Gå til innhold

Jeg har fått noen i vrangstrupen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg er hormonell, men jeg har virkelig fått svigermor i vrangstrupen. Nesten som det en dag bare gikk opp for meg hvem hun egentlig er og hva hennes agenda er!

Nå er jeg bare dritt lei. Gnåålingen, at hun blander seg inn i absolutt alt. Alt altså. Hvis hunden er syk, og det bare blir nevnt såvidt når hun spør hvordan det går skal hun komme med teite råd som har gått ut på dato for 1500 år siden. Vi vet hva vi skal gjøre osv, spurte ikke om råd engang, men neeeida, eksperten kommer her! Jada!

Det gjelder alt. Ultralyd er dritfarlig ifølge henne, hun blir sur og ekkel om vi skal på ultralyd. Sønnen sin prøver hun hele tiden å presse ned i gjørma, indirekte forteller hun ham at han ikke får til eller kan få til en dritt.

Jeg lurer på om jeg klarer å roe meg ned og ignorere uten å bli så innmari sint når hormonene roer seg litt. For nå er jeg så sint hele tiden for alt. Det henger igjen i mange daaager etter jeg har hatt en legitim grunn til å faktisk bli sint.

Er jeg unormal :P ?

Anonym poster: c6254913da58e524076f52085d247a00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er troligvis ikke unormal, men du er virker litt selvdestruktiv akkurat nå. Det er ikke deres problem at hun har andre meninger enn dere. La henne ha meningene. Dere velger om dere vil høre på dem. Ignorer det negative/dårlige råd og ros henne med positiv oppmerksomhet når hun kommer med noe som er positivt. Etterhvert skal du se det har god effekt på dere alle ;)

Skrevet

Hehe. Du er helt normalt :P

Høres ut som min: Samboer dunker babyen på rompa (mini liker det). Ifølge svigermonster så mishandler han gutten sin osv.

Hun er en koselig dame noen ganger, men ofte jeg må ta samboer i forsvar for hun mener at alt han gjør er feil. Tar han en øl så raser hele verden hennes. Mannen er 34 år og hun behandler han som en drittunge til tider. Uff...

Anonym poster: e030ba870a4e132393a5a5ef6fa87d58

Skrevet

Takk for tips :P Jeg kan bare ikke noe for at jeg blir så sint. Og hun ringer hver eneste dag for å gnåååle om et eller annet. Noen ganger 2 ganger om dagen! Helt sykt..

Skrevet

Godt at du innser at det kanskje er hormonelt. Det er i grunnen ganske vanlig å komme med råd når man hører noen er syk, enten det er bikkjer eller barn, og "sur og ekkel" kan kanskje være "engstelig og bekymret" om man ser det fra en annen vinkel. Om hun har lest eller hørt noe om ultralyd som gjør at hun mener at det ikke er bra, og hun er ikke den eneste i verden som mener det, så er det vel ikke rart om hun sier noe.

Tenk over om du hadde blitt like sint om det hadde vært omvendt. "Så nevner vi at bikkja er syk, men tror du kjerringa kommenterte det en gang? Ikke et pip!" Om det er tilfelle, så tror jeg du skal prøve å holde sinnet for deg selv inntil du er mer "normal" igjen ;)

Skrevet

Hadde vært deilig om hun ikke nevnte noe om hunden! For det hadde vist at hun regnet med at vi ordnet det selv.

Hun prøver å kontrollere sønnen sin, og han går på stønad nå (på vei til å bli frisk etter år med... "gi opp, du er syk"-mentalitet fra sin mor bla.a) og fikk høre "ja, nå er det på tide å bli trygda!!!".

Han ble lei seg, tenkte bare "ser du ikke at jeg har blitt mye bedre??".

Frister bare å holde seg langt unna, men har bestemt meg for å bare holde kjeft (med mindre det blir for ille, men jeg skal nok strekke meg ganske langt. Selvom jeg er hormonell!!) :P

Skrevet

Som jeg forteller at vi skal kjøpe bil med plass til 3 barneseter og forklarer at vi har ikke så mange å velge mellom. Nevner de vi kan velge mellom pga plass og økonomi. Vi er i forhandlinger med aktuelle, bare informerer, ber ikke om råd. LIkevel synes hun vi skal ta en tur til "hennes" bilforhandler. Men de har ikke den type bil som vi trenger i vår prisklasse, forklarer jeg. Jo, men hun fikk jo så god service der! Det hjelper ikke, de har ikke det vi er ute etter. Blir deretter snurt fordi vi ikke prøver engang! Typisk oss, så egenrådige...

