Gå til innhold

Barnehageplass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde/gjør der som ikke fikk bhg plass når dere søkte? Vi skulle hatt plass til tvillingene i slutten av mars, siden jeg skal i jobb igjen 2 april. Fikk beskjed om at vi ikke kom inn før til høsten. Hvordan løste/løser dere det? Jentene er 10 mnd. Dagmamma er ikke aktuelt. Samtidig er det sånn at jeg ønsker meg ikke tilbake til jobben jeg hadde. :-/

Anonym poster: 40bba0d083d9a14d76068ab3c36f82cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulønnet permisjon

Anonym poster: e2bb5a470a34fffe4bbe5b74a39c6511

Skrevet

kontantstøtte?

Anonym poster: 0f142ce3c1b6c7744f38040e89708989

Skrevet

Ulønnet perm og kontantstøtte som alle andre. Se etter nye jobber imens. Ta noen ekstravakter på kveld/helg hvis dere er avhengig av det økonomisk.

Siden du har to får du vel dobbel kontantstøtte?

Skrevet

Du visste vel dette da de kom i midte på et år?

Det er ingen garanti å få bhgplass år som helst på året,kun om de er fyllt 1 år før 1.september har de garantert plass.

Vi kommer til å få i mai, og da blir det noen mnd med ulønnet permisjon på meg slik at ting går opp, og buke ferien for å få strekt på ting.

Synes det var veldig dårlig planlagt av deg!

Anonym poster: 78cc4cfd82119cbacfac17699540e6f0

Skrevet

Ja, ulønnet permisjon er et alternativ. Men kan jeg "kreve" å få det fra jobben? Jeg skal tilbake om 1 mnd.

Og kontantstøtte får man vel ikke før barnet er 13 mnd? Og går vel det utbetalt måneden etter barnet er fylt 13 mnd? Eller noen som vet ang det?

Skrevet

Her regner vi IKKE med å få plass når jr blir 1. Siden han blir født mars/april. Dette må vi løse med ferie inni permisjonen pluss ett desperat håp om plass i juli. Noe som er tvilsomt, men da blir det ulønnet permisjon.

Blir litt overrasket over at dere ikke var klar over at dette kunne skje og ikke har forberedt dere til det verste.

Skrevet

Det er ingen garanti å få bhgplass år som helst på året,kun om de er fyllt 1 år før 1.september har de garantert plass.

Vi kommer til å få i mai, og da blir det noen mnd med ulønnet permisjon på meg slik at ting går opp, og buke ferien for å få strekt på ting.

Seriøst? Var et enkelt spørsmål om hva andre gjør. Trenger ingen lekse om at dette var dårlig planlagt osv. Er heller ikke alle som kan planlegge når på året barna skal komme.

Skrevet

Her regner vi IKKE med å få plass når jr blir 1. Siden han blir født mars/april. Dette må vi løse med ferie inni permisjonen pluss ett desperat håp om plass i juli. Noe som er tvilsomt, men da blir det ulønnet permisjon.

Blir litt overrasket over at dere ikke var klar over at dette kunne skje og ikke har forberedt dere til det verste.

Vi visste selvfølgelig at dette kunne skje! Men spør hva dere andre gjør! Har to barn til, så det HAR skjedd før.. Men kan jo være lov å spørre hva andre gjør??

Skrevet

Du har krav på inntil ett år ulønnet perm i forbindelse med fødselspermisjon, men det kan hende du er litt sent ute. Jeg tror jobben egentlig skal ha beskjed 3 mnd før. Men du får jo bare spørre/gi beskjed. Du har vel ikke så mange valg... Evt. får pappaen ta ulønnet perm.

Her hadde vi ulønnet ca 10 uker, og så passet min mor og min svigerinne litt hver. De fikk kontaktstøtten som "lønn". Så tok vi ut ferie litt hver for oss så vi fikk det til å henge sammen frem til 1.august.

Skrevet

Seriøst? Var et enkelt spørsmål om hva andre gjør. Trenger ingen lekse om at dette var dårlig planlagt osv. Er heller ikke alle som kan planlegge når på året barna skal komme.

Nei, du kan ikke planlegge når barnet kommer,men når du VET når sånn cirka barnet skal komme, så må du selvsagt begynne å planlegge!Det sier seg selv faktisk.

Og det var ikke bare et enkelt spørsmål, hun sier at hun vet ikke hva hun skal gjøre når barna ikke får plass i mars når hun skal begynne på jobb 2.april.

Det er faktisk dårlig planlegging og ikke ha en plan.

Skrevet

Ja du har krav på ulønnet permisjon fra jobben frem til barnet er 2. Jeg har selv søkt om utvidet perm, ulønnet frem til aug pga barnehageplass. ikke noe problem, og arbeidsgiver skrev under med en gang, de ville bare vite årsaken til hvorfor jeg skulle ha lenger perm. Får man kontantstøtte fra nav av seg selv, eller må jeg søke???

Anonym poster: 251a8c2dd9c24494e820cf794ba5f3b3

Skrevet (endret)

Vi visste selvfølgelig at dette kunne skje! Men spør hva dere andre gjør! Har to barn til, så det HAR skjedd før.. Men kan jo være lov å spørre hva andre gjør??

Vi andre prøver å planlegge ut i fra at vi IKKE får plass før august! Siden vi visste termin og når opptak bruker å skje.

Med mindre de kom som en overraskelse og du måtte ut i jobb nye tidligere enn planlagt ser jeg ikke problemet med å ha tatt litt ferie inni permisjon for å drøye den.

Endret av 1G+1G :D
Skrevet

Permisjonen deres kan da umulig være over nå. Dere har jo 52 uker med 100% lønn eller 62 uker med 80% lønn når dere har tvillinger.

Anonym poster: e2bb5a470a34fffe4bbe5b74a39c6511

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...