Gå til innhold

Oppmerksomhet fra mannen, ikke en liten blomst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange føler de har en oppmerksom mann/samboer?

Gjør de noe spesielt i forholdet, som for eks. små gaver, frokost på senga i ny og ne, ei fin melding, en liten rose, eller overraskelser av noe slag? Dere som ikke har det, tenker dere at det noen grunn til det, eller føler dere at dere fortjener litt mer oppmerksomhe mtp på hva dere gir til hant? Vil gjerne høre hvor "normalt" dette er.. Jeg syns det er en "plikt" å gjøre slike ting for hverandre i forholdet, for det er jo ikke rart at forhold tar slutt, mener jeg.

Anonym poster: b4ddb73a939d988e5c081e99da0852a7

Anonym poster: a2c75f2bc6a6d311fc898af3ebe54cf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en som er kjempeflink! Ordner frokost i helgene, får blomster dann og vann, klær, vesker, smykker og turer. Er veldig heldig :)

Anonym poster: 1535f9b30a2501b377095aa1ea950aaf

Skrevet

Får en sjelden gang blomster. Ofte han handler så kjøper han med noe som jeg liker.

Å ha gaver og oppmerksomhet som et krav i forholdet mener jeg er en grunn til at de fleste forhold ryker. Mange kvinner som maser på mannen pga dette.

Maser aldri eller hinter om noe. Når han gjør noe av egen fri vilje blir jeg glad og forventer egentlig ingenting av han når det kommer til det.

Anonym poster: 7c6f36aed74a690a8a3f496dac42e0d9

Skrevet

Mannen min er best på småtingene, hverdagsromantikken og omsorgen. Han kan godt dra til med blomster og konfekt, men det som betyr mest for meg er når han skreller en appelsin og gir meg halvparten, fordi han vet at jeg ikke kan fordra å skrelle, men at jeg er glad i appelsiner. Eller når han henter ullsokkene mine når jeg er kald på beina, kysser meg i nakken når jeg lager middag, og sier at jeg er verdens beste.

Jeg er heldig, jeg!

Skrevet

Mannen min er ikke så flink på gaver, men han lager stort sett frokost til meg hver dag han han fri eller mulighet. (Han er alltid mye raskere opp av senga enn meg). Han lager minst like mye middag som meg, og liker og overraske med romantisk pyntet bord og noe nytt og spennende til middag. Han kan skyndte seg og vaske hus, støvsuge og slikt hvis jeg drar ut en tur. Og alt sånt synes jeg er hyggelig. Selvfølgelig skal vi dele på husarbeid, men liker at han gjør det uten at vi snakker om det, eller avtaler at vi skal gjøre det sammen. Ellers inviterer han av og til på weekendturer, og er flink til å finne på andre aktiviteter som skiturer, kinobesøk, middag ute o.l.

Anonym poster: c5b3e4f2b2a7d664945d7f2d139b84ed

Skrevet

Jeg har også en kjempe flink mann :)

Har alltid friske blomster på bordet. Kommer stadig vekk hjem med noen klær. Han jobber i motebransjen så er ikke sånn at han drar ut på shopping for meg. Blir heller prakket på ting av damene han jobber med :)

Tar oss en middag i ny og ned, kino osv.

Men passer på å ikke gjøre ting for ofte heller. Det skal merkes i magen (sommerfugler) når vi setter litt ekstra pris på hverandre.

Skrevet

Her lager mannen middag veldig ofte, nesten hver dag. Han er elendig til å holde ting ryddig, vaske tøy, vaske hus osv., men mat lager han i hvert fall. Han er også veldig snill, og om jeg spør om han kan lage litt te til meg, hente noe drikke, en skive brød etc, så gjør han ofte dette. Ikke fordi han har lyst, men det er sånn han forteller meg at han er glad i meg. Han er ikke flink med ord og nærhet, og prøver å veie det opp ved slike andre ting. Men igjen, jeg gjør jo det samme med han om han har lyst på noe, og han spør om jeg kan hente :)

Han kan også finne på å lage overraskelsesfester til bursdag eller andre anledninger. Noen ganger kommer han hjem med ekstra god mat/drikke som han vet jeg liker, selvom det kanskje er veldig usunt eller dyrt, og selvfølgelig for det meste unødvendig...

Jeg elsker mannen min, og elsker han ikke fordi han gir meg ting/gjør ting for meg, jeg elsker han fordi han er den han er. Om han ikke hadde gjort disse tingene, ville jeg likevel elsket ham.

Anonym poster: d2e39b8fb7a55caae27490589e4c67f0

Skrevet

Nei, jeg må "mase" meg til blomster på morsdagen, hehe... (Ungene er for små enda).

Men jeg tar det ikke så tungt. Det er bare sånn han er. Har ikke noe å gjøre med at forholdet ikke varer. Vi har vært sammen i 11 år, og han har vært sånn hele tiden.