Ja, ja og sånn går dagene :P

Anonym poster: a447f0e539d7cfd79c47c710243029ab

Skrevet

Slitsomt! :P Sånn er sv. mor her og, bare lukker ørene! Undervurderer oss, tror vi er unger. Vel, vel.

Nå skal vi snart på besøk, og jeg kommer vel bare til å sitte og høre på hva de sier, føler ikke for å samtale med dem noe særlig helt ærlig.. Sliten blir jeg og. Godt jeg kan klage litt, haha... ;)

Mange rare folk en må venne seg til gitt! ;) Jeg har funnet ut at det beste er å lukke ørene selv, og ignorere og jatte med.

Så gjør vi som vi vil uansett. :P Men lett å bli sint!

Skrevet

Pust med magen, ikke la hormonene ta overhånd :)

Skrevet

Huff, vi to er i samme båt :( Men jeg hadde svigermor i vrangstrupen før jeg ble gravid. Nå sitter jeg å pønsker ut hvordan få henne til å forstå på en subtil måte, hvor lite hun kommer til å ha å gjøre med oss, og sitt ufødte barnebarn (KJEMPEBARNSLIG). Hun irriterer meg grønn!!!!!!!!!!!!

Prøver å komme til et nivå, hvor hun ikke kan nå inn til meg, med sin sårende oppførsel *vanskelig*

Håper det ordner seg for oss begge, etter gravidhormonene slipper taket, hihi

Anonym poster: b81ec025fbb5f9dc5cabcbaf726f4992

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg, blir så glad av å høre om andre som også blir gale av sinne og irritasjon :) her er det både svigermor og svigerinne. Begge to har meninger om alt fra gardiner til amming til barnerom til mitt kosthold, og jeg blir helt gal. Det verste er at at begge to stadig vekk forteller om hvor mye vi skal være sammen etter at babyen kommer, da skal de bli myyyyye flinkere til å komme på besøk. Nei takk, tenker jeg inni hodet mitt, det trenger dere ikke. Samboeren syns at det er helt naturlig at de som begge har hatt barn før, kommer med innspill og råd, så vi har hatt noen runder på dette. Nå har jeg lært meg å holde munn(prøver i hvertfall), for han "blir så lei seg når jeg ikke liker mamma eller storesøster". Mens jeg bare skal holde ut at de vet så mye bedre enn meg og får meg til å føle meg som verdens minste og dårligste til å være gravid. Grrr.... Takk for at jeg fikk blåse ut :) og fortsatt lykke til med svangerskap og hormoner, vi får håpe det går over og at vi etterhvert kommer til å eeeeelske svigermor :)

Anonym poster: 173b0649ca7f9ea899bf8fbed1792c0e

Skrevet

Normal!!

Jeg har fått en av min samboers venner i vranghalsen.

Han er et av de mest irriterende menneskene jeg vet om akkurat nå! Så er han en taper av dimensjoner... Hver jævla fredag legger han ut en status på fb om hvor mange taco han har spist.

Nå sist så skrøt han av at han hadde stått opp med ungene to dager på rad og lagd frokost og kokt kaffe til dama... Seriøst?!

Anonym poster: 632af30959832b54bfe7436b7469adb9

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg, blir så glad av å høre om andre som også blir gale av sinne og irritasjon smile.png her er det både svigermor og svigerinne. Begge to har meninger om alt fra gardiner til amming til barnerom til mitt kosthold, og jeg blir helt gal. Det verste er at at begge to stadig vekk forteller om hvor mye vi skal være sammen etter at babyen kommer, da skal de bli myyyyye flinkere til å komme på besøk. Nei takk, tenker jeg inni hodet mitt, det trenger dere ikke. Samboeren syns at det er helt naturlig at de som begge har hatt barn før, kommer med innspill og råd, så vi har hatt noen runder på dette. Nå har jeg lært meg å holde munn(prøver i hvertfall), for han "blir så lei seg når jeg ikke liker mamma eller storesøster". Mens jeg bare skal holde ut at de vet så mye bedre enn meg og får meg til å føle meg som verdens minste og dårligste til å være gravid. Grrr.... Takk for at jeg fikk blåse ut smile.png og fortsatt lykke til med svangerskap og hormoner, vi får håpe det går over og at vi etterhvert kommer til å eeeeelske svigermor smile.png

Du skal gå på mange smeller gjennom livet om du tror at du vet like mye eller mer enn de som har erfaring på områder der du er ny. Selvfølgelig kan de mer om svangerskap, fødsel og barn enn deg om de har noen fra før, og du er førstegangsgravid. Det kan til og med hende at de vet noe du kunne ha nytte av. Det at du lytter til dem, trenger dessuten ikke å bety at du følger rådene de kommer med.

