Gå til innhold

Ang. forkjøpsrett, kan noen forklare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er medlemm av et boligbyggelag, og vi er interessert i et rekkehus som vi trodde hadde forkjøpsrett, men nå står det på siden med spesifikasjonene for huset dette:

Forkjøpsrett for medlemmer:

Det er ikke forkjøpsrett for borettslagets medlemmer. Dette vil bli avklart i etterkant av akseptert bud.

Betyr dette at de som bor i borettslagets huset hører hjemme i ikke har forkjøpsrett, eller at det ikke er forkjøpsrett i det hele tatt,

Anonym poster: 8a8d462280239a12b6a07a241a2cd255

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tolket det slik som at det er de i borettslaget som ikke har forskjøpsrett. Man kan vel ikke bare bestemme at forkjøpsretten opphører om det er en leilighet som er tilknyttet et boligbyggerlag.

Det står jo at forkjøpsretten vil bli avklart i etterkant av godtatt bud, så da kan dere nok komme med forkjøpsretten etter dette ;)

Skrevet

Er vel vanlig at bud blir godtatt først for å få beste pris, så kjører de forkjøpsrett ettrpå. Er bare å ringe megler å høre.

Skrevet

Borettslagets regler gir ikke forkjøpsrett, mens boligbyggelagets gjør det. Dette vil avklares i etterkant av budrunde.

Med andre ord kan dere sitte på gjerdet til bud er godtatt, og deretter forlange å tre inn i budgivers sted med mindre noen med lengre ansiennitet også gjør det.

Anonym poster: 09cf93ed85b9e79309aa2fd6c1df22bf

Skrevet

Forkjøpsrett må ofte meldes inn på forhånd på eget skjema. Ville tat kontakt med borettslaget det gjelder

Skrevet

Mannen min har lang ansiennitet, men hvis noen i borettslaget vil kjøpe huset så kommer de foran oss :-(

Anonym poster: 8a8d462280239a12b6a07a241a2cd255

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...