Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Jeg skal snart ha medarbeidersamtale. Tenkte å forberede meg litt på hva jeg vil si. Jeg jobber på kontor i det offentlige. Har øk.adm. utdannelse, men det er ikke nødvendig for stillingen.(de etterspurte det i utlysningsteksten) De fleste har ikke utdanning. Jobben er grei, men til tider kjedelig. Ønsker meg ny jobb, men det er vanskelig å finne. Da jeg begynte for 2 år siden ble jeg forespeilet høyere lønn pga. lønn i forhold til utdannelse. Det har de gått tilbake på. En annen dame med nesten like arbeidsoppgaver, var førstekonsulent (vi andre er konsulenter). Da ho sluttet ble det ikke ansatt en ny førstekonsulent, men en annen dame på kontoret har overtatt en del av hennes oppgaver uten å få ny stilling eller høyere lønn. Ho har ikke høyere utdannelse. Føler meg forbigått, siden jeg hadde tenkt jeg ville få de oppgavene og den stillingen som førstekonsulent da jeg er den siste igjen her med øk.adm. utdannelse. Har også vært den som har produsert mest på kontoret, så arbeidet mitt er bra. No har jeg mistet motivasjon, og produserer på lik linje med de andre. Ikke mer - ikke mindre. Jeg surfer meg gjennom dagen, og irriterer meg over mangelen på fleksitid på et arbeidssted der det ikke har noe å si når arbeidet blir utført. Så spm. er hva er lurt og hva er ikke lurt å si i forhold til at det jeg egentlig ønsker no er fleksibilitet i arbeidsdagen. Altså å få fri/ferie de dager jeg trenger. Muligheter for å gå tidligere (jobbe inn) dersom det er noe i barnehagen f.eks. og aller helst ha fleksitid. Høyere lønn har jeg gitt opp. (fint at mannen tjener penger iallefall....) Kunne tenkt meg mer varierte arbeidsoppgaver, men lite å velge i her. Hvor mye av misnøyen min skal jeg dele? Anonym poster: a4aa4765273063f13f1b1487551e3368
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Medarbeidersamtaler er vel der for en grunn, så jeg ville sagt alt. Men jeg ville ikke nødvendigvis har lagt det frem som at det bare var meg som fikk fordeler, men også bedriften. Du kjeder deg og har mistet motivasjonen, bedriften er absolutt tjent med å gi deg utfordringer. Du kan jo også foreslå av siden du har utdannelse så kunne du godt tenke deg 1. konsulentjobben, da dette ville tjene både bedriften og deg.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Det med fleksitid tror jeg at blir vanskelig for det er jo eventuelt i arbeidsreglement eller en administrativ bestemmelse. Men det burde jo uansett være mulig å få gå litt tidligere etc ved arrangement i barnehagen. Det med lønn er ok å ta opp og det med motivasjon er ok å ta opp. Du har blitt lovet å stige i lønn og å igjen for utdannelse og da må du stå på ditt. Anonym poster: 720c6b51b9356ac72b9013d188a0130a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå