Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Fra min lillesøster. Begynner å bli ganske lei. Jeg føler det er meningsløst og slitsomt. Det er kun meldinger, men det ligger mer bak. Hun er 7 år gammel og har hatt telefon siden i fjor sommer. Meldingene tikker inn både når hun er hos min mor og når hun er hos min far. Har snakket med min mor om dette, og hun klarer ikke å forstå problemstillingen, men mine venner og øvrige familie forstår at jeg ikke ønsker å tekste hver dag. Jeg forstår at det er stas for lillesøster når hun endelig har fått telefon og kan kommunisere, men jeg ville foretrukket å kun tekste f.eks. i helgene. Meldingene inneholder aldri mer enn det jeg skrev i overskriften, noen ganger skriver hun også at jeg MÅ svare. Hun er et belastet barn. Har tung bagasje å bære på, med en mor og far som er uvenner, og begge har nye partnere. Hun må også reise i to timer to ganger i måneden (pluss retur) for å besøke far. Jeg skjønner at hun kanskje ønsker min oppmerksomhet og kjærlighet, men finnes det virkelig ingen annen måte enn dette? Kan dere gi meg noen råd? Må jeg bare leve med dette til hun blir lei og svare hver morgen og hver kveld, eller kan jeg ta det opp med henne? Hverken mor eller far bryr seg, de sier det er bedre at hun tekster til meg istedet for andre mennesker, og det er jo i og for seg helt fair. Jeg er jo søsteren hennes og vil aldri, på noen måte såre henne. Finnes det eventuelt autosvar man kan installere på telefon med android? Slik at meldinger går automatisk ut til henne? Anonym poster: e9a5bfa10b14304540403bab6f30f781
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Hvor mange ganger skal du poste samme innlegg? Du fikk flere svar sist gang. Anonym poster: 2481fee375967b3ea2b6b311eefbdda2
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Signerer #2 Anonym poster: 908f6055ef84cfd91f817e05923b450c
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 (endret) Fra min lillesøster. Begynner å bli ganske lei. Jeg føler det er meningsløst og slitsomt. Det er kun meldinger, men det ligger mer bak. Hun er 7 år gammel og har hatt telefon siden i fjor sommer. Meldingene tikker inn både når hun er hos min mor og når hun er hos min far. Har snakket med min mor om dette, og hun klarer ikke å forstå problemstillingen, men mine venner og øvrige familie forstår at jeg ikke ønsker å tekste hver dag. Jeg forstår at det er stas for lillesøster når hun endelig har fått telefon og kan kommunisere, men jeg ville foretrukket å kun tekste f.eks. i helgene. Meldingene inneholder aldri mer enn det jeg skrev i overskriften, noen ganger skriver hun også at jeg MÅ svare. Hun er et belastet barn. Har tung bagasje å bære på, med en mor og far som er uvenner, og begge har nye partnere. Hun må også reise i to timer to ganger i måneden (pluss retur) for å besøke far. Jeg skjønner at hun kanskje ønsker min oppmerksomhet og kjærlighet, men finnes det virkelig ingen annen måte enn dette? Kan dere gi meg noen råd? Må jeg bare leve med dette til hun blir lei og svare hver morgen og hver kveld, eller kan jeg ta det opp med henne? Hverken mor eller far bryr seg, de sier det er bedre at hun tekster til meg istedet for andre mennesker, og det er jo i og for seg helt fair. Jeg er jo søsteren hennes og vil aldri, på noen måte såre henne. Finnes det eventuelt autosvar man kan installere på telefon med android? Slik at meldinger går automatisk ut til henne? Anonym poster: e9a5bfa10b14304540403bab6f30f781 Seriøt?? Hvor gammel er du HI???? Får helt vondt av lillesøsteren din jeg. Hun er kun 7 år gammel, og så synes hun det er stas å sende storesøster koselig melding på morgenen og om kvelden. Jeg ser virkelig ikke problemet ditt! Hva med å se litt utenfor din egen navle? Uff, dagens hittil verste egoinnlegg. Kjenner jeg blir helt provosert av deg. Voks opp og ta litt mer ansvar! Ja, jeg synes absolutt du kan yte såpass at du svarer henne hyggelig. Du er muligens det ene faste, trygge holdepunktet i livet hennes akkurat nå. En hun ser veldig opp til. Tenkt på det? Endret 26. februar 2013 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #5 Skrevet 26. februar 2013 Jeg har aldri postet slike innlegg før... hi Anonym poster: 5b4983c55531399f610464ab570f14bf
nistepakka Skrevet 26. februar 2013 #6 Skrevet 26. februar 2013 Stakkars lillesøsteren din som har en så lite empatisk storesøster som deg.
skinnfilla Skrevet 26. februar 2013 #7 Skrevet 26. februar 2013 Har det så mye å si? Kanskje hun søker trygghet i at dere sier god morgen og god natt til hverandre? du skriver jo selv at hun er et belastet barn?
