Jettanicole Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Er i uke 28 og jobber fullt. Men føler meg så trøtt, sliten og vondt i kroppen. Orker ikke stort når jeg kommer hjem fra jobb. Må da bruke alle krefter som er igjen på dattera mi på 2,5 år. Når hu har lagt seg ligger jeg rett ut på sofaen. Begynner å bli så drittlei i og med at det er sånn hver dag. Så tenker på å sykemelde meg 80/ 50 % for å se om det blir noe bedre eller er det dumt å gjøre det bare fordi jeg er sliten?
Underveis --> Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 For det første er det ikke du som sykemelder deg, det er det en lege som gjør. Bestill en time og hør hva de synes.
Ane Elise Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Jeg syns du skal lytte til kroppen din. Det er bedre at du trapper ned med jobbingen enn at du sliter deg helt ut. Dra til legen, og forklar situasjonen din, så kan du jo prøve gradert sykmelding 20% i første omgang, f.eks. har fri hver onsdag for å ta deg inn igjen. Om det ikke funker over en periode, så tror jeg nok legen går med på 50% sykmelding. Og husk, dersom du har en stilling hvor det er mye stress som du vet at det er vanskelig å være halv dag på jobben, så er det faktisk bedre å jobbe en hel dag, og fri dagen etterpå. Jeg har en slik jobb. Er nå i første omgang gradert sykmelding med 20%, altså fri hver onsdag. Er inne i min første uke, så får vi se hvor det bærer. Er nå bare 17 + 3, og sliter med kvalme, svimmelhet (pga lite matlys), utrolig vondt i korsryggen (begynnende bekkenløsning), minimalt av energi og trøtttttttttttttt.
Jettanicole Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2013 Takk for svar, skal ta kontakt med legen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå