Gå til innhold

Sende i barnehage i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 16 mnd ble syk i går med feber på 38,5. Hun ble feberfri i løpet av natten og er i dag helt frisk og opplagt. Ok å sende henne dit for en kortere dag?

Anonym poster: b4e7dc56630ebc09ac4a5bef5772eaee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du bør la henne ha en feberfri dag etter over 38 i feber.

Anonym poster: f1d08d0f7e410474da494ffe7c63848e

Skrevet

Helt enig med hun over her. Når min datter har feber i løpet av en dag, holder jeg henne alltid hjemme dagen etter. Det er vel også regelen i de aller fleste bgh ihvertfall. En feberfri dag hjemme, etter febersyke, og to oppkastfrie dager hjemme, etter omgangssyken.

Anonym poster: e330a8170cee9eb03bea0bb00a08e6df

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Alltid en feberfri dag før man sender i bhg.

Skrevet

Nå har ikke jeg barnehagebarn enda, men tror nok at jeg ville holdt henne hjemme da jeg tenker det er best ifh til, så klart, smittefare ovenfor de andre barna, men først og fremst for at ungen skal få slappet av og komme seg skikkelig til hektene igjen.

Skrevet

Takk for svar! Da har jeg ringt barnehagen og sagt at hun ikke kommer. HI

Anonym poster: b4e7dc56630ebc09ac4a5bef5772eaee

Skrevet

Hvis allmenntilstanden er god hadde jeg nok sendt ungen på en kortere dag. Likevel kan det jo hende at hun blir dårligere utover dagen, ettersom feber kan være borte om morgenen og så komme tilbake utover dagen.

Anonym poster: fa196d1cdb0a11fda3b08fa8a881f7c0

Skrevet

feberen er jo alltid som regel lav om morgenen og natten....så at hun hadde feber i går og lav feber idag er ikke en indikasjon at hun er frisk igjen. Feberen kan fint stige i løpet av dagen.

Klokt og riktig valg av deg.

Anonym poster: e1b963013e2e3111e6a9e974de7c62b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...