der vi bodde før, men ble litt vel religiøst for en som ikke er medlem i statskirka.

Dette med kulturskolen ser ut til å være for eldre barn, godt tips til eldstemann.

Da prøver eg meg på åpen bhg etter hvert også, fra høsten i hvert fall :)

Skrevet

jeg bor her, ganske nyinnflytta selv :P

Skrevet

Takker for tips,

Vi søkte i dag, var ikke enige, jeg vant, tok den nærmeste oss, ikke nærmest skolen som mannen ville, så ble ingieråsen på første. Men det virker jo stapp fullt overalt uansett så må vel bare ta det vi får.

Det blir nok travelt ja, men føler det kan bli ensomt i et stort hus på ingierodden om alle venner bor i Oslo nord...

Skal sjekke ut babysang på helsestasjonen. Var på det et par ganger i kirke der vi bodde før, men ble litt vel religiøst for en som ikke er medlem i statskirka.

Dette med kulturskolen ser ut til å være for eldre barn, godt tips til eldstemann.

Da prøver eg meg på åpen bhg etter hvert også, fra høsten i hvert fall :)

jeg bor her, ganske nyinnflytta selv :P

Jeg er hjemme nå for tiden, så det er bare å sende pm hvis noen vil treffes :-)

Skrevet

Åh så bra! Takk for link- fant bare instrumentspilletimer jeg.

Supert.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Hei på dere:) Vi flytter til ingieråsen nå i påsken, og jeg har lurt på akkurat det samme som deg. Jeg er 26 år og har to jenter, en på 21 mnd og en på 6 mnd. Etter anbefaling fra de som vi kjøpte av, søkte vi på 1-ingieråsen, 2-Kantor, 3-vassbonn, 4-mellomåsen. Og det adressen din som avgjør hvilken skole man sogner til. Musikklek er absolutt noe vi skal prøve, og jeg håper vi får litt flere tips av andre vi kanskje møter på åpen helsestasjon. Ps. Jeg ringte oppegård kommune for å høre om det gikk an å endre startdato på bhgsøknaden, og det var helt greit, måtte bare sende en mail om det. Håper vi får til et treff en gang i april for de som vil, hadde vært hyggelig å bli kjent med noen i nærmiljøet:)

Endret av Hali86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...