Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Forstår ikke koffer alle legg seg opp i skrivefeil på siden her. Synes de. Som klager på at andre skriv feil har veldig lite å finn på! Alle e ikke like god i å skriv som andre, å det kan ha sine grunna, så slutt å hakk på dem som skriv litt feil...ja mått bare si det, å jeg vet jeg ikke skriver rett selv:) skriv heller litt koselige ting til verandre:) Anonym poster: f577236180d58e5c3bf437e07395b644
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Fordi det er irriterende fakta at så mange ikke klarer norsk rettskriving. Sier mye om hvem som er her inne. Ikke skyld på at alle har dysleksi. Men å ikke kunne norsk rettskriving, norsk grammatikk i en alder av 20 + er flaut. Den feilen som "forteller" mest om personen som skriver innlegget etter min mening er å ikke kunne forskjellen på hun/henne, eks. Jeg ga en kopp melk til hun.......eh... Anonym poster: 2446b89e2113b4cffcd8b755157bb45c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Jeg liker når noen retter feilene mine. Som faktisk dyslektikker vet jeg at jeg skriver masse feil og da er det fint når noen sier hva som er riktig. Det som er mindrehygglig er dem som bare slenger dritt om hvor dårlig jeg staver, uten å fortelle hverken hvilke ord jeg har gjort feil i eller hvordan de skulle vært stavet. Det lærer jeg lite av. Anonym poster: 14de41d56c24b57973aa51921a01f879
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 Mene bare at enkelte kan bli såret vist det blir ment som kritikk:) men om noen retter feilene på en pen måte så er det noe annet:) hi Anonym poster: f577236180d58e5c3bf437e07395b644
Voilà Skrevet 26. februar 2013 #5 Skrevet 26. februar 2013 Jeg er ikke dyslektiker, men om jeg hadde vært det hadde jeg trolig blitt mer forvirret når folk skriver førti versjoner av ett ord.Hvordan skulle jeg da lært hva som er riktig? Og sjansen for at jeg hadde mikset sammen ord og skrivemåter hadde nok vært betydelig høyere. Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så farlig med på skrive relativt rett i innleggene her, og jeg skjønner ikke hvorfor folk må blande inn dialektord i skriftspråket!
Gjest Yzma Skrevet 26. februar 2013 #6 Skrevet 26. februar 2013 Forstår ikke koffer alle legg seg opp i skrivefeil på siden her. Synes de. Som klager på at andre skriv feil har veldig lite å finn på! Alle e ikke like god i å skriv som andre, å det kan ha sine grunna, så slutt å hakk på dem som skriv litt feil...ja mått bare si det, å jeg vet jeg ikke skriver rett selv:) skriv heller litt koselige ting til verandre:) Anonym poster: f577236180d58e5c3bf437e07395b644 Skriv du delvis på dialækt førr å understreke etter poeng eller nåkka? Tilbringa man ti på et åffentlig forum, syns æ man ska klar å skriv bokmål eller nynårsk.Det burde ikke være så jæshkli vanskelig. Herregud, fikk vondt i meg av å skrive på dialekt...
<3 2G <3 Skrevet 26. februar 2013 #7 Skrevet 26. februar 2013 Skrivefeil er en ting, dialekt er noe helt annet! Har sikkert en god del feil selv så gidder ikke bruke tid på de som skriver litt feil. Dialekt har ikke mye å fare med som skriftspråk synes jeg. Har stort sett sluttet med det selv i tekstmeldinger også etter at jeg startet å skrive en del her.
Gjest Yzma Skrevet 26. februar 2013 #8 Skrevet 26. februar 2013 Skrivefeil er en ting, dialekt er noe helt annet! Har sikkert en god del feil selv så gidder ikke bruke tid på de som skriver litt feil. Dialekt har ikke mye å fare med som skriftspråk synes jeg. Har stort sett sluttet med det selv i tekstmeldinger også etter at jeg startet å skrive en del her. Den var ment til HI Hun kastet inn et dialektord her og der i hovedinnlegget. Mye av skrivefeilene jeg er her ikke er dialekt. Type hvem bil, blant annet.
Miamimom Skrevet 26. februar 2013 #9 Skrevet 26. februar 2013 Skrivefeil er en ting, dialekt er noe helt annet! Har sikkert en god del feil selv så gidder ikke bruke tid på de som skriver litt feil. Dialekt har ikke mye å fare med som skriftspråk synes jeg. Har stort sett sluttet med det selv i tekstmeldinger også etter at jeg startet å skrive en del her. Den var ment til HI Hun kastet inn et dialektord her og der i hovedinnlegget. Mye av skrivefeilene jeg er her ikke er dialekt. Type hvem bil, blant annet. Her jeg bor ( sentrale østlandet) er det dessverre en del som sier hvem bil, hvem farge o.s.v
Gjest Yzma Skrevet 26. februar 2013 #10 Skrevet 26. februar 2013 Skrivefeil er en ting, dialekt er noe helt annet! Har sikkert en god del feil selv så gidder ikke bruke tid på de som skriver litt feil. Dialekt har ikke mye å fare med som skriftspråk synes jeg. Har stort sett sluttet med det selv i tekstmeldinger også etter at jeg startet å skrive en del her. Den var ment til HI Hun kastet inn et dialektord her og der i hovedinnlegget. Mye av skrivefeilene jeg er her ikke er dialekt. Type hvem bil, blant annet. Her jeg bor ( sentrale østlandet) er det dessverre en del som sier hvem bil, hvem farge o.s.v Aah, er det mulig. Jeg mente at mye av skrivefeilene jeg ser her ER dialekt, og at "hvem bil" osv er dialekt jeg har vært borti
Miamimom Skrevet 26. februar 2013 #11 Skrevet 26. februar 2013 Da er vi på nett vet du..hehe. :-) Grusomt er det uansett!
Pinnus Skrevet 26. februar 2013 #12 Skrevet 26. februar 2013 Hvor er det man sier "hvordan går det med du?" Syns det kjemperart, og min dialekt bruker hverken a-endelser eller flertall...
<3 2G <3 Skrevet 26. februar 2013 #13 Skrevet 26. februar 2013 Skrivefeil er en ting, dialekt er noe helt annet! Har sikkert en god del feil selv så gidder ikke bruke tid på de som skriver litt feil. Dialekt har ikke mye å fare med som skriftspråk synes jeg. Har stort sett sluttet med det selv i tekstmeldinger også etter at jeg startet å skrive en del her. Den var ment til HI Hun kastet inn et dialektord her og der i hovedinnlegget. Mye av skrivefeilene jeg er her ikke er dialekt. Type hvem bil, blant annet. Det skjønte jeg, jeg sa bare min side av saken.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #14 Skrevet 27. februar 2013 Hvor er det man sier "hvordan går det med du?" Syns det kjemperart, og min dialekt bruker hverken a-endelser eller flertall... Lillesand bruker den vendingen. "Skal mi gå heim te du" Tror det vannes litt ut,men det er litt sjarmerende. Brukte det litt selv da jeg var yngre i min dialektforvirring. Personlig synes jeg for mange skrivefeil vitner om latskap. Anonym poster: f6cf2c77df8663a9c07f225e9e186f23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå