Gå til innhold

Har du en god rett med kylling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp hatt indisk, maggi juicy chicken og wok med kylling. Har noen fileter som må spises, tips til hva jeg kan lage?

Anonym poster: c879c05065c5c0696c1f886c6021c6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Brun kyllingen litt i panna (krydre gjerne litt), ha den over i en ildfast form el.l. Lag to snitt i fileten på langs, og fyll i med revet parmesanost. Legg over skiver med fersk mozarellaost, og et par spiseskjeer med grønn pesto. Dekk hele kyllingen med serranoskinke/strandaskinke el.l og stek i ovnen på 180'C i ca 20-30 min.

Jeg bruker kun salat til med feks pinjekjerner og krutonger.

Skrevet

Snitt et snitt i dem, fyll de med fetaost/mozarella eller annen ost, surr bacon rundt og stek de kjapt i panne for stekeskorpe, før du ettersteker dem i ovnen til de er ferdige.

Ellers så kan du banke dem flate og og panere dem med brødrasp og parmesan og steke de som snitzler.

Alternativ tre er å skjære de i tynne strimler og woke det sammen med bambusskudd og vannkastanjer, kinakål, nudler og en god dæsj soyasaus.

Skrevet

Et par teskjeer med pesto, selvsagt ;)

Spiseskjeer var kanskje litt vel mye?

Skrevet

Pasta med kyllingbiter og blåmuggostsaus.

Brokkolie, champignon og kyllingbiter i en ildfastform. Over heller man en saus av blåmuggost, creme fraiche og kyllingbuljong. Så i ovnen i ca 35 min, serveres med ris og/eller godt brød.

Gjest overlord
Skrevet

Kylling satay med nuddelsalat er min favoritt med kyllingfilèt. Ellers er jeg veldig glad i cæsarsalat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...