Gå til innhold

Dumt å spise laks eller kylling hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi varierer jo tilbehøret... Er så glad i laks og kylling at det blir det nesten hver eneste dag.

Anonym poster: 9d0573d9618ad46448093dfedc42fcc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunt det:-) Mye kylling her i gården og...

Anonym poster: 562b28819fb264c0fcf9a128071ddc0e

Skrevet

Laks hver dag er IKKE bra :)

Anonym poster: 0745991c9db9b9106318a5ca2b8590c0

Skrevet

Laks hver dag er IKKE bra :)

Det spør jeg ikke om heller, laks ELLER kylling hver dag. Blir nok ca 3 dager laks og fire dager kylling.

Anonym poster: 5148e0c103fd3b9b7329c9417d97b519

Skrevet

Laks hver dag er IKKE bra smile.png

Det spør jeg ikke om heller, laks ELLER kylling hver dag. Blir nok ca 3 dager laks og fire dager kylling.

Ja, laks ELLER kylling hver dag betyr potensielt kylling 1 uke og laks 1 uke.

Skrevet

Ja, jeg synes det. For meg er variasjon nesten enda viktigere enn hvor sunt det er. Jeg blir nemlig veldig fort matlei ;)

Skrevet

Så lite variert kost er ikke bra nei.

Anonym poster: 23c920a56e09c941559080a419d9a083

Skrevet

Spis det dere liker. Kjenner folk som spiser junkfood hver dag, kjøttdeig hver dag og folk som ikke spiser middag (bare brødmat ol).

Anonym poster: 3500b249bb5752d627560735b073fae0

Skrevet

Laks kan inneholde en del tungmetaller så det bør man ikke spise hver dag. Et par ganger i uka er nok. Varier med annen fiskemiddag

Anonym poster: aa3d49dc1de756e9251ab5008827bd90

Skrevet

Laks er vel ikke den sunneste fisken. Har lest at en laksemiddag pr 2 uke er nok. Og heller spis annen fisk. Kylling vet jeg ikke så mye om.

Skrevet

Kylling spiser vi ikke her, synes alt smaker leverpostei. Rett og slett grusomt! Liker egentlig fjerkre, men kyllingen er ihjelavla, dårlig for og har det dårlig generelt så det er jo ikke akkurat rart at det smaker mildt sakt stykt. Laks spiser vi iblant, men spiser mest bare sei og torsk når det er fisk til middag. Vi spiser mest bare rødt kjøtt vi.

Hadde aldri klart det kostholdet dere har :P

Skrevet

Vi får prøve oss på litt andre ting også da. Er bare så glad i laks og kylling. Vi spiser variert, det er flere måltider enn bare middag og tilbehøret varierer.

Skrevet

Jeg ville og variert mer. Hva med fiskepinner, røykafisk, fiskeboller, kjøttkaker, pølser, svin, oksekjøtt

Anonym poster: bb0e8b0051d587fcfdc9bd6c84eecfdc

• 1 år senere...
Skrevet

Har omtrent det samme problemet. Er ikke så glad i rødt kjøtt og spiser kun rene kjøttprodukter. Om jeg lager kyllingkjøttdeig er det jo fortsatt kylling liksom. Hender vi har torsk da.

Skrevet

Ingenting er sunt hver dag.

Jo, faktisk. Å spise kål og levver hver dag gir deg vistnok alt du trenger, men jeg hadde også blitt veldig lei av mat da :)

Kål i en eller annen form går greit, men levver kan jeg spare meg for.

Anonymous poster hash: 93af9...a8f

Skrevet

Jeg har sluttet å kjøpe vanlig industrikylling og oppdrettslaks. Jeg kjøper kun økologisk/semiøkologisk kylling og villaks. Hvis du spiser disse matvarene nesten hver dag ville jeg i hvertfall gått for det sunneste alternativet så slipper du å pepre kroppen med antibiotika og tungmetaller.

Anonymous poster hash: 98ec5...df0

Skrevet

Jeg ville og variert mer. Hva med fiskepinner, røykafisk, fiskeboller, kjøttkaker, pølser, svin, oksekjøtt

Anonym poster: bb0e8b0051d587fcfdc9bd6c84eecfdc

Hehe, det er jo sunnere å spise ren fisk og kylling i stedet for fiskepinner, fiskeboller, kjøttkaker og pølser som er ihjelstappa med mel, som kroppen overhode ikke trenger til middag!

Anonymous poster hash: 686c4...725

Skrevet

Jeg har sluttet å kjøpe vanlig industrikylling og oppdrettslaks. Jeg kjøper kun økologisk/semiøkologisk kylling og villaks. Hvis du spiser disse matvarene nesten hver dag ville jeg i hvertfall gått for det sunneste alternativet så slipper du å pepre kroppen med antibiotika og tungmetaller.

Ehm... levevilkårene for økologisk kylling kan være like så ille som industriell, forskjellen er bare at de spiser naturlig fremstilt for og ikke kraftfor.

Skrevet

Jøss, lurer på om det er jeg som skrev dette innlegget en gang. Mener å huske det. Vi spiser ikke bare laks og kylling lenger da, blir både torsk, svin og karbonadedeig innimellom. Prøver på litt vegetarmiddager også, men det blir så dårlig mottatt :P

Anonymous poster hash: 5148e...519
Skrevet

Laks opp til tre ganger i uka er veldig bra og sunt :)

Ville ikke over tid spist laks mer enn tre ganger i uka, pga. fare for opphoping av tungmetaller (kvikksølv). Bytt ut ett eller to av laksemåltidene med torsk, for eksempel, som ikke har det problemet (tungmetaller lagres i fettet og torsk har mindre fett).

Ville også erstattet 1-2 kyllingmåltider i uka med noe vegetarisk, for eksempel falafel

Anonymous poster hash: 5256e...6b0

Skrevet

Ehm... levevilkårene for økologisk kylling kan være like så ille som industriell, forskjellen er bare at de spiser naturlig fremstilt for og ikke kraftfor.

Ser vi på hva som gir de beste levekårene for kylling er det nok burhøns som har det best i dag. Det er i hvertfall de som har minst dødlighet og høyest produksjon.

Anonymous poster hash: 93af9...a8f

Skrevet

Ville nok spist noe rødt kjøtt innimellom også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...