Gå til innhold

Dere som sluttet med p-pilla pga bivirkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på Diane -piller i mange år. Jeg fikk dette merket pga uren hud. Nå har jeg ren hud, men er mye deprimert og har 0 sexlyst :( har funnet ut at jeg skal forsøke babycomp.

Hvordan ble det for dere som har sluttet? Kjente dere humøret komme tilbake med en gang? Hva med sexlysten? Gikk dere opp i vekt eller fikk kviser ?? Håper jeg skal få en ny hverdag!

Anonym poster: 5d59fc360f544c36718035e1ba2f86d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg byttet merke på p-pillene. Da gikk jeg ned i vekt (10 kg på 2 mnd), og fikk humøret og livsgnisten tilbake. Ingen kviser eller endring i sexlyst.

Kanskje du skal snakke med legen din om hvilke alternativer du har? Lykke til! :)

Anonym poster: 679efdef2782a62c1033a4980e36e485

Skrevet

Jeg byttet merke på p-pillene. Da gikk jeg ned i vekt (10 kg på 2 mnd), og fikk humøret og livsgnisten tilbake. Ingen kviser eller endring i sexlyst.

Kanskje du skal snakke med legen din om hvilke alternativer du har? Lykke til! :)

Føler forresten for å presisere at jeg hadde god sexlyst i utgangspunktet ;)

Skrevet

hvilket merke byttet du til? ^ 11:47. Jeg må ha noe annet. Blir suicidal 2 uker før hver mens så jeg har måtte slutte med p-piller. Men nå er jeg singel og bør jo være forberedt på sex.

Anonym poster: b7abfb85ebb9e7a4e431a28037a7b439

Skrevet

Fikk alvorlige bivirkinger av ppiller, nevrologiske, hormonforandringer, depresjon, ingen sexlyst osv...så avsluttet og har nå kobberspiral.

Etter jeg sluttet med ppiller har jeg begynt i jobb igjen! Fungerer normalt :) Livet er MYE bedre!

Anonym poster: 6a91ef6f33654da7d023158236f2dade

Skrevet

Jeg sluttet med p-piller og fikk bedre hud, bedre humør, mer sexlyst, mindre og kortere blødninger og gikk ned i vekt. Har prøvd Microgynon og Cerazette. Blir ikke p-piller på meg igjen ;)

Skrevet

Diane er jo veldig "sterke" p-piller med mye hormoner i, jeg ville tatt en prat med legen eller gynekologen om å bytte til et mildere merke.

P-piller har aldri påvirket vekten min, men da jeg sluttet ble humørsvingningene borte og også migrenen i forbindelse med mens. Jeg ble også gravid ;)

Anonym poster: 2181cdfd6ad1512e401a613c920314d8

Skrevet

Takk for svar alle sammen <3 noen som vet om piller som ikke er så 'sterke'? Hva heter de? Men jeg tror jeg skal slutte helt. Nærmer meg 35 år også og da kan det være greit mtp blodpropper :/

HI

Skrevet

Jeg ble flyttet fra Diane til Jasmin, men fant til slutt ut at jeg skulle slutte totalt sett. Føler meg som en ny person, huden ble veldig fin når jeg kuttet sukkeret og jeg er i det hele tatt mye mer stabil. Herlig følelse å være ferdig med hormonstyret.

Skrevet

Slutta på p pillen og etter et par uker ble jeg glaaaad:D Myye mindre hissig, bedre humør hele tiden, ikke lenger sur og gretten. Fikk sexlysten tilbake, og etter 7 års forhold har vi nå et supert sexliv!

ALDRI mer p piller på meg:)

Anonym poster: dc19c9b5b58854bcba84a963030ed95c

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Sluttet med p-ring vart glad på dagen. Gubben har sagt han flytter hvis jeg begynner med hormon prevansjon.

Jeg merket ikke noe bivirkninger med å slutte. Brukte kondom i et halv år så bestemte vi oss for å lage en baby og deretter fikk jeg satt inn en kobberspiral. Den er bedre en hormonbasert prevansjon for meg, men når jeg er ferdig med barn går jeg for sterilisering. Det er litt ting her og jeg ikke er helt fornøyd med

Skrevet

Sluttet med p-piller, ble gravid ;)

Anonym poster: c8c2d5fd54bd6be1cbad68c78c335d89

Skrevet

Takk for svar alle sammen <3 noen som vet om piller som ikke er så 'sterke'? Hva heter de? Men jeg tror jeg skal slutte helt. Nærmer meg 35 år også og da kan det være greit mtp blodpropper :/

HI

F.eks Cerazette skal være ganske svake. Hør med legen din du :) Når det gjelder p-piller vil alle ha forskjellige erfaringer, så du må nok prøve deg frem!

Hva med hormon- eller kobberspiral?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...