Gå til innhold

Hvor mye godteri/snacks spiser dere i løpet av uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt bitt av "søtbasillen" og sliter med sug etter spesielt sjokolade.

Men spiser stort sett ingenting i løpet av uken, og heller litt i helgen. I går stappa jeg meg kvalm :( Bare dumt. Da må det jo være bedre å spise bittelitt (noen sjokobiter hver dag), fremfor å stappe i seg en eller to dager i helgen? Og er jo gjerne midt i uken, etter middag, kanskje til en kaffekopp at lysten er sterkest...

Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ekstremt søtsugen, eller generelt sulten, men har dessverre ikke sin viljestyrke i uken. Her blir det som regel noe hver dag. Is, baker et eller annet, sjokolade, kakao... You name it. Gruer meg forferdelig til å gå på vekta neste gang. Huff..

Skrevet

Prøver å Være flink, men ikke like lett. Alltid lyst på noe godt, men prøver å spise kun i helgene. Blir fort til at jeg spiser til jeg er kvalm :P

Skrevet

Alt for mye. Prøver å begrense det. Men synes det er vanskelig. Søtsug hele tiden.

Gikk opp 18 kg sist. Blir nok mer denne gangen. Er ikke overvektig fra før av. Men blir det om jeg ikke får av meg gravid kiloene.

Skrevet

Spiser litt i helgene, ellers i uka går det i sunt kosthold men det blir jo litt kaffe latte innimellom også da :)

Skrevet

Jeg hadde bestemt meg for å kun ha 2 dager i løpet av svangerskapet med litt godis, og ellers kutte ut alt av søtsaker.. Når man ikke er gravid, funker det å kutte ut søtt, for da får man heller ikke så stort sug, men dette gjelder IKKE når man er gravid! Jeg var konstant sugen på noe søtt, jeg klarte faktisk å spise godteri bare 5 dager i løpet av svangerskapet mitt, men så spiste jeg så enormt mye de dagene at jeg sikkert like greit kunne spist litt nå og da i stede :P

Skrevet

Åh, skjønner ikke hvordan dere klarer å være sunne.. Nå har jeg akkurat dyttet i meg en skive med nugatti i håp om at det verste søtsuget forsvinner. Gikk opp 25 kg sist (hadde først gått ned 7 kg pga kvalme) men dette var vekk før han var 2 mnd gammel. Er ikke overvektig. Har vært mye kvalm denne gangen også, så tror det er kroppens måte å "ta igjen" på, selv om det blir litt vel mye. Hvis noe har tips til litt sunnere søtsaker er jeg i alle fall glad for det (annet enn smoothie). Lykke til med søtsuget mammaer! Tenk på gulrøtter og agurker..

Skrevet

Egentlig har jeg mest lyst på appelsiner, men gidder ikke skjære dem sånn som jeg vil ha dem, så da spiser jeg heller godteri.

Velger å tro som Marthemor over her, at kvalmen i starten gjør at jeg tar igjen nå ;)

Skrevet

Mye! Må ha en sjoklade og kaffe foran tven hver dag etter middag:/

Skrevet

Huff...alt for mye.. bare i dag har jeg spist en hobby, en trippel royal is, en liten dobbel twix og et porsjonsbeger med sjokolade mousse.

Spiser selvfølgelig mat også da :)

Men til nå(sist kontroll for to uker siden, så hadde jeg bare lagt på meg to kg, er i uke 26 nå :)

Skrevet

Jeg skjærer opp frukt i biter og har i kjøleskapet, sånn at det blir lett tilgjengelig når jeg er småsulten. Jeg syns faktisk det er bedre med frukt enn sjokolade, så er nok litt heldig der ;) I og med at jeg ikke har det store søtsuget, så tar jeg meg en bit sjokolade av og til når jeg får lyst på det..

Skrevet

Spiser sjokolade eller kaker hver dag, for føler meg helt avhengig av søtt. Men tar ikke store mengder om gangen, kanskje en eller to rader av en stor plate pr dag. Og drikker litt brus, men mest eplejuice eller saft. Er ikke glad i vann når det er det der halsbrann-problemet hele tiden. Er også glad i frukt og spiser epler og druer og appelsiner ofte.

Skrevet

Altfor mye dessverre!!

Har hatt problemer med vektnedgang i svangerskapet så vektmessig er det ikke noe problem, men det er jo ikke sunt heller :-(

Skrevet

Spiser nok litt for mye! Ja, ja... Og hvis det er som sist gang, blir det ikke bedre når jeg begynner å amme igjen!!

Skrevet

Alt for mye! Har aldri engang likt godteri før, men nå som jeg er gravid virker det som kroppen min frastøter seg grønnsaker, og jeg vil bare ha smågodt.

Spiser to-tre biter med smågodt hver eneste dag :( Det er ikke det at det er så mye i slengen, men det blir veldig mye i løpet av en uke, for ikke å snakke om en måned - ugh...

Skrevet

Jeg har salt lakris dilla, men klarer stort sett å holde det på lørdager. En god idé er dessert hver dag, da i form av fruktsalat, et par ruter mørk sjokolade, "is" av frosne jordbær og banan i foodprocessor, "sjokoladepudding" av banan og kakao i foodprocessor e.l.

Men jeg må ha kakao med krem hver dag da... Men holder meg til havremelk, yaconsirup, stevia og kakao. Da er den bare sunn i tillegg, og pisket laktosefri kremfløte :D Tar det som et mellommåltid

Skrevet

Jeg er veldig godte syk men allikevel så er det ikke godteriet jeg vil ha.. men no lager jeg meg en kjempe lett laget Smoothie vær dag og det syntes visst nok kroppen er godt :-) så om jeg får lyst på en sjokolade av og til såxtar rg meg en sjokolade uansett for å gå rundt med lysten ender det opp med at en stapper seg kvalm når man endelig får "lov" til å spise :-) kjøp inn masse frosne bær/frukt og ha i frys, eple juice og youplait dobbel med vanilje en veldig god og "sunn" youghurt :-) mix det i en blender og hell inn på ;-) nam...... etter jeg begynte med det har jeg ikke gått opp i vekt så regner med det ikke er usunt.

Skrevet

For mye! Fy meg. Men har hatt sug etter sjokolade...

Skrevet

Også fått et veldig sug etter sjokolade - har aldri vært noen favoritt. Klarer ikke la være å plukke med meg en når jeg handler, og det er dessverre så og si daglig...

Skrevet

Nei, jeg hadde en periode på noen mnd der jeg absolutt ikke klarte noe som hadde noe med sjokolade å gjøre.. Sjokolade var helt æsj. Nå er det motsatt.

Skulle heller hatt dilla på gulrøtter altså, men.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...