Gå til innhold

Jeg vil ikke ha min unge på facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til, og har begynt å si til slekt at bilder av mitt barn ikke skal postes på facebook.

Tenker særlig i forb. med fødsel. Folk som vil hilse på, kan hilse på på ekte, ikke online. Det skal ikke postes bilder for å stille nysgjerrigheten til late grandtanter eller annet.

Det har vært en risiko for at besteforeldrene på den ene siden av familien ikke kommer for å besøke på sykehuset, men jeg tror det ordnet seg. (Grunnen hadde i så fall vært at de rett og slett ikke hadde giddet).

Da hadde jeg heller ikke sendt noe bilde av ungen til dem.

Bare jeg som tenker sånn at de som er familie osv, kan komme og se på babyen selv? Og at jeg ikke vil at facebook skal eie bilder av ungen?

Anonym poster: de5f1a417f66d66dc3f878e5b46ec72e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt helt enig med deg. Det er heldigvis deres valg som foreldre om ungen skal ut på nettet for alles beskuelse eller ikke. Absolutt ingen andre i hele verden har rett til å legge ut bilder av ungen deres, så det burde jo ikke bli et tema engang når dere sier klart ifra.

Vi har også sagt ifra til folk etterhvert at det ikke skal legges ut bilde av ungen. Hadde en venn som kopierte et bilde av meg og mannen sammen og la det ut. Det slo jeg så hardt ned på at hun ikke har snakket med meg engang... Merkelig.. Hehe!

Anonym poster: 0ff1f62a3ac8b4a2543c02b5c22a4b5c

Skrevet

At andre ikke legger ut bilde av ditt barn på Facebook uten ditt samtykke er en selvfølge.

Men å ikke ville sende ut bilde via mobil eller epost syns jeg er sært.

De fleste jeg kjenner som sender ut melding når barnet et født sender MMS, alltid koselig å se bilde når babyen er født

Anonym poster: a4ab11e1367228bcdaab15a7b327801e

Skrevet

Her kor Vibeke i gangavstand til hverandre, så jeg ville blitt sett på som noe snål dersom ingen fikk bilder før de hadde vært på besøk. Jeg deler bilder av ungene på fb, til stor glede for familien, c 3 oppdateringer pr år. Ser ikke noe galt i det. Alle er fornøyd med løsningen, ikke minst 12 åringen. Når de ble 7-8 fikk de velge om jeg skal legge ut og også godkjenne de bilder som deles. Dette har bært uproblematisk for oss. Men for all del, jeg etterlyser ikke andres barn på fb, så det går nok helt fint å ikke bruke det som bilde deling,

Skrevet

"Her bor vi ikke i ", skal være første setning. Autokorrekt...

Skrevet

At du ikke vil legge ut bilder av barnet ditt på fb er ditt valg og det må andre respektere, men og nekte og sende bilde til besteforeldre fordi de ikke kommer på besøk på sykehuset? Det er noe drøyt synes jeg.

Skrevet

Jeg kommer til å sende ut MMS når barnet er født, for å gi beskjed om at barnet er kommet til verden.

Jeg vil overhodet ikke ha masse folk i gjennomtrekk på sykehuset, jeg vil ta det rolig, og nyte tiden sammen med den lille. Faktisk vil jeg ikke ha besøk av noen i det hele tatt der! Bare av mannen, selvfølgelig (vårt første barn, så er ikke snakk om å utelate søsken). Men er ikke snakk om at jeg kommer til å poste ut noe på facebook, de som skal ha beskjed om at fødselen er overstått, får MMSen.

Anonym poster: d0ac3a602e76c3caa24e3b17c9a27e57

Skrevet

Jeg synes det er en fin ting å ikke ville eksponere ungen din på nett, og synes også det er helt fair å ikke ville sende bilde på mail eller sms. Men kan du ikke printe ut et bilde og sende dem i posten i så fall?

Anonym poster: b5b219c6593aee798895f184f61b188b

Skrevet

Facebook er greit nok, det skjønner jeg at man ikke vil, selv om jeg ikke har restriksjoner selv.

Når det gjelder å nekte å sende ut bilder på mail, sms, post osv fordi folk ikke gidder/har mulighet til å ta turen innom sykehuset, det blir litt for merkelig for meg.

Skrevet

Nei, jeg er ganske striks på det med bilder. Hadde ikke besteforeldrene giddet å besøke på sykehuset, hadde de måtte vente med å se ungen til de faktisk gadd å sette seg i bilen og kjøre det lille stykket det er.

For såpass synes jeg man skal gjøre, såpass interesse synes jeg man skal vise for barnebarnet sitt. Endrer ikke mening på det altså :P

De trenger ikke komme hver uke, og kan sende bilder på mail innimellom, men jeg vil ikke sende for ofte, for da veit jeg at det "ikke er noe vits i å besøke oss". Jeg driter langt i om de kommer på besøk, for min del, men synes de skal være en del av barnebarnets liv fra starten av, og at det livet ikke skal være online.

:) Hi

Anonym poster: de5f1a417f66d66dc3f878e5b46ec72e

Skrevet

Du høres ut som en streng, prektig person. Snakk om å sette seg selv i sentrum. Det med Facebook respekterer og skjønner jeg, men en MMS til bestemor for å vise frem babyen når den er født??

Snakk om å kreve at folk skal stå på pinne for deg? Selv om besteforeldre eller andre ikke rekker eller har mulighet til å være der med en gang, så får de ikke et lite bilde? Sært.... Gjett om du blir snakket om!

Anonym poster: bdc0c57c6b29602a09bc6e7ce3e0b36c

Skrevet

Altså når det gjelder bilder av en baby på FAcebook synes jeg ikke det er så ille akkurat. Men å ikke ville sende bilde til venner og familie blir helt rart i mine øyne.

Anonym poster: 7665112b0231c18dd9cbfe1bf0b146a1

Gjest Julia1984
Skrevet

Mine foreldre og svigerforeldrene bor henholdsvis 10 min unna og 3 timer unna. Så fort babyene mine var ute så fikk de en liten hilsen med bilde på MMS. Det synes de var så kos og alle satt hjemme/på jobb og ventet spent. Forventer ikke at folk, inkl besteforeldre, skal slippe det de har i hendene. Kjempe koselig å sende et lite bilde til besteforeldre.

Skrevet

Om jeg hadde fått en baby til så hadde jeg lagt ut bilder inn i mellom på Facebook. Jeg bruker Facebook til å holde kontakten med familie og venner rundt omkring i landet. Hadde ikke blitt veldig fornøyd om andre la ut bilder av mine barn, men det kommer helt ann på hvem, hva slags bilde og hvorfor.

Men alt med måte. Det er stor forskjell på å legge ut bilde i ny og ne og å legge ut daglig.

Anonym poster: d2e1b2fc08bdfefc7ce26c28a2ad3e42

Skrevet

Jeg legger ut bilder nå og da av sønnen min. Jeg legger ut vanlige bilder, og jeg er ikke redd for det. Jeg vil gjerne at mine fb venner skal få se han:)

Og jeg dynes det er veldig koselig å se bilder andre på fb.

Jeg legger ut bilder der det er klær på.

Så der har vi forskjellige meninger ihvertfall.

Skrevet

Jeg vil ikke at min unge skal vokse opp på facebook. Putter heller bildene i album jeg da, så gammel er jeg :)

NEI til bilder av barn på facebook spesielt bilder som er lagt ut av andre! JA til at disse barna skal kunne velge selv hvordan de eksponeres i digitale medier, når de er gamle nok!

Anonym poster: dca8487b23aeaf4dd19550654496a1c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...