Gå til innhold

Dere som har flere barn i barnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det ene barnet er sykt, har dere det andre barnet hjemme også? Eller drar dere ut en syk unge i bilen/bussen for å levere den/de andre?

Anonym poster: 391e237ebb81eee1db6de4029ca33af0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare den syke hjemme, så leverer/ henter pappaen den friske :-))

Skrevet

Det kommer an på, noen ganger har jeg begge hjemme og andre ganger ikke, ser an fra gang til gang.

Tar ikke en spysyk eller febersyk unge med i barnehagen for å levere den friske, da får begge en hjemmedag. Men om det passer med jobben til mannen at han leverer og henter kan det godt være at den friske blir levert i barnehagen.

På dager hvor en har vært syk og har en ekstra for-sikkerhets-skyld dag hjemme for å komme skikkelig til hektene har jeg som regel begge hjemme så de skal ha noen å leke med. Kjedelig å være hjemme uten å ha noen å leke med, de er jo vant til å ha hverandre hele tiden (er 1,5 års aldersforskjell på dem).

Anonym poster: b71cc916133f337e84b2bc6de3bce91c

Skrevet (endret)

Vi har 2 bhgbarn på snart 2 og 4 år.

Hvis et av barna er veldig syk og allmenntilstand er dårlig så foretrekker jeg at det friske barnet er i bhg slik at det syke barnet for full oppmerksomhet, ro og hvile.

Den av oss som ikke er hjemme med barnet sørger for levering og henting :)

Hvis en av dem er for syk for bhg, men ikke så syk at den ikke kjeder seg holder vi begge hjemme. Da blir det mindre kjedelig :)

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Jeg sender den friske i barnehagen. Et sykt barn kan være vanskelig nok å underholde alene og med et friskt søsken hjemme i tillegg blir det enda mer slitsomt både for meg og den syke. Ved levering leverer ofte en av oss voksne mens den andre er hjemme med den syke, ved henting er ofte den syke med. Yngstemann sitter på armen hele tiden, mens eldste kan sitte litt igjen i bilen mens vi løper inn og henter. Det har jeg også gjort noen ganger ved levering hvis mannen ikke har vært hjemme. Jeg tar selvfølgelig ikke med barn som fortsatt kaster opp i barnehagen, men ellers har jeg gjort det sånn.

Anonym poster: 59333aa90d09af141d2826cc3e2c8bfd

Skrevet

Varierer

Anonym poster: 879fc3b1e5d04a4e83a568930db67adc

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

Jeg er så heldig at jeg har foreldrene mine rett nedi gata, så da kjører de det friske barnet i barnehagen. Evnt passer den syke hjemme hos meg om jeg må gjøre noen ærender på veien.

Men hadde jeg ikke hatt den muligheten så hadde jeg nok måttet se an hvordan syk barnet var. Tar ikke med en utslått unge eller en med diare eller oppkast o.l

Endret av Sommerfuggel i vinterland

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...