Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 Har vært ganske forkjøla en stund. Hosta og nyst som bare det. På torsdagen våknet jeg opp med smerter på ene siden. Tenkte at jeg sikkert bare hadde ligget litt rart og blitt støl. Men dette har jo vært kjempevondt hver gang jeg har hostet. I dag kjentes det mye verre, og når jeg satt på do og hostet både kjente og hørte jeg at det knakk og fikk enda mer vondt :/ Er det noen her som har bristet ribbein og kan fortelle litt om det? Anonym poster: 036bdd9f7f3a6ddea919062cc1e251f0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #3 Skrevet 25. februar 2013 Får ikke barnevakt enda siden alle jeg kjenner er på jobb eller skole, så da spørs det om jeg må bruke legevakta. Men hva slags hjelp får man med dette da? Smertestillende? Støttebandasje? Klarer knapt å gå, håpløst å bøye meg ned, strekke meg osv. Anonym poster: 036bdd9f7f3a6ddea919062cc1e251f0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #4 Skrevet 25. februar 2013 Er ikke så mye man gjør med brista ribbein, desverre.... Utenom smertestillende. Det må bare gå sin gang. Iallefall ribbein som er brukket blir vondere og vondere i ca 1 uke - 10 dager, før det går bedre igjen. Er det vondt/vondere hvis du trykker på spesifikke ribbein? Anonym poster: 642811cd4ec6886d7a000b54b751d740
Babykilo Skrevet 25. februar 2013 #5 Skrevet 25. februar 2013 Jeg klarte å hoste på meg brudd i ribbein en gang. Trodde det bare var beinskjøre gamle damer som gjorde det, men neida. Men jeg sto og støtta meg til et bord under ei hostekule, plutselig hørte jeg et skikkelig knekk og fikk kjempevondt på ene sida, helt tydelig hvilket ribbein, selv om de ikke akkurat kan telles utenpå huden i mitt tilfelle (jevnfør nicket...). Det var jo så vondt at jeg dro til legevakta. De sa bare at det mest sannsynlig var brudd, tok noen røntgen, jeg fikk med meg resept på smertestillende som virkelig sparka fra. Jeg hadde baby på den tida, og løfting var uaktuelt, så mannen min var hjemme fra jobb i to dager for å hjelpe til. Men det ble fort mye bedre! Min konklusjon er at du kan prøve å komme deg til lege for å få skikkelige smertestillende, men noe annet gjøres ikke. Og det går overraskende fort over. Trøste, trøste...
Gjest Siklerotte Skrevet 25. februar 2013 #6 Skrevet 25. februar 2013 Ja, det er fullt mulig, har skjedd noen ganger under lange og vonde lungebetennelser. For min del gjorde det vondt bare å puste, å hoste var helt jævlig. Lite du får gjort med det annet enn smertestillende, dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå