Gå til innhold

HVordan kjennes bekkenløsning ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare i uke 8... men de siste dagene på jobb har jeg fått vondt nederst i korsryggen. Spes på slutten av dagen. Jobber som sykepleier og blir mye gåing i jobben.. smerten/ubehaget sitter nederst i korsryggen og noe ned mot haleben. går også frem mot symfysen... den er mest murrende.. men ned mot haleben er den litt stikkende...

har ikke kjent noe sånn i mine to andre svangerskap

kan bekkenløsning være hormonelt betinget..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekkenløsning er alltid hormonelt betinget (relaxin). Jeg er i uke 10 og kjenner nå at det "drar" litt både i halebeinet og i symfysen. Jeg får ikke vondt i korsryggen, men er ofte man får det der dersom bekkenet blir ustabilt, særlig for deg som sansynligvis løfter mye.

Skrevet

Ta deg en tur til en kiropraktor som har erfaring med bekkenplager. Jeg har fått masse hjelp og er nå uke 38 og bekkenet er veldig bra! Har hatt masse intensiv behandling fra uke 16. Hadde nok blitt bedre fortere om jeg hadde startet behandling tidligere :-)

Lykke til!

Skrevet (endret)

Støtter My1 på det, har gått til kiropraktor og fysio fra uke 17, er nå i uke 31. Fortsatt noe vondt, men går bedre. Går bare til kiropraktor hver 3-4 uke nå for å vedlikeholde, mot to ganger i uka i starten. Be også om henvisning til fysioterapeut. Jeg er også sykepleier og har mye ryggplager i svangerskapet. De er der ennå, men i mindre grad. Bekkenet et mye bedre.

Endret av Pus med støvler venter # 2
Skrevet

kan se det litt ann kanskje.. vil ikke kalle det vondt det jeg har.. mer sliten og litt sånn murrende følelse ......kanskje det blir bekkenløsning dette svangerskapet istedenfor kvalmen : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...