Gå til innhold

Hvilket sykkelmerke anbefaler dere til barn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså type DBS, Diamant etc.

Er det noen som er bedre og mer holdbare enn andre ? Og hva med vekt ? Det er snakk om sykkel til 9 åringen.

Anonym poster: 43fd8640ea746f58ec6eb0ec7c7b223e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt en billig en uten for mye utstyr som kan gå i stykker. Det er begrenset hvor mange år den kan brukes, og skjelettet til barn er mer fleksibelt enn hos voksne så jeg tror ikke det er så nøye med fjæring og slikt. Det blir vel ofte mye herjing i den alderen, og da står de mye og fjærer i beina.

Mine barn er ikke store nok til å slite noe særlig på syklene enda, så jeg kan dessverre ikke si noe om kvaliteten på de vi har osv.

Anonym poster: 6cc0bdd815181d5ce81e4c8a69d47fdb

Skrevet

Vi har valgt å kjøpe kvalitetssykler som er gode å sykle på, ikke er for tunge og som har god kvalitet. For oss er det viktig med godt utstyr for å fremme sykkelglede. Vi sykler mye og ungene sykler også til fotballtrening, til venner o.l. selv, vi kjører de veldig lite.

En tungtrådd, skranglete sykker som veier et tonn er sikkert grei til og fra skolen om man ikke bor så langt unna, men om man skal på lange sykkelturer, sykle på skogsveier og bruke sykkelen mye må man ha en som fungerer godt.

Ungene mine arver også sykler av hverandre, når man tar godt vare på sykkelen holder den lenge.

Nå har vi en Merida og to Giant sykler til ungene, veldig fornøyd med begge merkene.

Anonym poster: 714e5b1f40ce4ab456bfd7a87689bc1b

Skrevet

Gutt eller jente?

Gutter i 9-12 års alderen ramponerer syklene! Selvfølgelig ikke med vilje i den grad, men likevel :P De finner plutselig ut at det er gøy å bremse sidelengs på asfalt og synes det er gøy å hoppe og sykle i ulendt terreng.

Så du har to valg mener jeg. Enten kjøp en billigsykkel ala Biltema og forvent kassering etter sesongen, eller kjøp en dyrere holdbar sykkel med servicegaranti. Helst en slik garanti som gjør at du kan komme med sykkelen til sjekk hver vår - gratis :)

Min gutt har brukt sykler slik:

2-4 år - dyr sykkel pent brukt

5-9 år - dyr sykkel pent brukt Scott

9-12 år - dyr sykkel store problemer etter 3 mnd Dbs

13-15 - dyr sykkel pent brukt Specialized

Det var ikke bare min gutt som herpet sykkelen i en viss alder, det var mange irriterte foreldre :P

Anonym poster: b757046a0fe998c32c5db86f8a2934c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...