Gå til innhold

flere med småtroll som nekter å mates?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min har akkurat blitt et år og er plutselig vanskelig når det gjelder mat.. skje-mat kan jeg visst bare glemme, hun blir helt hysterisk og skal holde skjeen og spise selv, men det går jo ikke særlig bra.. jeg har latt henne prøve litt men ikke bare blir det sinnsykt sølte men hun greier jo ikke å få i seg noe heller så hun hyler i frustrasjon! brødskiver er ikke aktuelt lenger av en eller annen grunn så de hiver i gulvet.. hun drikker fremdeles mye mme da så hun får jo i seg næring... sønnen min likte å bli matet og elsket all mat - var veldig enkel mtp mat i det hele tatt... han kunne sikkert godtatt å bli matet enda fireåring;) hendte er vel sikkert vanlig å ville selv når men er ett år!? noen som har samme erfaring?

Anonym poster: 174a39de9ae186f7e0dbb0860d6de3b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når min bare ville spise selv gjorde jeg det så enkelt som en skje til hun og en til meg. Da kunne hun sitte å dælke ifred , mens jeg lurte i henne mat innimellom:-)

Skrevet

sånn har vi gjordt det ganske lenge, men hun godtar det ikke lenger... rister på hodet og freser bare skjeen min nærmer seg;) men takk for tips:)

hi

Anonym poster: 174a39de9ae186f7e0dbb0860d6de3b0

Gjest sussie77
Skrevet

Begge mine har vært sånn og yngste litt mer ekstrem. Hun har aldri blitt matet og spist selv fra hun var nesten 7 måneder (da hun begynte med fast føde). Eneste måten hun fikk i seg mat på. Hun spiste ikke med skje da før hun nærmet seg året. Men nå fikk hun heller ikke så mye most mat. Syntes du skulle la henne spise selv når hun vil. Veldig bra for finmotorikken.Og med litt trening så får de det veldig bra til ganske fort. Men litt søl blir det jo. Hva med å prøve noe som hun ikke trenger å spise med skje? Som hun kan spise selv eller lage grøten litt tykkere.

Skrevet

Samme her, men mine to små er bare 8 mnd. Jeg lar dem spise selv. Gir dem bla: kokt lapskausblanding, amerikansk blanding, brokkoli, kokt fisk, egg, cottage cheese, osteruller, svisker i biter, grove pannekaker, myk pære, banan og avokado.

Skrevet

Sånn var min ogå fra han begynte i barnehagen når han var 10,5 mnd. Så vi begynte bare å ha et håndkle på gulvet, lot han spise selv, med masse søl. Fint at de vi spise selv, og hun finner nok ut hvordan hun skal få maten i munnen når hun er sulten nok. Her tar han hendene til hjelp også når han ikke får ting like lett opp på skjea. Han er forresten 14 mnd nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...