Fragglene Skrevet 26. februar 2013 #8 Skrevet 26. februar 2013 Hvor lang tid tar det deg å svare "god morgen" tilbake? Ikke koster det spesielt mye heller....
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #9 Skrevet 26. februar 2013 Jeg har aldri postet slike innlegg før... hi Anonym poster: 5b4983c55531399f610464ab570f14bf Neivel? Det er flere som har akkurat det samme problemet som deg? Litt vel søkt det kanskje... Anonym poster: 908f6055ef84cfd91f817e05923b450c
Gjest lykkeliggift Skrevet 26. februar 2013 #10 Skrevet 26. februar 2013 Wow, for en herlig storesøster du er :-/
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #11 Skrevet 26. februar 2013 http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144002373-far-sms-hver-kveld-og-morgen/page__hl__%2Bmelding+%2Blilles%C3%B8ster+%2Bgod+%2Bnatt Lider du av hukommelsesvikt? Anonym poster: 908f6055ef84cfd91f817e05923b450c
Snuppelupp1988 Skrevet 26. februar 2013 #12 Skrevet 26. februar 2013 Syns du oppfører deg lite voksent. Hun er 7 år og har det vanskelig. Hun søker oppmerksomhet fra deg og syns det sikkert er kjempe stas å kunne sende meldinger til deg. Tar deg ikke et minutt å svare på en meld og koster da nesten ingen ting. Er dette en trøst for henne i hverdagen så la henne gjøre det.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. februar 2013 #13 Skrevet 26. februar 2013 dette synes jeg du skulle gi henne. Du har et barn som er bare to år yngre enn henne, prøv å forestille deg at det var hun som sendte meldinger? Det koster deg svært lite i energi, tid og penger å gjøre dette for henne. Kanskje hun en gang takker deg for at du tok deg dette "bryet". Det er snakk om to meldinger hver dag, ikke hele dagen. Du kan jo fortelle henne at du ikke alltid har mulighet til å svare umiddelbart, men at du tenker på henne likevel. Du kan ikke sende autosvar, men du kan lage maler på både god morgen og god natt. Du kan også på noen telefoner lage forkortelser som skriver hele setninger utifra noen få bokstaver. Siden jeg selv har barn på den alderen klarer jeg fint å sette meg i hennes situasjon, og jeg får vondt av henne. Hun har foreldre som tydeligvis ikke makter å gi henne trygghet, og en voksen storesøster som synes hun er til bry. Hvem har hun egentlig da? Hvis hun i tillegg har sosiale problemer ha hun kanskje få venner, lærere gir henne skylden for alt som går galt, og hun får kanskje mye mer kritikk enn ros på skolen?
Himmel og hav Skrevet 26. februar 2013 #15 Skrevet 26. februar 2013 Det er for mye for deg å bruke to minutter i døgnet på å glede lillesøsteren din? Det er noe av det tristeste og mest stusslige jeg har hørt.
Snøkrystaller Skrevet 26. februar 2013 #16 Skrevet 26. februar 2013 Fra min lillesøster. Begynner å bli ganske lei. Jeg føler det er meningsløst og slitsomt. Det er kun meldinger, men det ligger mer bak. Anonym poster: e9a5bfa10b14304540403bab6f30f781 Lurer på om hun føler at det er meningsløst....
Gjest Siklerotte Skrevet 26. februar 2013 #17 Skrevet 26. februar 2013 Du får lage en mal da, vet du - så trykker du bare send hver gang du får en melding. Tar deg toppen 10 sekunder, hvis du har så mye tid til din egen søster, da.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 26. februar 2013 #18 Skrevet 26. februar 2013 Du tar tydeligvis ikke til deg noen svar som ikke samstemmer med hva du mener, så føler det er litt unødvendig å poste innlegg om det samme med jevne mellomrom. Jeg får vondt med tanke på den stakkars søsteren din som sikkert føler seg alene og bare ønsker at søsteren skal se henne. Håper du tar deg tid til å svare på meldingene selv om du synes det er dumt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå