Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 De siste mnd har jeg slitt med eksremt tørre hender. Spesielt ille er det på fingrene. De sprikker opp og blør hver eneste dag, å nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre. (Da spesielt på leddene) Har prøvd littlike kremer og vært flink å smøre meg. Bruker stort sett votter om jeg må være ute i kulde. Tror egentlig ikke det er kuldebasert, hadde syke barn og holdt meg innendørs nesten en uke uten at det gav noen forbedring. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å bedre dette? Anonym poster: 31df0d570bd35a28783466c1795e8159
<3 2G <3 Skrevet 25. februar 2013 #2 Skrevet 25. februar 2013 (endret) Du må nok finne riktig krem for dine hender. Har du kremfresh butikken der du bor? Det har de flotte produkter for tørre hender. Og ikke vask de for ofte. Endret 25. februar 2013 av 1G+1G :D
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #3 Skrevet 25. februar 2013 Smør hendene etter vask.. smør med feit krem (som apobase el til og ned zink) før du liggee deg. Bruk hansker ute! Gå på apotek å spørr etter en god fet håndkrem. 50% på hånskrem nå på boots apotekene. Anonym poster: 31d86b0589c56d1c2c600c2b5c5af7e3
MammaTilNick Skrevet 25. februar 2013 #4 Skrevet 25. februar 2013 smør med cannesten noen dager! det bruker jeg når mine hender er på det værste!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #5 Skrevet 25. februar 2013 Burts bees miracle cream. Eneste som funker på meg, og jeg har vært akkurat sånn. Ligg med de over natta (med hansker), så er du kvitt problemet på ett par dager! Anonym poster: 85d52d81a98473cbf65370028c0d2cdc
Mamma til to guttegull Skrevet 25. februar 2013 #6 Skrevet 25. februar 2013 Hvis du tåler kaffe/koffein så kan du ta kaffegrut (ferdig brukt) og gni hendene dine godt inn i dette. La det virke et minutt eller to før du slukker av. Kaffe er full av fett og det er en god skrubb. Håper det hjelper
You can call me Dårris Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Purelan brystvortekrem. Hjelper på både sprukne hender og lepper.
linniken Skrevet 25. februar 2013 #9 Skrevet 25. februar 2013 Hvis du tåler kaffe/koffein så kan du ta kaffegrut (ferdig brukt) og gni hendene dine godt inn i dette. La det virke et minutt eller to før du slukker av. Kaffe er full av fett og det er en god skrubb. Håper det hjelper Dette er en virkelig god skrubb. Smør deg godt med en fet krem etter skrubben. På apoeket kan du kjøpe bomullshansker som er gode å ha utenpå en fet krem. Smør deg godt før du legger seg- og du har silkemye hender dagen derpå. eller gjør du jo allerede det du kan. Bruker hansker ute- oppvaskehansker når du vasker/rengjør antar jeg også? Smøre deg godt etter hver håndvask, og be om at våren kommer SNART!
geitemarken Skrevet 25. februar 2013 #10 Skrevet 25. februar 2013 Prøv lupenil eller essex. Jeg er helt avhengig sv først nevnte nå.
3 er nok! Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 En venninne av meg som jobber på apotek har fortalt meg at mange bruker hemoridekrem til tørre hender som klør, og at dette funker. Har ingen erfaringer med dette selv...
Studentmamma88 Skrevet 25. februar 2013 #12 Skrevet 25. februar 2013 Hører ut som du kanskje har fått eksem på henderne. Er selv plaget med dette og det er fryktelig ubehagelig og sårene som sprikker og svir hele tiden. Var hos legen med dette og fikk disse beskjedene: - Hold deg unna parfymert såpe eller krem - Smør Kortison-salve hver kveld i en uke (fås kjøpt på apoteket) - Kjøp mild olje på apoteket (f.eks saba) til håndvask og styr unna sterk såpe. Problemet er borte hos meg:)
Nemo_ Skrevet 25. februar 2013 #13 Skrevet 25. februar 2013 A-derma exomega...Helt fantastisk på sprukne tørre hender...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #14 Skrevet 25. februar 2013 Jeg er veldig glad i Mentholatum, når hendene mine blir såre og sprukne er det den som funker best. Ellers så kan det funke å skifte håndsåpe, jeg syns Dove funker bra. Anonym poster: 3be89652fe9d3d52dcdf6835eea364cd
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 25. februar 2013 #15 Skrevet 25. februar 2013 Jeg sverger til Mary Kay sin håndpleieserie (nei, selger ikke selv, så ikke ment som reklame..) lenge siden jeg har brukt den og nå var jeg helt sprukken og sår på begge hendene. Nå har jeg kjørt en runde skrubb og krem og merker nesten ikke noe til at jeg har vært tørr. Om jeg bruker denne jevnlig er hendene mine veldig myke og fine.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #16 Skrevet 25. februar 2013 Det viktigste er å vaske hendene minst mulig, det ødelegger hender uansett hvor god såpe man har. Jeg har en jobb hvor jeg må vaske hendene mange ganger i løpet av dagen og hendene mine er også helt ødelagte. Jeg smører hendene hver gang jeg har en pause til neste gang jeg vet jeg må vaske hendene og smører dem alltid når jeg er ferdig. Jeg har forsøkt noen av de kremene som er foreslått her og min erfaring er egentlig at så lenge de er ordentlig feite, så er det ikke noen som er bedre enn andre, men når man vasker hendene ofte er det viktig at de trekker raskt inn. Anonym poster: c1dc4bb655d495f629b4ab988ac35bdb
Optatium Skrevet 25. februar 2013 #17 Skrevet 25. februar 2013 Jeg bruker også A-derma. Ikke noe bedre enn den for meg, har røde, sprukne og såre hender av og på gjennom vinteren.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #18 Skrevet 25. februar 2013 Jeg har vært plaget som deg, men forskjellen er at jeg har blitt bedre av det du skriver ikke har hjulpet deg. Ut fra egne erfaringer så er bruk av votter ute viktig. Ikke ta de av i det hele tatt ute, ikke litt en gang. Og ha votter som er vindtette om du kan. Sørg for at kremen på hendene har trekt godt inn i huden før du tar på votter. Smør med feit krem når du legger deg, kanskje med noe enda feitere akkurat på sårene. Smør deg jevnlig når du kan inne. Vask deg ikke mer enn du må, vanskelig å unngå med små barn, men får du til så dropp å ha hendene i vann i oppvaskkum, badebalje osv. Funger ikke noe, så kan det jo være noe eksem, og da kan du kanskje få noe for det på resept fra lege? Anonym poster: d3807c90db04ec28a5152f6c1b0e7019
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå