Gå til innhold

Elendig Mamma, hvor lenge går dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså; jeg er gravid og i jobb.

Når jeg kommer hjem fra jobb henter jeg ungene på skole og i barnehage, og når vi er vel i hus er jeg så utslitt etter arbeidsdagen at jeg sjelden orker å lage middag, blir derfor flere dager i uka til at ungene får brødmat, og jeg slumrer på sofaen.

Jeg føler meg jo helt forferdelig. Har selvsagt lyst til å ha kapasitet til å lage ordentlig mat til barna (og mannen de dagene han er hjemme i normal tid) men klarer det ikke.

Skal til legen igjen neste uke og lurer på om dette er grunn god nok til å høre om han vil vurdere sykemelding, eller om jeg bare er pinglete?

Anonym poster: 1c0c406762e20892c65a852edd1a0eb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes sykemelding høres ut på sin plass her med mindre mannen din har mulighet til kortere dager å lage middag etc. Er du sliten så er du sliten, og det går jo utover barna dine. Hadde ikke nølt med å sykemelde meg.

Anonym poster: 8fae55c771d6eff5c459dc6902ecd574

Skrevet

Du får sikkert.

Anonym poster: d594c99ccb4e0c5d76ddaa3cc5675354

Skrevet

Jeg ville laget endel mat i helgene som du bare kan varme opp. De dagene mannen kommer hjem i tide så lager han middag ( bedre å bytte om på kvelds og middag enn å droppe middagen).

Husker hvor sliten jeg var iblandt i gravidieten så du har full sympati, men pass på å ha gulerøtter, stangselleri og frukt stående så barna får i seg nok grønt.

For en kort periode er det ikke krise, men du burde prøve å finne løsninger som fungerer bde for deg og barna.

Skrevet

Om du er så dårlig at du ikke klarer å ta deg barna du allerede har ville jeg vurdert å bedt om å få sykemeldt meg noen prosent. Det skal ikke være slik at man ikke har NOE energi igjen når man kommer hjem!

Anonym poster: c49e069ffa5259810892f69d02574b5a

Skrevet

Hva om du bruker en lørdag/søndag på å lage an batch med middager du kan ta opp fra frysen, så slipper du å lage middag når du er sliten i hverdagene? Eventuelt, mannen lager middag? Evt bestill take-away mat?

Synes det er helt utrolig hva folk får sykemeldig for om dagene....Leste om ei her inne som ville ha sykemeldig fra jobben fordi hun var nervøs for å spontanabortere (!) Denne misbruken av sykemeldinger er grunnen til at våre fantastiske velferdsordninger kommer til å bli bygget kraftig ned!

Håper du får nei av legen din

Anonym poster: 70f1ab70d687b106c0240ede81cc03b0

Skrevet

Ville kanskje prøvd å løse problemet før jeg ba om sykemelding. Lage maten klar i helgene eller på kvelden f eks.

Anonym poster: cbb83cdda66dc0f6ee814b29aca0f02d

Skrevet

Det er bare du som vet hvor sliten du er. Hvis du er helt utslitt etter jobb kan du jo be om 50% sykemelding til å begynne med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...