Anonym poster: 3135ba67024b4cf20517cefcbde88331

Skrevet

Godt jeg ikke er alene om det på en måte da :P !

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg, blir så glad av å høre om andre som også blir gale av sinne og irritasjon smile.png her er det både svigermor og svigerinne. Begge to har meninger om alt fra gardiner til amming til barnerom til mitt kosthold, og jeg blir helt gal. Det verste er at at begge to stadig vekk forteller om hvor mye vi skal være sammen etter at babyen kommer, da skal de bli myyyyye flinkere til å komme på besøk. Nei takk, tenker jeg inni hodet mitt, det trenger dere ikke. Samboeren syns at det er helt naturlig at de som begge har hatt barn før, kommer med innspill og råd, så vi har hatt noen runder på dette. Nå har jeg lært meg å holde munn(prøver i hvertfall), for han "blir så lei seg når jeg ikke liker mamma eller storesøster". Mens jeg bare skal holde ut at de vet så mye bedre enn meg og får meg til å føle meg som verdens minste og dårligste til å være gravid. Grrr.... Takk for at jeg fikk blåse ut smile.png og fortsatt lykke til med svangerskap og hormoner, vi får håpe det går over og at vi etterhvert kommer til å eeeeelske svigermor smile.png

Du skal gå på mange smeller gjennom livet om du tror at du vet like mye eller mer enn de som har erfaring på områder der du er ny. Selvfølgelig kan de mer om svangerskap, fødsel og barn enn deg om de har noen fra før, og du er førstegangsgravid. Det kan til og med hende at de vet noe du kunne ha nytte av. Det at du lytter til dem, trenger dessuten ikke å bety at du følger rådene de kommer med.

Jeg er helt klar over at de vet mer enn meg om det å være gravid, men hva slags gardiner jeg bør ha på mitt eget soverom og intime spørsmål om min kropp syns jeg de kan spare seg for. I min verden gir man ikke råd så lenge man ikke blir spurt. Bare fordi vi er i familie, kan man vise vanlig folkeskikk. Syns ikke du?

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg, blir så glad av å høre om andre som også blir gale av sinne og irritasjon :) her er det både svigermor og svigerinne. Begge to har meninger om alt fra gardiner til amming til barnerom til mitt kosthold, og jeg blir helt gal. Det verste er at at begge to stadig vekk forteller om hvor mye vi skal være sammen etter at babyen kommer, da skal de bli myyyyye flinkere til å komme på besøk. Nei takk, tenker jeg inni hodet mitt, det trenger dere ikke. Samboeren syns at det er helt naturlig at de som begge har hatt barn før, kommer med innspill og råd, så vi har hatt noen runder på dette. Nå har jeg lært meg å holde munn(prøver i hvertfall), for han "blir så lei seg når jeg ikke liker mamma eller storesøster". Mens jeg bare skal holde ut at de vet så mye bedre enn meg og får meg til å føle meg som verdens minste og dårligste til å være gravid. Grrr.... Takk for at jeg fikk blåse ut :) og fortsatt lykke til med svangerskap og hormoner, vi får håpe det går over og at vi etterhvert kommer til å eeeeelske svigermor :)

Jeg er helt klar over at de vet mer enn meg om det å være gravid, men hva slags gardiner jeg bør ha på mitt eget soverom og intime spørsmål om min kropp syns jeg de kan spare seg for. I min verden gir man ikke råd så lenge man ikke blir spurt. Bare fordi vi er i familie, kan man vise vanlig folkeskikk. Syns ikke du?

Jeg er i allefall enig i det du skriver!

Jeg prøver å holde meg, men ærlig talt, om folk hadde blandet seg oppi intime spørsmål eller detaljer om interiør, hadde jeg tenkt at det var for dumt, og jeg tror jeg hadde åpnet kjeften da altså... :P Hi

Skrevet

Jeg er i allefall enig i det du skriver!

Jeg prøver å holde meg, men ærlig talt, om folk hadde blandet seg oppi intime spørsmål eller detaljer om interiør, hadde jeg tenkt at det var for dumt, og jeg tror jeg hadde åpnet kjeften da altså... :P Hi

Takk HI:) jeg prøver selvfølgelig å se nytten i å ha erfarne mødre rundt meg, men det er ikke noe godt å føle seg overkjørt og liten, uansett om man er gravid og hormonell eller ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...