Skrevet

Vi har den hverdagsromantikken Himmel og Hav beskriver. Det er de små tingene som gjør at forelskelsen aldri tar slutt. En koselig melding, en god kopp te servert år jeg kommer hjem fra senvakt, en liten lapp på frokostbordet hvor det står at han elsker meg. Sånne ting. Jeg trenger ikke blomster og gaver, jeg har verdens beste mann :)

Skrevet

tenker litt på at hvis man har en mann som ikke streifer en tanke på å gjøre noe fint for kjæresten kan da heller ikke bry seg så mye? Jeg hadde blitt møkklei denne mannen og mistet interessen!

Syns faktisk man kan kreve litt av hverandre i et forhold. En fin gest trenger ikke være hundre røde roser, men at han for eks. overrasker litt, gir litt gnist i forholdet. Tar initiativ til sex, gir komplimenter, SER deg. Det er lett å mase hvis man aldri får en dritt! Noen mannfolk er rett og slett egoistiske og tenker ikke lengre enn nesa står!

Anonym poster: a2c75f2bc6a6d311fc898af3ebe54cf9

Gjest lemon-aid
Skrevet

Skjønner ikke hva som er galt i å "kreve" litt i et forhold? Er det ikke det et forhold går ut på? Å utfylle hverandre og dyrke kjærligheten? Ikke misforstå meg.. Er man så flink pike hvis man aldri har noen form for krav og skal sitte på gresset og vente på en liten kvast eller en jævla middag med stearinlys? Syns selv jeg fortjener det! Er ikke så rart det finnes så mange "sure" kjærester, som mannfolka kaller det. Få fingeren ut av rumpa og vis at du setter pris på kjæresten din. Ellers blir vi lei av dere :)

Skrevet

Smågaver er han ikke noen ekspert på, han er ikke glad i å gjøre noen former for innkjøp. Men jeg kjøper ofte klær til han, det setter han pris på. Så gir jeg han oppmerksomhet med å spille han noen barnslige puss, det setter han også pris på.

Når jeg har brukt opp pengene mine og klager over det, er han veldig grei og overrasker gjerne med å overføre ekstra penger til meg. Syns det er mye koseligere enn å gå å ta penger selv når jeg har sprengt budsjettet.

Skrevet

Min mann gir meg gave til jul og bursdag, men jeg må fortelle han hva jeg vil ha. Får aldri noe utenom, sier aldri at han elsker meg, at jeg er fin eller noe. Han er snill og grei, flink med penger og ungene, gjør sin del av husarbeidet osv. Men når det kommer til å være kjæreste suger han. Har ikke samvittighet til å gå pga ungene. Men kommer ikke til å bli her for alltid. Når de er ute av redet, flyr også jeg....

Anonym poster: 15daba4f833471c620a2ab49ae3b9d1d

Skrevet

Min er veldig god på å gi fantastiske blomsterbuketter når han vil su unskyld. Og det fungerer like bra hver gang ( er aldri noe stort da). Men sånne småting i hverdagen, det er ingen av oss noe opptatt av, så det savnes ikke. Komplimenter og kos holder i massevis :-)

Skrevet

Nei.. får aldri sånne oppmerksomheter. Er vant til det. Han får heller ingen av meg.

Anonym poster: 2651bbc55b0170caebcc1304245723da

Skrevet

Min mann er ikke så flink til å gi ting, men det er helt greit for ingen av oss har gaver som kjærlighetsspråk. Men han er veldig flink til å se meg. Ser jeg sliten ut gjør han det jeg hadde tenkt å gjøre (henge opp klesvask, mekle mellom ungene, ta oppvasken... Til vanlig gjør vi omtrent like mye husarbeid.) Og hvis han lager i stand et måltid for å være hyggelig mot meg lager han det jeg har lyst på. Der er han egentlig bedre enn meg, for jeg synes det er vanskelig å vite hva han har aller mest lyst på. Noen ganger må jeg minne han på at jeg trenger litt kropskontakt, men han tar og initiativ selv noen ganger. Noen ganger kan hele kroppen hans fortelle at han ville ha meg om vi bare hadde vært alene og et annet sted, og slikt styrker forholdet. Han kan og finne på å komme hjem med en blomst, men jeg føler ikke at det betyr like mye som de andre tingene jeg har nevnt. Kanskje pga måten de overrekkes? Når han kjøper blomster tror jeg det er fordi han selv har lyst på litt farger hjemme, og så gir han de til meg for det er liksom sånn man skal gjøre.

Skrevet

Nesj, verken jeg eller mannen er noe særlig romantiske av oss, og har derfor heller aldri brydd oss om slike ting :) Likevel dukker mannen opp med blomster ganske ofte, og lager søndagsfrokost til oss. Ellers er det lite med romantikk hos oss. Vi har andre måter å vise hverandre at vi er glad i hverandre ;) Vi liker ikke sånn "klisj" som vi kaller det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...