Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 Her snakker vi om nesten 3 timer i bil inkludert ferge... Når dro dere til sykehuset før fødsel? På forhånd? Fikk dere komme så fort dere begynte å kjenne noe? Er ikke spesielt interessert i å føde halvveis til sykehuset Anonym poster: 45b261de1cfc1da437fe83bbb6199539
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #2 Skrevet 25. februar 2013 Syns uansett du skal ringe føden med en gang du merker noe.. Man vet aldri hvor fort det kan gå. Jeg bor midt i Oslo og rakk så vidt føden på Ullevål... Helt klart ikke det mest vanlige( min situasjon) men å føde på en ferge må være skrekken.. Anonym poster: ccba9851a9a0bb20e456d4d19f22e32d
ispia87 Skrevet 25. februar 2013 #3 Skrevet 25. februar 2013 Går det ferger hele tiden? Min fødsel begynte på natta
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #4 Skrevet 25. februar 2013 Fergene går ikke jevnt hele natten, men ligger standby med vakt hele tiden i tilfelle ambulanse o.l. må ha skyss. Så det skal i praksis ikke være noe problem at den "ikke går". Men det er uansett en lang tur... HI Anonym poster: 45b261de1cfc1da437fe83bbb6199539
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #5 Skrevet 25. februar 2013 Jeg bor 5 timer fra sykehus og ble anbefalt av sykehuset å dra inn til fødestedet minimum en uke før termin. Det gjorde jeg og flaks var det for ungen kom 5 dager før termin i rekordfart på 2 timer fra vannet gikk. Anonym poster: 4785c41c3f231e15927c88e023617f21
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #6 Skrevet 25. februar 2013 Ja, det hadde vært ideelt, men vi har ingen vi kan bo hos i nærheten av sykehuset, og det er ikke garantert at vi får plass på pasienthotellet pga belegg osv. Anonym poster: 45b261de1cfc1da437fe83bbb6199539
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #7 Skrevet 25. februar 2013 HI, forresten Anonym poster: 45b261de1cfc1da437fe83bbb6199539
DaTuMa Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Er glad jeg er så heldig å ha bare 15 minutters kjøring til sykehuset. Forrige fødsel så gikk jeg :-P
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #9 Skrevet 25. februar 2013 Jeg bodde langt unna ja men de ville ikke ha meg ned når jeg ringte. De mente jeg bare kom til å bli sendt hjem igjen ettersom jeg ikke var kommet langt nok enda. Etter en time fikk jeg nok,så vi kjørte bare ned likevel og ba til høyere makter om at jeg ikke ble sendt hjem igjen. Hadde 3 cm når jeg kom inn så ble heldigvis ikke sendt hjem. Anonym poster: 780dfce9a2e7525effd92afe02a49d0b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #10 Skrevet 25. februar 2013 Er det jordmorvakt der du bor? Her har vi 2,5 time til sykehus. Jordmor sjekker ståa her, og følger i ambulansen om nødvendig. Anonym poster: 19251ee144a22ac27d7ad069fde1a28b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 Jeg bor også ca 3 timer fra sykehus, inkludert ei ferge. Jeg har hatt planlagt ks med mine 3 barn (medisinske grunner), men likevel har de to minste bestemt seg for å komme tidligere enn den fastsatte datoen..... Da nummer 2 meldte sin ankomst, ved at vannet gikk, ble det en humpete ambulansetur til sykehuset. Fødselen endte med hasteks, men alt gikk veldig fint. For å unngå dette med nummer 3 ble ks datoen satt til 23 dager før termin. Likevel fikk jeg tilbud om å komme og bo på pasienthotellet den siste helgen før ks. Skulle ha ks på en mandag. Jeg takket nei til dette, ettersom jeg regnet med at alt ville gå etter planen. Det ble seakingtur på oss da fødselen startet 5 dager før ksdatoen..... Ettersom det er viktig at jeg ikke går i fødsel, ble det rekvirert helikopter straks veene hadde startet. Denne fødselen endte dermed også i et hastesnitt, men alt foregikk i rolige former. kanskje det er en mulighet for at du kan bo på pasienthotellet ved sykehuset en stund før termin? Vanskelig å forutsi når en fødsel vil skje, så det kan jo ende opp med lang tid på hotellet..... Anonym poster: 3eda123672aeedc47376a2544e3625ec
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #12 Skrevet 26. februar 2013 Jeg kan ikke skjønne at dere tør å bo så langt unna sykehuset, iallfall du som bor 5 timer unna. Da ikke bare i forbindelse med fødsel, alt annet også. Men det er vel en vanesak som alt annet Anonym poster: c7709ea6d1f703dd47a95a5e6a4c5c96
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #13 Skrevet 26. februar 2013 Jeg kan ikke skjønne at dere tør å bo så langt unna sykehuset, iallfall du som bor 5 timer unna. Da ikke bare i forbindelse med fødsel, alt annet også. Men det er vel en vanesak som alt annet Anonym poster: c7709ea6d1f703dd47a95a5e6a4c5c96 Jeg er fra nord og her har vi ikke sykehus på "hvert gatehjørne". 5 timer er ikke ille når man er vant til det. Se på Finnmark fylke for eksempel. To sykehus fordelt på en størrelse som er lik Telemark, Buskerud, Oslo, Akerhus, Østfold og litt til. Der fins det 2 sykehus. Hvor mange fins det i Telemark, Buskerud, Oslo, Akerhus og Østfold? Det bor flere folk sørpå, men avstandene i nord er like store og enda lengre med langt færre sykehus. Men vi klarer oss. Anonym poster: 4785c41c3f231e15927c88e023617f21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå