Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 ? Anonym poster: c68f5273779a5e99fec9fa0bcc4673c6
stearin Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Tipper det er negativt ladet. Selv har jeg ingenting i mot hverken brokkoli eller jøder, men dette hørtes ut som min bestemor pleide å "bannes" før i tiden. Hun brukte "jøde" som skjellsord har jeg hørt av onkler, tanter og mor. Grusomt stygt, og jeg håper virkelig ingen fremdeles bruker slike skjellsord. Skal man bannes, så sier man heller idiot, drittsekk, dumskalle eller dumrian (blir kanskje diskriminerende for bavianer egentlig...) Hvorfor lurer du?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Det er en jøde som lever i et bigamiforhold Anonym poster: b0d168c0cff9e8116f4673d3392b22a6
BikkjeBisk Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 Tipper det er negativt ladet. Selv har jeg ingenting i mot hverken brokkoli eller jøder, men dette hørtes ut som min bestemor pleide å "bannes" før i tiden. Hun brukte "jøde" som skjellsord har jeg hørt av onkler, tanter og mor. Grusomt stygt, og jeg håper virkelig ingen fremdeles bruker slike skjellsord. Skal man bannes, så sier man heller idiot, drittsekk, dumskalle eller dumrian (blir kanskje diskriminerende for bavianer egentlig...) Hvorfor lurer du? Meget vanlig med utrykk som Jævla Jøde og slike ting her i Nord. Bruker det ikke selv..
BikkjeBisk Skrevet 26. februar 2013 #5 Skrevet 26. februar 2013 Det er en jøde som lever i et bigamiforhold Anonym poster: b0d168c0cff9e8116f4673d3392b22a6 Hæ? Forstod ikke den? Er det en jøde her inne som lever i et bigamiforhold?
stearin Skrevet 26. februar 2013 #6 Skrevet 26. februar 2013 Tipper det er negativt ladet. Selv har jeg ingenting i mot hverken brokkoli eller jøder, men dette hørtes ut som min bestemor pleide å "bannes" før i tiden. Hun brukte "jøde" som skjellsord har jeg hørt av onkler, tanter og mor. Grusomt stygt, og jeg håper virkelig ingen fremdeles bruker slike skjellsord. Skal man bannes, så sier man heller idiot, drittsekk, dumskalle eller dumrian (blir kanskje diskriminerende for bavianer egentlig...) Hvorfor lurer du? Meget vanlig med utrykk som Jævla Jøde og slike ting her i Nord. Bruker det ikke selv.. Lurer litt på hvorfor akkurat jøde er skjellsord her, vet du? Har aldri før tenkt særlig på dette, men nå begynte jeg virkelig å lure.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 26. februar 2013 #7 Skrevet 26. februar 2013 Det er vel muligens innen samme sjanger som 'jødedo' som kom som et alternativ i ordboken på min gamle telefon. Om jeg husker rett så var det når man skulle skrive 'loffen' en eller annen hadde syns det var en god ide å ha jødedo som et annet alternativ. Ellers er jeg enig i at det er en uting å bruke det som skjellsord på samme linje som "jævla muslim" osv
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #8 Skrevet 26. februar 2013 Det er en jøde som lever i et bigamiforhold Anonym poster: b0d168c0cff9e8116f4673d3392b22a6 HÆ? Hva har brokoli med bigami å gjøre? Anonym poster: 1be173c0d12183b61d935d2c959f1ce6
Gjest Nerdens'mus Skrevet 26. februar 2013 #9 Skrevet 26. februar 2013 Tipper det er negativt ladet. Selv har jeg ingenting i mot hverken brokkoli eller jøder, men dette hørtes ut som min bestemor pleide å "bannes" før i tiden. Hun brukte "jøde" som skjellsord har jeg hørt av onkler, tanter og mor. Grusomt stygt, og jeg håper virkelig ingen fremdeles bruker slike skjellsord. Skal man bannes, så sier man heller idiot, drittsekk, dumskalle eller dumrian (blir kanskje diskriminerende for bavianer egentlig...) Hvorfor lurer du? Meget vanlig med utrykk som Jævla Jøde og slike ting her i Nord. Bruker det ikke selv.. Vanlig sier du? Bare hørt det en gang i min erfaring bruker vi nordlendingene ord som fan, helvete og inn i hestgampen mens de i sør bruker ord som homo, neger idiot og slikt, mens de lever i ei boble der de trur de ikke banner i det helletatt.
stearin Skrevet 26. februar 2013 #10 Skrevet 26. februar 2013 Tipper det er negativt ladet. Selv har jeg ingenting i mot hverken brokkoli eller jøder, men dette hørtes ut som min bestemor pleide å "bannes" før i tiden. Hun brukte "jøde" som skjellsord har jeg hørt av onkler, tanter og mor. Grusomt stygt, og jeg håper virkelig ingen fremdeles bruker slike skjellsord. Skal man bannes, så sier man heller idiot, drittsekk, dumskalle eller dumrian (blir kanskje diskriminerende for bavianer egentlig...) Hvorfor lurer du? Meget vanlig med utrykk som Jævla Jøde og slike ting her i Nord. Bruker det ikke selv.. Vanlig sier du? Bare hørt det en gang i min erfaring bruker vi nordlendingene ord som fan, helvete og inn i hestgampen mens de i sør bruker ord som homo, neger idiot og slikt, mens de lever i ei boble der de trur de ikke banner i det helletatt. Her jeg bor har jeg hørt flere enn bestemor bruke ordet jøde som skjellsord mot andre. Faen, helvete og inn i hestgampen har jeg derimot ikke hørt av eldre folk i min omgangskrets, men "geiteballer" ble ofte brukt av bestemor hehe
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #11 Skrevet 26. februar 2013 Det er en jøde som lever i et bigamiforhold Anonym poster: b0d168c0cff9e8116f4673d3392b22a6 HÆ? Hva har brokoli med bigami å gjøre? Anonym poster: 1be173c0d12183b61d935d2c959f1ce6 Fordi på en brokkoli er det mange buketter Anonym poster: b0d168c0cff9e8116f4673d3392b22a6
BikkjeBisk Skrevet 26. februar 2013 #12 Skrevet 26. februar 2013 Tipper det er negativt ladet. Selv har jeg ingenting i mot hverken brokkoli eller jøder, men dette hørtes ut som min bestemor pleide å "bannes" før i tiden. Hun brukte "jøde" som skjellsord har jeg hørt av onkler, tanter og mor. Grusomt stygt, og jeg håper virkelig ingen fremdeles bruker slike skjellsord. Skal man bannes, så sier man heller idiot, drittsekk, dumskalle eller dumrian (blir kanskje diskriminerende for bavianer egentlig...) Hvorfor lurer du? Meget vanlig med utrykk som Jævla Jøde og slike ting her i Nord. Bruker det ikke selv.. Lurer litt på hvorfor akkurat jøde er skjellsord her, vet du? Har aldri før tenkt særlig på dette, men nå begynte jeg virkelig å lure. Tror det har med at det henger igjen etter krigen. Har hørt det blant mange unge også. Hører det mest blant fiskere og "øyfolket", kanskje det har noe å gjøre med at de unge oftere er sammen med eldre enn f.eks byunger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå