Gå til innhold

Middagsforslag som 1. åringen også kan spise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer kun på:

- fiskekaker

- fiskeboller

- kjøttkaker

- pasta med kjøttsaus

- fiskegrateng

Har dere flere forslag? 1. åringen vil ha skikkelig mat og ikke middagsglass :)

Anonym poster: 13b27498f7668d4c23f22aa86f908827

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

All middag med saus kan vel en 1 åring spise? Det har ihvertfall mine gjort :)

Ellers syns jeg det blir tørt

Endret av ellen-propellen
Skrevet

En ettåring kan vel spise nesten hva som helst? Så lenge du deler opp/moser litt, og dere salter etter servering.

Forslag:

Stekt fisk med potet, gulrot og agurk. Potet og gulrot kan moses litt med gaffel, fisken deles i veldig små biter.

Stekt kyllingfilet med ris/pasta og salat. Skjær kylling i bittesmå biter, bruk makaroni eller del opp pastaen litt, og plukk det han liker fra salaten (akkurat salatblader faller vel sjelden i smak hos de minste).

Lapskaus. Gå over og mos de største bitene med gaffel.

Alt med saus som hun over sier. Men her ville jeg kanskje styrt unna/begrenset bruken av Toro, de inneholder vel mye salt...

Skrevet

Men han kan da vel spise for eksempel laks og poteter eller torsk i hvit saus? En 1 åring kan spise helt normal kost, bare man ikke krydrer for mye! Torsk med pesto er en slager her i huset, med tomater på toppen!

Anonym poster: 629fd2eeec1f7ebee89d6a56d2f3d623

Gjest sussie77
Skrevet

En 1 åring kan vel stort sett spise alt. Det har mine gjort. Har bare delt det opp litt.

Skrevet

Takk for svar :)

Da er det bare å komme på hva vi skal ha til middag ;)

Anonym poster: 13b27498f7668d4c23f22aa86f908827

Skrevet

Her spiser ettåringen alt, han vil til og med ha litt krydret mat. Så lenge det ikke er for salt, kan de vel spise det meste tenker jeg.

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Her spiser 1-åringen stort sett det samme som oss, bare litt tilpasset.

F.eks:

Taco - han får en egen tallerken med tortillalefse i småbiter, kjøttdeig uten krydder, litt rømme, mais og ost

Pannekaker - delt opp i biter

Ovnsbakt laks - laks, poteter, grønnsaker og saus (ikke terriaki som vi andre bruker)

Pasta carbonara - spiser alt minus bacon

Gjest stårma
Skrevet

Les oppskriften som står på hipp barnemat sine sider, de er fine og tilpasset alder:) min 1åring elsker chili con carne som jeg lager etter en oppskrift derifra. Min lille er egentlig ikke så glad i middag.

Skrevet

Når ungen var ett lagde jeg det meste vanlige, bare litt mindre krydret såklart. Fiskeboller i saus, kjøttkaker i saus, pannekaker, laks, stekt ris, fiskegrateng osv osv.

Anonym poster: ab1654710b93c1c43c9d53ced0d7924a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...